• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال به سامدالری خوش آمدید ( Welcome to Samdalri)

author-img

توسط : سحر صادق ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

9659 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

به سامدالری خوش آمدید، سریالی در ژانر کمدی عاشقانه با فضایی سرشار از دوستی و پر از چالش است که زندگی دو شخصیت چو یونگ پیل و چو سام دال را روایت می کند که دوست دوران کودکی هم هستند. چو یونگ پیل در شهر خود کارشناس هواشناسی است و چو سام دال عکاسی معروف و موفق در سئول است اما با حادثه ای ناگوار در زندگی حرفه ای اش، تمام تلاش هایش زیر سوال می رود و مجبور می شود به شهرش یعنی سامدالری برگردد. نسخه پالایش شده این سریال به دلیل نمایش عبور از مراحل سخت زندگی  در فضایی عاشقانه به  افراد بالای ۱۵ سال  توصیه می شود .

ژانر : عاشقانه کمدی

سال 2023 1 فصل 16 قسمتی ، میانگین هر قسمت 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر با در نظر گرفتن فضای عاشقانه سریال و میزان ناهنجاری ذکر شده در بالا به افراد زیر 15 سال توصیه نمی‌شود و باید در نظر داشت که مخاطبین اثر می‌توانند به برجسته سازی محور اصلی سریال یعنی جایگاه خانواده و رویا در زندگی افراد که نمی‌توان برای آن به راحتی جایگزینی یافت بپردازند.

 

 

اهمیت زادگاه در این اثر به زیبای نمایش داده شده است . در بخش های مختلف سریال شاهد دوری کردن سام دال از زادگاه و اطرافیانش هستیم  اما با روبرویی دوباره او با زادگاهش متوجه حس تعلق و آرامشی که در جای دیگر آن را پیدا نمی‌کند می‌شود. او حتی از این قدرتی که در محل زندگی اش و با حمایت اطرافیان بدست آورد توانست تا موفقیت های بیشتری کسب کند. بنابراین زادگاه در این اثر پناهگاهی است که می‌توان در شرایط سخت در آن پناه گرفت.

 

تاثیر دنیای رسانه ای در تخریب و یا تحسین افراد در دنیا واقعی را می‌توان به راحتی در این اثر مشاهده کرد و نوع مواجه شخصیت اصلی با این موضوع نیز از بخش های قابل تامل سریال محسوب می‌شود.

 

بخشی از این اثر که کمتر در سریال های دیگر بدان اشاره می‌شود مربوط به بخش بوم گردی و تغییرات چشمگیر در این زمینه علاوه بر اهمیت حیواناتی است که بخشی از آنها اسیر دنیای آدم ها شده اند . این  نوع رفتار با حیوانات در دنیای شهری در واقع  یک فاجعه محسوب می‌شود . دلفین ها نیز از آن دسته  حیواناتی هستند که با به اسارت گرفته شدن ، طول عمرشان کاهش می‌یابد.

 

آرزو و رویاها کلید واژه های مهم این اثر در قالب فضای عاشقانه است و می‌توان با در نظر داشتن میزان ناهنجاری پیام های قابل تامل و مثبت اثر را به خوبی دریافت کرد. تسلیم نشدن بخاطره شکست که در زندگی هرکس می‌تواند ایجاد شود از جمله نکاتی است که در حین تماشای سریال بدان اشاره می‌شود.

 

اثر  به کینه ای چندین سال نیز در خود اشاره دارد که در آن ناآرامی و عصبانیت هیچگاه فروکش نمی‌کند و بعضی وقتها تنها  بخشیدن راه حلی برای بدست آوردن آرامشی دوباره است .

 

حمایت اجتماعی بخش دیگری از سریال را به خود اختصاص می‌دهد . همانطور که میدانیم انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند . آنها  برای ادامه مسیر خود گاها نیازمند حمایت اطرافیان هستند و نبودن این حمایت نوعی فشار روانی برای افراد ایجاد می‌کند .در بخش های ابتدایی و پایانی  اثر می‌توان تفاوت وجود یا عدم وجود این حمایت را به وضوح مشاهده کرد.

 

خلاصه:

اهمیت خانواده و حمایت های اجتماعی در کنار در نظر گرفتن تلاش های فردی برای دستیابی به اهداف از نکات ارزشمند این اثر به شمار می‌رود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

فرزند شما برای حفظ رویای خود ، دست به چه کارهایی می‌زند؟

 

واکنش فرزند شما نسبت به حمایت های اجتماعی ، دوستانه و خانوادگی شخصیت های اصلی چه بود؟

 

واژه خانواده چه چیزی را برای فرزند شما تداعی می‌کند؟

 

 

فرزند شما درباره حیواناتی که توسط افراد در جایی کوچک و به دور از طبیعت نگهداری می‌شوند چه موضعی دارد ؟

 

درباره اثرات منفی و مثبت رسانه با فرزند خود به گفت و گو بنشینید.

 

خلاصه:

برای دستیابی به رویای خود ، چقدر از شکست هایتان درس گرفته اید؟

داستان اثر

یونگ پیل و سام دال  که از دوران کودکی همدیگر را دوست داشتند بعد از رخ دادن حادثه ای مجبور به جدایی می‌شوند . پدر یونگ پیل از سام دال و خانواده او کینه ای به دل دارد به همین دلیل از او  می‌خواهد تا از پسرش دوری کند.

