• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال با شوهرم ازدواج کن (Marry My Husband)

author-img

توسط : راضیه سیف ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

9944 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

با شوهرم ازدواج کن، یک سریال محصول کره جنوبی است که در سال 2024 منتشر شد.این سریال بر اساس یک وبتون به همین نام ساخته شده‌است. ژانر سریال فانتزی و عاشقانه می‌باشد.

داستان سریال بر محور زندگی کانگ جی‌وون، زنی که مبتلا به بیماری سرطان است می‌چرخد. او از رابطه‌ی نامشروع شوهرش و دوستش، سومین باخبر می‌شود و طی یک درگیری توسط شوهرش کشته می‌شود؛ اما وقتی چشمانش را باز می‌کند خود را در سال 2013 یعنی 10 سال قبل می‌بیند و شروع به گرفتن انتقام می‌کند.  

ژانر : درام عاشقانه فانتزی

سال 2023 16 قسمت 70 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
19 مناسب خانواده 18 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال با شوهرم ازدواج کن، سریالی در ژانر انتقامی و عاشقانه است که در سال 2024 منتشر شد. این سریال به انتقام یک زن از شوهر و دوستش می‌پردازد که طی اتفاقی از سال 2023 به سال 2013 بازگشته.

 

مسئله‌ی اصلی و پررنگ این سریال خیانت و انتقام است، سریال ماجرای زنی را شرح می‌دهد که از اعتمادش سوءاستفاده شده و در نهایت توسط شوهر و دوستش به قتل می‌رسد. او که در زندگی بسیار منفعل، ساده، بدون عزت نفس و ظلم پذیر بوده، در زندگی مجدد خود را تغییر می‌دهد، و انتقامش را از آن دو نفر می‌گیرد؛ همچنین رویه‌ی زندگی خود را اصلاح می‌کند. برای مثال سعی می‌کند با آدم‌های بهتری دوست شود و یا در برابر زیاده‌خواهی‌های دیگران سکوت نمی‌کند.

 

این نکته را در نظر داشته‌باشید که سریال علاوه بر نکات مثبتی که ذکر شد دارای ناهنجاری‌های زیادی است. برای نمونه اشاره‌ی بسیار زیاد به روابط جنسی نامشروع و خیانت و وجود شخصیتی که هیچ حد و مرزی ندارد و با کوچک‌ترین حرکات دست به خیانت می‌زند. او هیچگونه تعهدی ندارد و در نهایت به سزای اعمال خود می‌رسد. گرچه شخصیت مثبت و قهرمان سریال ناهنجاری‌های اخلاقی زیادی ندارد اما فضای کلی سریال مناسب کودک و نوجوان نمی‌باشد. بوسیدن، در آغوش گرفتن و مصرف مشروبات الکلی از دیگر مواردی است که ناهنجاری اثر را بالا می‌برد.

 

از نظر روانشناسی، رفتار و اعمال سومین که مدام در حال کنترل جی‌وون بود، تکنیکی است به نام گس‌لایتینگ که در سریال نیز به آن اشاره‌ای کوچک شده. در این تکنیک یک نفر که عموما از نزدیکان فرد می‌باشد با استفاده از سه عامل سعی می‌کند تا به منافع خود دست‌ یابد و سوءاستفاده‌ی عاطفی کند. این سه عامل شامل:

تعهد مداوم، به این معنا که لطف و محبت فرد در قبال گس‌لایتنر وظیفه است. 2. احساس ترس، که عموما از تنهایی نشئت می‌گیرد. 3.احساس گناه، که زمانی رخ می‌دهد که در انجام خواسته‌های گس‌لایتنر کوتاهی بشود. شخص گس‌لایتنر با دروغ گفتن و پخش شایعات قربانی را در عوام بدنام می‌کند و سپس برای توجیه کارش به کلمات محبت آمیز متوسل شده و ضمن مقصر جلوه دادن قربانی و حس عذاب وجدان به او منتقل می‌کند. در نهایت قربانی این تکنیک عزت نفس، اعتماد به نفس و ثبات ذهنی خود را از دست می‌دهد و به گس‌لایتنر وابستگی پیدا می‌کند.                                                                                                                            

