• امروز : 27 مهر 1403
logo

نقد و بررسی سریال بریجرتون فصل ۱ (bridgerton )

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

14084 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال بریجرتون که روایتگر زندگی اشراف و بزرگان انگلیسی در اوایل قرن 19 ام میلادی است. در فصل اول، داستان ازدواج و خواستگاری دختر بزرگ خانواده بریجرتون را بازگو می‌کند. این سریال توسط شرکت نتفلیکس ساخته شده و از سال 2020 شروع به پخش کرده است. با توجه به ناهنجاری‌های بسیار زیاد این سریال تماشای آن را به مخاطبین زیر 18 سال توصیه نمی‌کنیم.

ژانر : تاریخی درام

سال 2020 میانگین هر قسمت 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 11 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 این اثر به دلیل ناهنجاری‌های بسیار زیاد مناسب تماشا توسط افراد زیر 18 سال نیست. توصیه می‌کنیم نسخه پالایش شده را تماشا فرمایید. در صورت تماشای نسخه پالایش شده، افراد بالای 15 سال نیز می‌توانند مخاطب این اثر باشند.

والدین عزیز ابتدا لازم است در خصوص یک گونه ادبی که از آن در ساخت فیلم و سریال‌های زیادی استفاده می‌شود توضیحات مختصری بدهیم. "تاریخ جایگزین" یا در عبارت انگلیسی آن "Alternate history" یک سبک داستان پردازی است که در آن قصه یا در یک دوره تاریخی خاصی روایت می‌شود و یا به توضیح موضوع تاریخی خاصی می‌پردازد با این تفاوت که دست بردن در رویداد‌‌های تاریخی به الزامات دراماتیک محدود نشده و مخاطب شاهد تحریفاتی در تاریخ است. این تحریفات گاهی شامل داستان پردازی‌هایی از جایگزینی رسوم یا رویداد های مطلوب به جای رویدادها و رسوم تلخ واقعی است و گاهی اتفاقاتی که داستان را به ژانر علمی تخیلی نزدیک میکند. در سریال بریجرتون ما شاهد نوع اول هستیم یعنی سازندگان سریال، دنیایی را به تصویر کشیده‌اند که در آن تنها چیزی که باعث اختلاف طبقاتی می‌شود ثروت و جایگاه خانوادگی است و تبعیضات نژادی و یا تفاوت‌های اعتقادی، تاثیری در زندگی افراد ندارد.

در اینجا نکته مهمی که لازم است اشاره کنیم اهمیت مطالعه تاریخ از منابع و روایات صحیح و قابل اعتماد است. امروزه در این ژانر که عملا در برخی موارد تحریف و وارونه‌نمایی واقعیت‌های تاریخی محسوب می‌شود، محصولات متنوعی با عنوان ژانر تاریخی تولید میشود؛ اما ما به عنوان مخاطب فعال همواره باید هوشیار باشیم که از یادگیری و مطالعه تاریخ به همان‌گونه که بوده با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌هایش غافل نشویم. توصیه می‌کنیم حتما با فرزندان خود در خصوص مطالعه صحیح تاریخ از منابع معتبر صحبت کنید و اگر مخاطب محصولاتی شبیه این سریال هستید، فیلم‌ها و سریال‌هایی که به واقعیت نزدیک‌تر ساخته شده‌اند را هم با فرزندان خود ببینید و در گفتگو‌هایتان با آن‌ها مقایسه این محصولات و اهمیت حقیقت‌جویی در مورد تاریخ جهان را جای دهید. همچنین مسائل جنسی و ناهنجاری‌هایی مثل اختلاط‌های شدید در میان زنان و مردان، همجنسگرایی و... در روایت داستان به وفور وجود دارد و سعی در عادی‌سازی آن است.

