• امروز : 4 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال بخشی از ذهنت (A Piece of Your Mind)

author-img

توسط : طیبه فرج زاده ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1972 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بخش از ذهنت» ملودرام عاشقانه‌ای از داستان شکل‌گیری رابطه هاوون و سو وو است. شاخص ترس و خشونت در این سریال صفر است اما غم شخصیت‌های داستان می‌تواند اثر گذار باشد.

ژانر : ملودرام

سال 2020 12قسمت 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«بخشی از ذهنت» سریال ملودرام عاشقانه‌ای است که کلیشه‌های زیادی دارد. هاوون و سو وو شخصیت‌های اصلی این سریال هستند. همانطور که از ژانر سریال مشخص است، شاخص خشونت و ترس امتیازی ندارند اما پیام‌های سریال مثبت و قابل توجه هستند. هریک از شخصیت‌های این سریال غمی در دل دارد اما بخاطر اشخاص ارزشمند زندگی‌اش با غم‌ها کنار می‌آید و زندگی را ادامه می‌دهد. رابطه عاشقانه‌ای که در این سریال به نمایش در می‌آید، تا حدی دور از واقعیت است و خوب است در طول تماشای سریال، غیرواقعی بودن آن را به خود یادآور شویم. احتمال بسیار کمی وجود دارد که کسی مانند هاوون بتواند بعد از مرگ کسی که مدت طولانی دوستش داشته، در زمان کمی وارد رابطه عاشقانه جدیدی شود. باید به این نکته توجه داشت که انسان‌ها در دنیای واقعی شبیه به سریال‌ها رفتار نمی‌کنند و ممکن است کارهایی که سو وو انجام می‌داد، در دنیای واقعی ما را در معرض خطر قرار دهد؛ مانند اینکه به خانه کسی که درست نمی‌شناخت رفت و آمد می‌کرد و اتفاق بدی برایش رخ نمی‌داد.

خلاصه: در این سریال شاخص خشونت و ترس امتیازی ندارند اما پیام‌های سریال مثبت و قابل توجه هستند. رابطه عاشقانه‌ای که در این سریال به نمایش در می‌آید، تا حدی دور از واقعیت است و بهتر است آن را به خود یادآور شویم.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

تا چه اندازه ممکن است که اتفاقات سریال، در واقعیت رخ بدهند؟

شاخص‌ترین پیام مثبتی که از داستان دریافت کردی چه بود؟

ویژگی‌های شخصیت‌های داستان را بازگو و درباره آن‌ها صحبت کنید.

داستان اثر

هاوون و جیسو کودکی و نوجوانی خود را در اوسلو نروژ با هم گذراندند. هاوون در همان سال‌ها مادرش را بر اثر گیر افتادن در بوران از دست می‌دهد و همین اتفاق باعث جدایی هاوون و جیسو می‌شود. هاوون به جیسو علاقه‌مند است و این علاقه را با وجود ازدواج جیسو با فرد دیگری، حفظ می‌کند اما قول می‌دهد که مزاحم زندگی متاهلی او نشود. طی اتفاقی پس از ده سال هاوون تصمیم می‌گیرد که از احوال جیسو با خبر شود و در این راه از سو وو کمک می‌گیرد و او را واسطه می‌کند.

همسر جیسو سال‌ها بعد از ازدواج اعتراف می‌کند که او با دروغی باعث مرگ مادر هاوون شده‌است. جیسو که نمی‌تواند عذاب وجدانی که نسبت به هاوون دارد را تحمل کند، روزها و شب‌ها گریه می‌کند و بعد از اینکه می‌فهمد سو وو واسطه است تا هاوون را ببیند، فرار می‌کند و تصمیم می‌گیرد به اوسلو برگردد و شخصا از مادر هاوون عذرخواهی کند. جیسو در اثر ریزش بهمن در همان سفر جانش را از دست می‌دهد اما این اتفاق باعث آشنایی سو وو و هاوون شده‌است.

بعد از مرگ جیسو، هاوون و سو وو بیشتر با هم صحبت می‌کنند و آشنا می‌شوند. علاقه میان آن‌ها از طرف سو وو آغاز می‌شود و هاوون که همچنان در سوگ جیسو است، توانایی ورود به رابطه‌ی عاشقانه ندارد اما سو وو این علاقه را پیش خود نگه می‌دارد تا هاوون را تحت فشار نگذارد. او در کنار هاوون می‌ماند و به او کمک می‌کند تا با مرگ جیسو و فهمیدن علت مرگ مادرش کنار بیاید.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: لی سانگ‌یوب ((Lee Sang-yeob

نویسنده/ مترجم:لی سوک‌یون Lee Sook-yeon))

نام بازیگران: جونگ هه این (Jung Hae-in) چه سوبین (Chae Soo-bin)

نام شخصیت ها:

مون هاوون: پسری که ده سال عشق یک طرفه‌ای را تجربه کرده‌است و با مرگ معشوقش وارد زندگی جدیدی می‌شود.

هان سو وو: دختری که غم‌های بزرگی در زندگی تجربه کرده‌است اما شخصیتی قدرتمند و با نشاط دارد.

کیم جیسو: دوست دوران کودکی و کسی است که هاوون عاشق او است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Studio Dragon

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بخشی از ذهنت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!