• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال بیگ بنگ تئوری (Big Bang Theory)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

8 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

12966 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سیت کام معروف « بیگ بنگ تئوری» محصول سال یک سریال کمدی است که داستان گروه دوستی را مطرح می‌کند که هوش بالایی دارند اما مهارت‌های اجتماعی آن‌ها بشدت ضعیف است. آن‌ها در طول سریال تلاش می‌کنند روابط خوبی بسازند و از این روابط مراقبت کنند.

ژانر : سیت کام کمدی

سال 2007 هر قسمت حدودا 25 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال بیگ بنگ تئوری محصول سال 2007 یک سریال محبوب کمدی با ژانر کمدی موقعیت است. هر اپیزود داستان گروهی از دوستان نابغه را نشان می‌دهد که ارتباطات اجتماعی بسیار ضعیفی دارند اما رفته رفته یاد می‌گیرند چطور رفتار کنند.

تمام شخصیت‌های سریال در طول سریال رشد می‌کنند و نقایص شخصتی خود را بهبود می‌بخشند. اما این سریال با توجه به تفاوت‌های فرهنگی مناسب کودکان و حتی نوجوانان نیست چراکه بیشتر این ضعف‌های اجتماعی درمورد ارتباط با زنان است. و البته فرایند ورود به رابطه و ازدواج در فرهنگ ما کاملا متفاوت از آنچه در سریال اتفاق می‌افتد پیش می‌رود. در این سریال افراد وارد رابطه می‌شوند و با هم ارتباط عاطفی و جنسی دارند و در نهایت بعد از صمیمیت تمام تصمیم می‌گیرند با هم ازدواج کنند یا نه. همچنین صحنه‌هایی از روابط یک شبه و بدون تعهد هم دیده می‌شود که هرچند واقعیت جوامع را نشان می‌دهد اما می‌تواند نقش الگویی منفی برای نوجوانانی داشته باشد که به تازگی وارد اجتماع شده و اولین روابط اجتماعی آن‌ها در حال شکل گرفتن است.

گفتگو و حل کردن مسائل با حرف زدن و بحث کردن از جمله موارد مثبتی است که در سریال به وفور دیده می‌شود در واقع شخصیت‌ها کمتر به زور و خشونت متوسل می‌شوند و تلاش می‌کنند مسائلشان را از راه گفتگو با یکدیگر حل کنند. هر اپیزود یک گره داستانی جذاب دارد که که راه حل‌های درست و غلط با پیامدهایشان به تصویر کشیده می‌شود.

خلاصه این سریال میزان ناهنجاری بالایی دارد که ناشی از تفاوت‌های فرهنگی است گروه دوستی اهمیت بالایی دارد و افراد مسائلشان را از طریق گفتگو حل می‌کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در صورتی که نوجوان شما در حال تماشای این سریال است خوب است که او را همراهی کنید و  در مورد هر اپیزود با او صحبت کنید. نظر او را درمود رفتارهای شخصیت‌ها بپرسید و به تفاوت‌های فرهنگی اشاره کنید.

خلاصه: درمورد تفاوت‌های فرهنگی با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

لئونارد مدتی است که همخانه‌ی شلدون کوپر شده. به تازگی دختر زیبایی به نام پنی به همسایگی آن‌ها آماده و لئونارد به او علاقمند می‌شود. پنی رفته رفته عضوی از گروه دوستی شلدون می‌شود. در هر قسمت مهارت‌های احتماعی بسیار کم شلدون و باقی گروه و در عین حال هوش بالای آن‌ها در فیزیک و اختراعات داستان‌های جالبی را میسازد.

جزئیات اثر

کارگردان: Mark Cendrowski

نویسنده: Chuck Lorre

تهیه کننده: Bill Prady

بازیگران: Johnny Galecki، Jim Parsons، Kaley Cuoco

شخصیت‌ها:

لئونارد : دانشمند فیزیک است که با همخانه اش شلدون مهارت‌های اجتماعی کمی‌دارند.

شلدون: دکتر شلدون کوپر نابغه ای است که مهارت‌های اجتماعی بشدت پایینی دارد.

پنی: همسایه جدید شلدون و لئونارد است که باهوش نیست اما روابط اجتماعی خوبی دارد.

راج: دوست هندی شلدون است که نمی‌تواند با خانم‌ها حرف بزند.

هاروارد: دوست دیگر شلدون است که فقط مدرک کارشناسی دارد و با مادرش زندگی می‌کند.

کشور سازنده: ایالت متحده

کمپانی سازنده: Warner Bros. Television

جوایز و افتخارات: این مجموعه از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ چهار بار برنده جایزه امی‌ساعات پربیننده مجموعه‌های تلوزیونی شد. جیم پارسونز برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی کمدی شد. در مجموع، هفت جایزه‌ی امی‌از ۴۶ نامزدی نصیب این مجموعه شد. پارسونز همچنین در سال ۲۰۱۱ برنده‌ی جایزه گلدن گلوب برای نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی کمدی شد. محبوبیت زیاد این مجموعه باعث شد تا شبکه‌ی سی‌بی‌اس در سال ۲۰۱۷ سریال مشتق شلدون جوان را حول محور شخصیت شلدون کوپر بسازد.

مخاطب اثر: بزرگسالان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بیگ بنگ تئوری

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!