• امروز : 12 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال خانم میزل شگفت انگیز ( فصل های ۱، ۲ و ۳) (The Marvelous Mrs. Maisel )

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

10847 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

خانم میزل شگفت انگیز یک سریال کمدی-درام است که زندگی یک زن جوان یهودی در مسیر تبدیل شدن به یک کمدین بزرگ در امریکای دهه شصت و هفتاد میلادی را روایت می‌کند. این سریال محصول آمازون پرایم بوده و پخش آن از سال 2017 شروع شده است. تماشای خانم میزل شگفت انگیز به دلیل ناهنجاری های زیاد به افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود.

ژانر : درام کمدی

سال 2017 3 فصل، هر فصل متوسط 10 قسمت، هر قسمت متوسط 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین گرامی نکات ظریفی در این سریال وجود دارد که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

میریام که شخصیت محوری سریال است به عنوان یک زن که در نیمه دوم قرن بیستم و هم‌زمان با موج دوم فمینیسم در امریکا زندگی و فعلالیت می‌کند معرفی می‌شود. و در خلال داستان زندگی و پیشرفت او برخی محدودیت‌هایی که بر زنان اعمال می‌شده روایت شده است. همچنین گاهی به صورت ضمنی شاهد تغییراتی که در جامعه در حال رخ دادن است هستیم.

میریام از دل یک خانواده یهودی بیرون آمده است و در سریال نمایش رسوم و آیین‌ها، اعتقادات و خاطراتی که یهودیان از جنگ‌های جهانی دارند گاهی به صورت جدی و بیشتر به صورت طنز را شاهد هستیم.

طنز میریام در حالی که در نقد طنز جنسیت زده و ضد زن آن دوران که توسط مردان اجرا می‌شد است باز هم پر از شوخی‌های جنسی است.

با توجه به ناهنجاری‌های زیاد این سریال توصیه می‌کنیم مخاطبین زیر 18 سال به تماشای آن ننشینند.

توصیه می‌میکنیم نسخه پالایش شده سریال را تماشا کنید.

در صورت تماشای نسخه پالایش شده افراد بالا 15 سال نیز میتوانند مخاطب این اثر باشند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین گرامی مخاطب این اثر نوجوانان و کودکان نیستند اما در صورت تماشای این سریال با فرندان خود که بالاتر از رده سنی در نظر گرفته شده هستند می‌توانید در خصوص موضوعات زیر با آن‌ها صحبت کنید:

آیا بزرگی و دوست‌داشتنی بودن اهدافمان این که از هر وسیله‌ای برای رسیدن به آن‌ها استفاده کنیم را توجیه می‌کند ؟

اگر جای میریام بودی اولیت زندگی‌ات را چه چیزی قرار می‌دادی ؟

به نظر تو سوزی شخصیت مثبتی است یا منفی ؟ دلیلت برای این انتخاب چیست؟

اگر به جای خانواده میریام بودی از او حمایت میکردی؟

چه وقت می‌گوییم استعداد یک انسان تلف شده است؟ با استعداد تلف شده باید چه کرد ؟

داستان اثر

میریام میزل که یهودی،مادر دو فرزند و همسری فداکار و خانواده‌دوست است؛ شبی همسرش به او اعتراف می‌کند که با منشی‌اش به او خیانت کرده و خانه را ترک می‌کند. مریام که از خیانت همسر شوکه است در حالت مستی به یکی از بارهای جنوب شهر می‌رود و بدون این که متوجه رفتار خود باشد به قصد درددل کرد با کسانی که در آنجا هستند به پشت تریبون رفته و داستان زندگی خود را برای حاضران تعریف می‌کند و آن‌ها را به خنده می‌اندازد. سوزی مایرسون که در بار کار می‌کند استعداد طنز او را کشف می‌کند و به او پیشنهاد می‌دهد که کمدین شود.

در ادامه سریال شاهد افت و خیزهای میریام در مسیر تبدیل شدن یه یک کمدین زن موفق در دنیای مردانه دهه شصت و هفتاد میلادی در امریکا و زندگی شخصی‌اش هستیم.

میریام که در مسیر کمدی خانواده‌اش را با مشکلاتی مواجه کره و همچنین شانس‌های خود را برای زندگی خانوادگی از دست داده است بعد از این که به عنوان کمدین قبل از کنسرت‌های تور یک خواننده شروع به کار می‌کند در یکی از اجراها زیاده روی می‌کند و اسراری را از زندگی شخصی آن خواننده برملا می‌کند که باعث اخراج او از تور می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Amy Sherman-Palladino

نویسنده: Amy Sherman-Palladino

نام تهیه کننده: Sal Carino

نام بازیگران: Rachel Brosnahan / Alex Borstein / Michael Zegen / Marin Hinkle / Tony Shalhoub / Luke Kirby

نام شخصیت‌ها:

میریام میزل (میچ) : زنی جوان از طبقه نسبتا مرفه امریکا که مادر دو فرزند است و بعد از این که زندگی خانوادگی‌اش دچار مشکلاتی می‌شود استعداد خود را در اجرای استندآپ کمدی کشف می‌کند و به دنبال پیشرفت در این مسیر می‌رود.

جوئل میزل : همسر میچ که پس از این که به میچ خیانت می‌کند از او جدا می‌شود اما همچنان در زندگی‌اش حضور دارد و در برخی موارد با او همراهی می‌کند و گاهی نیز او را از کارهایش باز می‌دارد

سوزی مایرسون : مدیر برنامه‌های خشن میچ که در آغاز استعداد او را کشف می‌کند و تلاش میکند به هر روشی شده به او در پیشرفتش کمک کند.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: Amazon Studios

جوایز و افتخارات:

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خانم میزل شگفت انگیز ( فصل های ۱، ۲ و ۳)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!