پس از این ماجرا سام دال برای رسیدن به رویای خود در عکاسی به سئول می‌رود و ارتباط خود را با دوستانش قطع می‌کند. او در آنجا  عکاس موفقی می‌شود و حسابی خود را با کار سرگرم می‌کند.

 

 

 در این حین سام دال متوجه می‌شود بانگ جو،  کارآموز او با دوست  پسرش در ارتباط است و به او خیانت می‌کند. حال او مسیرش را از آنها جدا می‌کند اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود.

کارآموز او نقشه ای برای سام دال می‌کشد تا محبوبیت او را خدشه دار کند . او با بازی کردن نقش فردی که می‌خواهد خودکشی کند  سام دال  را به دردسر می‌اندازد. رسانه ها  نیز سعی می‌کنند او را به سوء استفاده از قدرتش متهم ‌کنند.

سام دال  که در کنار دو خواهر و تنها خواهر زاده خود زندگی می‌کند به دلیل این ماجرا هویت آنها نیز فاش شده است.حال هر چهار نفرشان مجبور به بازگشت به زادگاهشان می‌شوند تا آبها از آسیاب بیفتد.

بعد از بازگشت سام دال و خواهرانش و مطلع شدن خانواده و هم محله ای های او ، همسایگان آنها شروع به صحبت و قضاوت در مورد این حادثه کردند.

در این بین او هنوز باورش نمی‌شد که همانند دوستان هم محله ای دیگرش با برچسب شکست خورده به زادگاه خود بازگشته است . او سعی می‌کند ناامید نشود و علاوه بر یونگ پیل رابطه ی دوستانه خود با هم محله ای هایش  از نو شروع کند.

 

یونگ پیل نیز علیرغم علاقه خود به عضویت در سازمان جهانی هواشناسی مصمم است تا در جزیره بماند و دلیل این پافشاری نیز مریضی مادر سام دال است .او از طریق مشاهده وضعیت آب و هوایی سعی می‌کند تا جلوی اتفاق ناگواری که احتمال دارد برای مادر سام دال  رخ بدهد را بگیرد .

پس از اینکه همه متوجه بیمار مادر سام دال می‌شوند ، خواهر کوچکتر سام دال که در گذشته شناگر حرفه ای بوده است تصمیم می‌گیرد تا از این به بعد همراه مادرش غواصی کند  تا هم به رویای خود برسد و هم مراقب مادرش باشد.

 

در این حین یونگ پیل نیز متوجه دلیل 8 سال دوری سام دال  می‌شود. او چاره این کار را دوری کردن از یکدیگر نمی‌داند به همین دلیل  از سام دال  می‌خواهد تا در کنار یکدیگر این مساله را حل کنند.

آنها پس از ثابت کردن علاقه خود به پدر یونگ پیل توانستند رضایت او را  بگیرند . حال  او نیز با فراموش کردن کینه خود می‌تواند حس آرامش را در زندگی اش احساس کند.

 

بعد از کمرنگ شدن این ماجرا در فضای مجازی ، او به پیشنهاد یونگ پیل در نمایشگاه هواشناسی جزیره شرکت می‌کند . او که سعی می‌کند تا با عکاسی از طبیعت شروع کند ، متوجه می‌شود اکثر مکان هایی که از قبل می‌شناخته پر از انسان و به بوم گردشگری تبدیل شده است .

 از سوی دیگر تمام زحمات سام دال برای نمایشگاه  با انتشار خبری توسط بانگ یون جو درباره هویت واقعی سام دال  به هدر می‌رود به همین دلیل  مجبور به کنسل کردن نمایشگاه می‌شوند.

 

او این موضوع را تکرار تجربه قبلی خود اما با یک فرق بزرگ  می‌داند و آن این است که او در زادگاه خود و در کنار خانواده و افرادی قرار دارد که آن را دوست می‌دارد. پس با اعتماد به آنها نمایشگاه خود را برگزار می‌کند و تمام کسانی که اوایل او را قضاوت می‌کردند اکنون در کنار او ایستادند .

در این بین دوستان او متوجه تبلیغات مخفیانه و غیرقانونی کارآموز سام دال در دوران عکاسی خود می‌شود و با علنی کردن این قضیه او نیز به سزای اعمال خود می‌رسد . حال تمام افرادی که سام دال را گناهکار می‌دانستند ، بی گناهی او را ادعا می‌کنند.

 حال سام دال با حمایت یونگ پیل و دوستانش توانست آبروی حرفه ای خود را بازگرداند.سام دال نیز با تشویق یونگ پیل برای کار در سازمان جهانی هواشناسی سوئیس او را به رویایاهش نزدیک تر کرد.

جزئیات اثر

کارگردان: Cha Young-hoon

نویسنده: Kwon Hye-joo

تهیه کننده: Jeon Seo-won / Lee Go-eun / Kim Su-ji / Kim Yu-ri

Jo Dong-min/ Ha Seong-min

بازیگران: Ji Chang-wook / Shin Hye-sun

شخصیت‌ها:

 چو یونگ پیل : پسر مهربانی که  همیشه به اهالی محله اش کمک می کند و به دلیل از دست دادن مادرش به دلیل شرایط آب و هوایی ، کارشناس هواشناسی جزیره خود می شود تا از جان مردم محله اش محافظت کند.

چو سام دال : دختری مصمم که با نام هنری چو یون هی در سئول عکاس موفقی است و چندین سال است از خانواده خود دور است و از بازگشت به زادگاه خود در جزیره امتناع می‌کند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: JTBC

مخاطب اثر: نوجوانان / بزرگسالان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد به سامدالری خوش آمدید

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!