• امروز : 27 مهر 1403
logo

نقد و بررسی سریال بریجرتون فصل ۲ (bridgerton 2)

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

7110 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در "فصل" جدید که در میان اشراف لندن برقرار است آنتونی بریجرتون تصمیم به ازدواج با دختری تمام و کمال از طبقه اشراف می‌گیرد اما پس از آشنایی با دختری ناشناس در جنگل باید تلاش کند که بر این تصمیم خود بماند و به صلاح خانواده‌اش عمل کند. سریال بریجرتون که محصول سال 2021 امریکا و کمپانی نتفلیکس است به خاطر وجود ناهنجاری های زیاد برای افراد زیر 18 سال توصیه نمیشود.

ژانر : تاریخی درام

سال 2020 8 قسمت، میانگین هر قسمت 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 19 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر به دلیل ناهنجاری های بسیار زیاد مناسب تماشا توسط افراد زیر 18 سال نیست توصیه می‌کنیم نسخه پالایش شده را تماشا فرمایید. در صورت تماشای نسخه پالایش شده، افراد بالای 15 سال نیز می‌توانند مخاطب این اثر باشند.

در این سریال شاهد تاکید بسیار بالای شخصیت ها بر اهمیت عشق میان دو نفری است که میخواهند با هم وارد یک زندگی شوند. لازم است در نظر داشته باشیم که این تاکید گاهی خارج از حد باعث ساخت فانتزی های دور از واقعیت در ذهن فرزندانمان نشود و در خصوص اهمیت ویژگی‌ها و مهارت‌هایی که در کنار علاقه برای یک ازدواج موفق در لازم است با آنها صحبت کنیم.

 

همچین لازم میدانیم در خصوص یک گونه ادبی که از آن در ساخت فیلم و سریال‌های زیادی استفاده می‌شود توضیحات مختصری بدهیم. "تاریخ جایگزین" یا در عبارت انگلیسی آن "Alternate history" یک سبک داستان پردازی است که در آن قصه یا در یک دوره تاریخی خاصی روایت می‌شود و یا به توضیح موضوع تاریخی خاصی می‌پردازد با این تفاوت که دست بردن در رویدادهای تاریخی به الزامات دراماتیک محدود نشده و مخاطب شاهد تحریفاتی در تاریخ است. این تحریفات گاهی شامل داستان پردازی‌هایی از جایگزینی رسوم یا رویداد های مطلوب به جای رویدادهای و رسوم تلخ واقعی است و یا شامل اتفاقاتی که داستان را به ژانر علمی تخیلی نزدیک میکند. در سریال بریجرتون ما شاهد مدل اول هستیم یعنی سازندگان سریال، دنیایی را به تصویر کشیده اند که در آن تنها چیزی که باعث اختلاف طبقاتی می‌شود ثروت و جایگاه خانوادگی است و تبعیضات نژادی و یا تفاوت های اعتقادی، تاثیری در زندگی افراد ندارند.

توصیه می‌کنیم حتما با فرزندان خود در خصوص مطالعه صحیح تاریخ از منابع معتبر صحبت کنید و اگر مخاطب محصولاتی شبیه این سریال هستید، فیلم‌ها و سریال‌هایی که به واقعیت نزدیک‌تر ساخته شده‌اند را هم با فرزندان خود ببینید و در گفتگو‌هایتان با آن‌ها مقایسه این محصولات و اهمیت حقیقت‌جویی در مورد تاریخ جهان را جای دهید. همچنین مسائل جنسی و ناهنجاری‌هایی مثل اختلاط‌های شدید در میان زنان و مردان و... در روایت داستان به وفور وجود دارد و سعی در عادی سازی آن است.