خلاصه: توصیه می‌کنیم به اهمیت مطالعه تاریخ و توجه به منابعی که برای آن استفاده می‌کنیم توجه داشته و با فرزندان خود در این خصوص گفتگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید گفت و گو با فرزندان خود را با سوالات زیر شروع کنید :

فکر می‌کنی عواقب سخن‌چینی و افشای راز دیگران در زندگی خود انسان تاثیری دارد ؟ اگر از رازی با خبر شدیم تحت چه شرایطی می‌توانیم آن را افشا کنیم ؟ برای تصمیم‌گیری‌های اصلی زندگی‌مان باید با افرادی که چه شرایطی دارند مشورت کنیم ؟

به نظر تو انتقام گرفتن از افرادی که به ما بدی کرده اند در زندگی سازنده تر است یا رها کردن آنها و ادامه زندگی؟ چه مواقعی انتقام و ایستادگی را بهتر میدانی و چه مواقعی رها کردن گذشته را ؟

داستان اثر

در شهر لندن و در دوره نیابت سلطنت، "فصل" جدید، شروع شده است؛ رویدادی سه‌ماهه که در جریان آن دختران دم‌بخت اشراف به ملکه و جامعه اشراف معرفی می‌شوند و مهمانی های بزرگ در این طبقه برگزار می‌شود. دافنی دختر بزرگ خانواده بریجرتون که امسال به سن ازدواج رسیده به ملکه معرفی می‌شود و مورد توجه بسیار زیاد ملکه قرار می‌گیرد و در مهمانی ها مورد توجه همه خواستگاران قرار می‌گیرد اما به دلیل سختگیری برادر بزرگش آنتونی که بعد از مرگ پدر، بزرگ خانواده محسوب می‌شود هیچ یک از خواستگاران فرصت پیدا نمی‌کنند که برای ازدواج قدم پیش بگذارند.

از طرفی سایمن که به تازگی بعد از مرگ پدرش دوک هایستینگز شده؛ برای انجام برخی وظایف جدیدش به لندن آمده است. او که تمایلی به ازدواج ندارد و به خاطر مقام و جایگاهش مورد توجه مادران دختران جوان برای ازدواج با آنها قرار گرفته است؛ تصمیم میگیرد با دافنی برای رسیدن به اهدافشان که پیدا شدن خواستگاران جدید برای دافنی و رها شدن سایمن از کسانی که به دنبال ازدواج او با دخترانشان هستند برای مدتی وانمود کنند قصد دارند به منظور آشنایی برای ازدواج با هم در جامعه ظاهر شوند. اما بعد از مدتی به هم علاقه‌مند می‌‌شوند و پس از فراز و نشیب های بسیار با هم ازدواج می‌کنند.

در کنار داستان اصلی باقی شخصیت ها نیز معرفی میشوند و مقداری از داستان آن‌ها روایت می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Chris Van Dusen

نویسنده: Shonda Rhimes

تهیه کننده: Shonda Rhimes

بازیگران: Phoebe Dynevor / Regé-Jean Page / Ruby Barker / Nicola Coughlan / Claudia Jessie / Golda Rosheuvel / Jonathan Bailey / Adjoa Andoh

شخصیت‌ها: دافنی بریجرتون : دختر ارشد و جوان خانواده بریجرتون که به سن ازدواج رسیده و به عنوان بانویی جوان مورد توجه ملکه قرار می‌گیرد. سایمن باست : دوک جدید هایستینگز که بعد از مرگ پدرش به این مقام رسیده و به برای انجام وظایف جدید خود به لندن آمده است. لیدی دنبری: دوست و مشاور عاقل و کاردان ملکه که با خانواده بریجرتون نیز رفت و آمد دارد و مادر خوانده سایمن نیز است. لیدی ویسلدون: روزنامه نگار ناشناس لندنی که با نام مستعار اخبار و شایعات جامعه اشراف را منتشر میکند و نوشته های او تاثیر زیادی بر ملکه و جامعه اشراف و بزرگان لندن دارد.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: netflix

مخاطب اثر: نوجوان / بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بریجرتون فصل ۱

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!