• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال بد و دیوانه (Bad and Crazy)

author-img

توسط : فاطمه زهرا باقری ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7294 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
سریال بد و دیوانه درباره یک مامور پلیس دوشخصیتی است که شخصیت دومش که در کودکی او شکل گرفته بود بعد از مدتها دوباره پدیدار می‌شود و سویول را مجبور می‌کند وظایفش را به نحو احسن انجام دهد. این سریال در ژانر هیجانی و معمایی و کمدی در سال ۲۰۲۲ از شبکه TVN کره جنوبی پخش شده است.

ژانر : درام رازآلود کمدی هیجانی

سال 2022 ۱۲ قسمت ۶۵ دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
42 مناسب خانواده 19 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این سریال سرگرم‌کننده، ترس روانشناختی و خشونت زیادی دیده می‌شود. این سریال داستان نسبتا پیچیده‌ای دارد و دنبال کردن داستان نیاز به دقت و توجه دارد. در چند جا داستان تناقض دارد و یا بدون منطق پیش می‌رود. مثلا در چند قسمت می‌بینیم که سویول و کِی، سرنخ‌های پرونده‌ها به طور کاملا تصادفی پیدا می‌کنند. می‌توانید راجع به سیر داستان با فرزندتان گفتگو کنید و داستان را نقد کنید. این موضوع می‌تواند بهانه‌ی خوبی برای تمرین تفکر نقادانه در برابر فیلم و سریال باشد. پیام مثبت و الگوی مثبت اثر در حد متوسط است. سویول که یک پلیس رشوه‌گیر است در طول داستان تبدیل به یک پلیس وظیفه‌شناس می‌شود. رابطه‌ی سویول و مادرش نیز الگوی مثبت تاثیرگذاری است. با وجود اینکه این یک سریال در ژانر کمدی هم هست اما ترس روانشناختی سریال زیاد است و شخصیت اصلی درباره ادراک و احساساتش به شدت در شک و ابهام قرار دارد. سکانس‌های اکشن این سریال واقع‌گرایانه و اکثرا با نمای نزدیک دیده می‌شوند که هیجان زیادی به مخاطب القا می‌کنند. اگر فرزندتان تحت‌تاثیر خشونت سریال قرار گرفت می‌توانید باهم پشت‌صحنه‌های این سریال را تماشا کنید تا غیرواقعی بودن سکانس‌های سریال را به طور ملموس ببینید. ناهنجاری اجتماعی این سریال شامل بوسه و عدم رعایت قوانین است. یکی دیگر از ناهنجاری‌های اصلی سریال اشاراتی به همجنسگرایی بین سویول و کِی در طول داستان است. توصیه می‌شود نسخه‌ی پالایش‌شده را تماشا کنید اما قسمت‌های مربوط به همجنسگرایی ممکن است به دلیل غیرمستقیم بودن در نسخه‌ی پالایش‌شده نیز وجود داشته باشند. این سریال راجع به روان انسان‌ها و مشکلات روانی و علت به وجود آمدن آن‌ها اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطب می‌گذارد که می‌تواند بهانه‌ی خوبی برای گفتگو و تبادل نظر بین شما و فرزندانتان باشد‌. به یاد داشته باشید که بدون قضاوت کردن به حرف‌های فرزندانتان گوش دهید تا آن‌ها را بهتر بشناسید.

خلاصه:

درباره سیر داستان و خشونت و ترس و اطلاعاتی که سریال به شما می‌دهد با فرزندتان گفتگوی دوستانه‌ای داشته باشید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندان خود درباره انگیزه و هدف شخصیت‌های مختلف داستان صحبت کنید و رفتار هر شخصیت را در موقعیت‌های مختلف تحلیل کنید. می‌توانید برای نمونه از سوالات زیر استفاده کنید: به نظرت چرا سویول در اول داستان رشوه می‌گرفت و چرا دست از رشوه‌گیری و پارتی‌بازی برداشت؟ چرا شخصیت کِی ظاهر شد؟ درباره افراد دوشخصیتی چه چیزهایی میدونی؟   خلاصه: می‌توانید با فرزندان خود درباره اطلاعات روانشناسی و داستان سریال صحبت کنید.