                                                                                                                                          

خلاصه: توصیه میکنیم به اهمیت مطالعه تاریخ و توجه به منابعی که برای آن استفاده می‌کنیم توجه داشته و با فرزندان خود در این خصوص گفتگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

میتوانید گفت و گو با فرزندان خود را با در موضوعات رقم بزنید :

سخن چینی صداقت و وفاداری تصمیم گیری موقعیت های اخلاقی فقط عشق کافی نیست

 اختلاف طبقاتی

داستان اثر

یک سال پس از ازدواج دافنی و سایمون، و در شروع "فصل" جدید آنتونی پسر ارشد و سرپرست خانواده بریجرتون به مادرش اعلام می‌کند که تصمیم دارد ازدواج کند. آنتونی که ازدواج را یک وظیفه برای بقای اسم خانواده می‌داند لیستی از سوالات آماده کرده و از دختران اشراف و بزرگانی که به منظور ازدواج با آن‌ها ملاقات می‌کند می‌پرسد. آنتونی از هر کدام از این دختران را به دلیلی رد می‌کند و نهایتا تصمیم می‌گیرد بعد از این که ملکه دختر سوگولی خود از میان دختران جوان این "فصل" انتخاب کرد، با او ازدواج کند. از طرفی لیدی دنبری در این "فصل" میزبان بانو مری و دو دختر او است که از هند به لندن آمده‌اند و قصد دارد برای دختران او شوهرانی مناسب پیدا کند.  کیت دختر بزرگ بانو مری، تاکید دارد که خواهرش باید در این فصل شوهر مناسبی پیدا کند و خود او مایل به ازدواج نیست و می‌خواهد بعد از ازدواج خواهرش به هند بازگردد. لیدی دنبری می‌پذیرد و ملکه را قانع می‌کند تا ادوینا را به عنوان سوگلی خود در این "فصل" انتخاب کند. آنتونی برای آشنایی با ادوینا پیش قدم می‌شود اما کیت که در مورد او تحقیق کرده و او را مناسب خواهرش نمی‌داند با این رابطه مخالفت می‌کند. رفته رفته آنتونی تلاش میکند به ادوینا نزدیک شود در حالی که عاشق او نیست و صرفا می‌خواهد از روی وظیفه خانوادگی‌اش با او ازدواج کند. در میان این کشمکش ها آنتونی و کیت به هم علاقه‌مند می‌شوند ولی هر دو این علاقه را انکار می‌کنند. تا این که در لحظه ازدواج آنتونی و ادوینا، عروس متوجه علاقه آن دو به هم می‌شود و مراسم عروسی را لغو می‌کند. بعد از مدتی آنتونی از کیت خواستگاری می‌کند ولی او در آغاز این پیشنهاد را رد میکند. اما بعد از این که مادر و خواهرش با او حرف می‌زنند و به او در خصوص عشق واقعی می‌گویند تصمیم می‌گیرد به آنتونی جواب مثبت بدهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Chris Van Dusen

نویسنده: Shonda Rhimes

نام تهیه کننده: Shonda Rhimes

نام بازیگران: Phoebe Dynevor / Simone Ashley / Ruby Barker / Nicola Coughlan / Claudia Jessie / Golda Rosheuvel / Jonathan Bailey / Charithra Chandran / Adjoa Andoh

نام شخصیت‌ها

آنتونی بریجرتون: فرزند ارشد خانواده بریجتون که بعد از فوت پدرش سرپرست خانواده است.

کیت شارما : دختر بزرگ خانواده شارما که دغدغه‌‍‌ای جز مادر و خواهر کوچک‌تر خود ندارد و سعی می‌کند هر طور شده از آن‌ها ‌مراقبت کند. ادوینا شارما: دختر کوچک خانواده شارما که به سن ازدواج رسیده و مورد توجه ملکه قرار می‌گیرد. خانم ویسلدون: (که در واقع پنه‌لوپی فدرینگتون است.) روزنامه نگار معروف دنیای بریجرتون است که با نام مستعار اخبار و شایعات جامعه اشراف را منتشر میکند و نوشته های او تاثیر زیادی بر ملکه و جامعه اشراف و بزرگان لندن دارد.

لیدی دنبری: دوست و مشاور عاقل و کاردان ملکه که با خانواده بریجرتون نیز رفت و آمد دارد . او در فصل جدید به عنوان حامی خانواده شارما آن‌ها را در روبه رویی با ملکه و طبقه اشراف همراهی می‌کند.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: Netflix

مخاطب اثر: نوجوان / بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بریجرتون فصل ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!