• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال خرپول و کارآگاه (ّFlex X cop)

author-img

توسط : راضیه سیف ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

8075 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

خرپول و کارآگاه، ماجرای جین ایسو یکی از وارثان شرکت هانسو است که طی یک اتفاق به نیروهای پلیس می‌پیوندد. او در این جایگاه پرونده‌های مختلف را حل می‌کند و در طی این مسیر به نشانه‌هایی از مرگ مادرش می‌رسد و این اتفاق سرآغاز حل معمای مرگ مادرش در 25 سال پیش می‌شود. این سریال در فضایی کمدی و ماجراجویانه پیام‌های مثبتی همچون ارزش فرصت‌ها و عدالت پروری را به نمایش می‌گذارد. به دلیل وجود صحنه‌های اکشن و گاهی خشن و موضوعی مناسب برای نو جوان و بزرگسال، تماشای سریال برای مخاطبین با رده سنی +15 سال مناسب است.

ژانر : اکشن جنایی کمدی

سال 2024 16 قسمت 60 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
16 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 15 سال؟

سریال موضوعی مناسب کودکان ندارد، اما می‌تواند موضوع اثر و روند داستان برای نوجوان و بزرگسال جذاب باشد. وجود صحنه‌های دارای خشونت و پرونده‌های قتل می‌تواند برای کودکان و افراد حساس ایجاد ترس و هیجان بیش از حد کند. همچنین ناهنجاری‌هایی نیز در اثر وجود دارد، برای نمونه مصرف مشروبات الکلی در این اثر وجود دارد. با توجه به موارد ذکر شده تماشای سریال خرپول و کارآگاه برای رده‌ی سنی +15 سال مناسب است.

نقش ما چیست؟ در ابتدا قبل از تماشای سریال، موارد ذکر شده را مطالعه فرمایید. می‌توانید پس از تماشای اثرراجع به مفاهیم موجود در اثر بحث و گفت و گو کنید. بیشتر بدانید.. گفته شده فصل دوم این سریال در حال ساخت است.

داستان اثر

شخصیت ها:

جین ایسو: پسر میونگ چول و یکی از وارثان کمپانی هانسو، با روحیه‌ای سرخوش و کودکانه است که طی یک اتفاق به نیروهای پلیس می‌پیوندد؛ او در ابتدا توسط باقی اعضا پذیرفته نمی‌شود اما به مرور استعدادش شکوفا می‌شود.

لی گانگ هیون: کارآگاه پلیس درستکار و سخت‌کوش که رئیس ایسو است. او فرزند لی هیونگ جو می‌باشد و به دنبال تبرئه‌ی پدرش است.

لی هیونگ جو: کارآگاه پلیس که سال‌ها قبل با تهمتی که صورت گرفت، از کار برکنار و به اجبار بازنشسته شد.

جین سونگ جو: برادر ناتنی جین ایسو و رئیس آینده‌ی این کمپانی که برخلاف مادرش با مهربانی ایسو را جذب خود کرده.

داستان:

جین ایسو یک شب به دلیل درگیری با شخصی که قصد آسیب به او را داشت به اشتباه توسط لی گانگ هیون دستگیر می‌شود. پدر او که کاندید انتخابات شهرداری است از موضوع با خبر شده و او را شماتت می‌کند. پس از مشخص شدن اصل موضوع گروه هانسو و پلیس توافق می‌کنند تا پس از انتخابات شهرداری، ایسو به عنوان کارآگاه بخش جرائم خشونت آمیز پلیس فعالیت کند. ایسو پس از پیوستن به نیروهای پلیس با پرونده‌های مختلفی رو به رو می‌شود و استعدادش را در این حرفه به نمایش می‌گذارد. در این بین نشانه‌هایی از مرگ مادرش پیدا می‌کند.

او که سال‌هاست کابوس عجیبی را مرتبط با مرگ مادرش می‌بیند، پس از درگیری با پرونده‌ی یک روانشناس و ملاقات با او، از خودکشی مادرش با خبر می‌شود. ایسو پس از درک این واقعیت ضربه‌ی روحی مهلکی می‌خورد. در این میان، پرونده‌ای راجع به ادیان غیرقانونی مطرح می‌شود که با دروغگویی در ابتدا برای خود مخاطب جذب کرده و سپس از آن‌ها دزدی می‌کنند. لی هیونگ جو، چند سال قبل نیز به دلیل کار بر روی همین پرونده برکنار شد. گانگ هیون و جین ایسو به این انجمن نفوذ کرده و پس از فهمیدن جزئیات موفق می‌شوند آن‌ها را دستگیر کنند، همچنین لی هیونگ جو نیز تبرئه شده و به عنوان رئیس پلیس فعالیتش را آغاز می‌کند‌.

پس از مرگ مشکوک یک مرد میان سال در حیاط خانه‌ی جین میونگ چول، ایسو می‌فهمد برادر ناتنی او در واقع فرزند شخص دیگری است؛ در این میان جین میونگ چول متوجه دست داشتن همسرش و سونگ جو در قتل مرد میان‌سال می‌شود و تصمیم به برکناری آن‌ها می‌گیرد؛ اما به طور ناگهانی از دنیا می‌رود. بر اساس شواهد اعلام می‌شود که وی خودکشی کرده‌است. اما ایسو با توجه به شباهت مرگ پدرش و مرگ مادرش در 25 سال قبل، تحقیق راجع به پرونده را ادامه می‌دهد. در پایان مشخص می‌شود مادر و‌ پدر او به قتل رسیدند؛ مجرم به حبس ابد محکوم می‌شود. جین ایسو نیز به کار به عنوان یک کارآگاه پلیس ادامه می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: کیم جه هیونگ / Kim Jea Hyung نویسنده: کیم با دا / Kim Ba Da تهیه‌کننده: کیم مین ته / Kim Min Tea بازیگران: آن بو هیون-Ahn Bo Hyun / پارک جی هیون-Park Ji Hyun / کانگ سانگ جون-Kang Sang Joon / کیم شین بی- Kim Shin Bi کشور سازنده: کره جنوبی شرکت سازنده: SBS مخاطب اثر: نوجوان و بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خرپول و کارآگاه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!