داستان اثر

ریو سویول یک افسر اداره پلیس است. او برای گرفتن ترفیع از هیچ خلافی سر باز نمیزند. او از رئیسش قول می‌گیرد که اگر برای خلاف یک نماینده‌ی مجلس لاپوشانی کند ترفیع می‌گیرد. افسر جوانی به نام او‌کیونگ‌ته که برای حل این پرونده‌ تلاش می‌کند متوجه قاتل بودن نماینده‌ی مجلس می‌شود. او‌کیونگ‌ته از طرف نماینده تهدید جانی می‌شود. یک موتورسوار ناشناس سویول را مجبور می‌کند تا او‌کیونگ‌ته را نجات دهد. سویول همراه او‌کیونگ‌ته شروع به تحقیقات در مورد پرونده قتل می‌کند. سویول و موتورسوار که خود را کِی معرفی می‌کند باهم سر افشای قتل اختلاف و کشمکش پیدا می‌کنند. کی میخواهد سویول را مجبور به انجام کار درست کند و سویول به خاطر منافعش با کی مخالفت می‌کند. بعد از مدتی سویول متوجه می‌شود که کی شخصیت دوم خودش است و او در واقع یک بیمار چند‌شخصیتی است که با خودش درگیری ذهنی دارد. سویول با او گیونگ‌ته نقشه می‌ریزد که یک مدرک قطعی دست و پا کنند. سویول طوری نقش بازی میکند که انگار محل اوکیونگ ته را لو داده است. اما سویول و او کیونگ ته موفق می‌شوند صدای نماینده را در حالی که به قتلش اعتراف می‌کند ضبط کنند و او را دستگیر کنند. در ادامه‌ سویول و کی همزمان با قاچاقچیان و افسران فاسد درون پلیس که سر دسته شان کیم‌گه‌شیک است مقابله می‌کنند. سویول و کی همدستان قاچاقچی کیم گه‌شیک را پیدا می‌کنند. اما کیم‌گه‌شیک از اعتراف آنها در اداره پلیس جلوگیری میکند. گیم‌گه‌شیک با قاچاقچان اختلاف پیدا می‌کند و نقشه‌اش برای پول درآوردن از طریق همکاری با قاچاقچی ها شکست می‌خورد. سویول بعد از ماجراهای پیچیده کیم گه‌شیک را دستگیر می‌کند. سویول متوجه می‌شود که علت به وجود آمدن شخصیت کی برای محافظت از او در برابر جونگ یون‌هو بوده است. جونگ یون‌هو یک قاتل بود در زمان کودکی سویول میخواست او را هم مجبور به قتل کند. جونگ یون‌هو افراد زیادی را بازیچه می‌کند تا با ذهن سویول بازی کند و کاری کند سویول او را به خاطر بیاورد. سویول از روانشناسش درخواست می‌کند که به درمان او کمک کند اما روانشناس سویول همان جونگ یون‌هو است که تغییر هویت داده است. سویول او را دستگیر می‌کند اما او ادعا می‌کند که جونگ یون‌هو همان کی است و سویول با شخصیت دومش دست به قتل زده است و همه اتهاماتش را گردن سویول می‌اندازد. سویول به تیمارستان فرستاده می‌شود و بعد از چهار ماه از تیمارستان فرار می‌کند و ثابت می‌کند روانشناسش همان جونگ یون‌هو است. در انتها کی که ماموریتش برای محافظت از سویول را به پایان رسانده دیگر ظاهر نمی‌شود و سویول هم تبدیل به یک پلیس وظیفه‌شناس می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: یو سئون‌دونگ /Yoo seon-Dong

نویسنده/ مترجم: کیم سه‌بوم /Kim sae-bom

نام تهیه کننده: کیم سونگ‌مین - وانگ سئونگ / Kim Seong-min - Wang Seung

نام بازیگران: لی دونگ‌ووک - وی هاجون - هان جی‌ایون - چا هاک‌یئون /Lee DongWook - Wi Hajoon - Han ji-eun - Cha Hak-Yeon

نام شخصیت‌ها: ریو سویول: پلیس فاسدی که به رشوه گرفتن معروف است. او یک شخصیت خاکستری است که در طول داستان بین طمع و عمل به وظایفش در نوسان است. اما در انتها به قهرمانی عدالت‌جو تبدیل می‌شود. سویول در طول داستان با بیماری چندشخصیتی دست و پنجه نرم می‌کند.

کِی: شخصیت دوم سویول که همواره درصدد سر‌به‌راه کردن سویول است. کِی شخصیتی دیوانه‌وار و در عین حال ساده و کودکانه دارد. کِی حس عدالت‌طلبی زیادی دارد اما همیشه بدون توجه به شرایط و عواقب دست به کار می‌شود.

او کیونگ‌ته: یک افسر پلیس جوان که بسیار وظیفه‌شناس و دقیق است. او برای حل پرونده‌ها به سویول کمک می‌کند و برای اجرای عدالت چندبار تا پای مرگ نیز می‌رود.

دو یوگون: نماینده مجلس بسیار فاسد و شرور که با باندهای مواد مخدر همدست است. و با روابطش درصدد پوشاندن قتلی که انجام داده بر‌می‌آید.

کیم گه‌شیک: رئیس تیم مبارزه با مواد مخدر که از طریق همدست شدن با قاچاقچیان مواد مخدر سعی در کسب پول زیاد دارد.

شین جوهیوک: یکی از آشنایان کودکی سویول است که با کشتن پدر سویول، باعث ایجاد اختلال چندشخصیتی در سویول شد. و بیست سال بعد از آن حادثه با تغییر هویت و نزدیک شدن به سویول به عنوان روانشناس، برای به بازی گرفتن ذهن سویول تلاش می‌کند.

کشور سازنده: کره جنوبی - چین

کمپانی سازنده: Studio Dragon

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ساحل سوداچی

۶ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

پیشنهاد میکنم ببینید سیر داستانش ممکنه یه کم کسل کننده و تتراری شه اان میارزه و واقعا قشنگههه

بزرگسال

توسط : فاطمه هاشمی

۲۳ آذر ۱۴۰۱

مناسب سن 17 +

بسیار عالی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بد و دیوانه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!