• امروز : 8 مهر 1403
logo

نقد و بررسی سریال جهنم تلخ و شیرین (Bitter Sweet Hell)

author-img

توسط : راضیه سیف ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1059 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

جهنم تلخ و شیرین، یک سریال در ژانر کمدی تلخ و معمایی است که در سال 2024 ساخته و منتشر شد. این سریال ماجرای یک دکتر روانشناس مشهور را نمایش می‌دهد که زندگی‌اش توسط یک بیمار دگرگون می‌شود. او در یک برنامه‌ی تلویزیونی، راجع به بزرگ‌ترین نقطه ضعف لی سه نا سخن می‌گوید. همین سخنان، لی سه نا را عصبانی می‌کند و باعث می‌شود که او یک نقشه‌ی گسترده برای برهم زدن زندگی نو یونگ وون طراحی کند. حال، یونگ وون به همراه مادر شوهرش تلاش می‌کنند تا چالش‌های لی سه نا را حل کنند. باتوجه به موضوع و ژانر، تماشای این اثر برای مخاطبین +15 سال مناسب می‌باشد.

ژانر : درام کمدی معمایی هیجان انگیز

سال 2024 12 قسمت 60 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا +15 سال؟ فضای اثر تاریک و معمایی است؛ موضوع آن ذهن مخاطب را درگیر می‌کند و برای کودکان نامناسب است. خشونت روانی اثر تا حدودی بالا است و می‌تواند حس ناامنی به مخاطب دهد. ناهنجاری نیز در آن وجود دارد؛ برای نمونه مسئله‌ی همجنسگرایی در بستر خانواده مطرح و پذیرفته می‌شود. مادر که یک روانشناس است، کمکی به فرزندش برای حل بحران تمایل جنسی نمی‌کند و در عوض از او به عنوان یک همجنسگرا حمایت می‌کند. نقش ما چیست؟ درباره‌ی سندروم ضداجتماعی به فرزندتان آگاهی بدهید. می‌توانید مقاله اختلال شخصیت ضداجتماعی: از علائم تا درمان را مطالعه فرمایید تا اطلاعات مفیدی درباره‌ی این اختلال کسب کنید.  ارزیابی را مطالعه فرمایید، د ر صورت نیاز می‌توانید اثر را تماشا کنید و سپس به فرزندتان پیشنهاد دهید.

داستان اثر

شخصیت‌ها: نو یونگ وون: یک روانشناس معروف که زندگی‌اش توسط فردی بیمار به چالش کشیده می‌شود. هونگ ساگانگ: او مادر شوهر نویونگ وون و یک نویسنده است. او کسی است که در حل معماها به یونگ وون کمک می‌کند. چوی جه جین: همسر یونگ وو که ظاهرا یک جراح زیبایی موفق است؛ او رازهای گوناگونی دارد که در طی سریال فاش می‌شود. او به یونگ وون خیانت می‌کند؛ این اتفاق آغاز چالش‌های این خانواده را رقم می‌زند. لی سه نا: یک فرد به ظاهر سالم اما مبتلا به سندروم ضد اجتماعی که زندگی یونگ وون را به چالش می‌کشد. اولین قدم او، اغوا کردن جه جین و کنترل ذهن او است.   داستان اثر: نو یونگ وون که روانشناسی مشهور و موفق است با چوی جه جین که جراح زیبایی است ازدواج کرده و زندگی کاملی دارد. یونگ وون روزی در تلویزیون سخنانی را راجع به خانواده می‌گوید. این سخنان باعث می‌شود احساسات لی سه نا که از خانواده‌اش ضربه‌های روحی بزرگی خورده و مبتلا به سندروم ضد اجتماعی است، برانگیخته شود. او تصمیم می‌گیرد به یونگ وون درس بزرگی بدهد، تا به او بفهماند اعضا خانواده‌اش، وحشتناک هستند و باید آن‌ها را رها کند. سه نا قدم قدم پیش می‌رود؛ او برای یونگ وون یک بسته‌ی پستی وحشتناک می‌فرستد و به او می‌فهماند که قصد از بین بردن اعضا خانواده‌اش را به نوبت دارد. او ابتدا باعث مرگ پدر خانواده می‌شود. پس از این حادثه، اتفاقات ناگوار و غم‌انگیز به زندگی آن‌ها هجوم می‌آورد. لی سه نا، جه جین را اغوا می‌کند و با گسلایت (کنترل ذهن) باعث می‌شود او به مرور خانواده‌اش را رها کند. در این حین، یونگ وون با مادرشوهرش متحد می‌شود. آن‌ها به دنبال حل چالش‌هایی می‌روند که لی سه نا باعث شکل‌گیری‌شان شده است. جه جین، پس از اینکه توسط لی سه نا به طور کامل کنترل می‌شود، دوباره به جمع خانواده می‌رود و رازهای مادرش را فاش می‌کند. اعضا خانواده متوجه می‌شوند، مرگ پدر یونگ وون یک اتفاق از پیش تعیین شده بود که مادرشوهر و پدرشوهرش در آن دست داشتند. همچنین جه جین اعتراف می‌کند که فوبیای خون دارد و تمام جراحی‌هایش را همکارش انجام می‌داده. پس از افشای این رازها اعضا خانواده از یکدیگر ناامید می‌شوند، اما کنارهم می‌مانند تا لی سه نا به مقصودش نرسد. لی سه نا سپس یونگ وون را با پسرش تهدید می‌کند؛ فرزند او یک راز بزرگ دارد که از گفتن آن می‌ترسد. اما یونگ وون نمی‌گذارد به فرزندش آسیبی برسد و حملات روانی متعددی را علیه سه نا انجام می‌دهد. سابقه‌ی خانوادگی‌اش و سرگذشتش را به دست می‌آورد و با آن‌ها ذهنش را درگیر می‌کند. لی سه نا که قصد باختن ندارد، پسر یونگ وون را گروگان می‌گیرد اما موفق به کاری نمی‌شود. در نهایت با خودسوزی به زندگی‌اش پایان می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: لی دونگ هیون / Lee Dong Hyon نویسنده: نام جی یون/ Nam Jee Yeon تهیه‌کننده: کوان سونگ چانگ/ Kwon Seong Chang بازیگران: کیم هی سون، لی هه یونگ، کیم نام هی / Kim Hee Sun, Lee Hye Yeong, Kim Nam Hui کشور سازنده: کره جنوبی شرکت سازنده: MBC مخاطب اثر: نوجوان و بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جهنم تلخ و شیرین

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!