همچنین سریال با تکیه بر مفاهیم خیالی همچون سفر در زمان، تناسخ، تکرار سرنوشت و انتقال آن بر دیگری  دارای پیچیدگی‌هایی می‌شود که ممکن است برای مخاطبین با سن کمتر قابل فهم و تحلیل نباشد.

به دلیل ناهنجاری بالای این سریال تماشای آن به مخاطبین زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

 

خلاصه: سریال دارای پیام‌های مثبتی از جمله حفظ اعتماد به نفس و تلاش برای پیشرفت در زندگی مثبتی است اما به دلیل وجود شاخص ناهنجاری بالا، تماشای آن به مخاطبین نوجوان توصیه نمی‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

راجع به انفعال انسانی که تنهاست، در برابر خواست اطرافیان گفت و گو کنید.

راجع به مفهوم تعهد، خیانت، انتقام گفت و گو کنید.

به نظر شما نحوه‌ی انتقام گیری جی‌وون از مین‌هوان و سومین درست بود؟

داستان اثر

داستان اثر راجع به کانگ جی‌وون، زنی است که مبتلا به بیماری لاعلاج شده و بیماری او به قدری وخیم است که به گفته‌ی دکتر شش ماه بیشتر به عمر او نمانده‌است. جی‌وون ک زندگی بسیار سختی را پشت سر گذاشته؛ در کودکی مادرش او را ترک کرده و پدرش را در جوانی از دست داده. او همسری دارد که تنها او را برای پول می‌خواهد، مادر شوهرش نیز مدام به او سخت‌گیری می‌کند و او را به دلیل شرایط زندگی‌اش تحقیر می‌کند. او روزی به طور اتفاقی از رابطه‌ی نامشروع شوهرش با سومین باخبر شده و طی یک درگیری با مین‌هوان و با اصابت سرش به میز شیشه‌ای از دنیا می‌رود.

جی‌وون ناگهان خود را در سال 2013می‌یابد، زمانی که بسیاری از اتفاقات ناگوار زندگی‌اش رقم نخورده بود. او مصمم است زندگی خود را تغییر دهد؛ اما متوجه می‌شود تحت هر شرایطی اتفاقات رخ می‌دهد و تنها از آدمی به آدم دیگر انتقال می‌یابد. پس تصمیم می‌گیرد کاری کند تا سومین با مین‌هوان ازدواج کرده و سرنوشتش به او منتقل شود. او با یو جی هیوک آشنا شده و در فرایند انتقام از او کمک می‌گیرد. یو جی هیوک وارث آینده‌ی کمپانی U&K است، اما کسی راجع به آن نمی‌داند؛ او به جی‌وون احساساتی دارد که آن را به مرور افشا می‌کند، همچنین او مانند جی‌وون توسط تصادف ماشین به ده سال قبل خود بازگشته.

جی‌وون سعی می‌کند پیوندش را با مین‌هوان قوی نشان دهد و به سومین القا کند که با او قصد ازدواج دارد. سومین که متوجه رابطه‌ی آن دو می‌شود، مین‌هوان را اغوا کرده و باعث خیانت او به جی‌وون می‌شود و در نهایت ازدواج آن دو رقم می‌خورد.

در میان اتفاقات ناگهان یورا خود را نشان می‌دهد. یورا که نامزد سابق جی هیوک است سعی می‌کند با اتکا به امکاناتش جی‌وون را اذیت کند. او با افشای یک راز، سومین و مین‌هوا را وادار به قتل جی‌وون می‌کند؛ اما جی‌هیوک از راه می‌رسد و جی‌وون را از تصادف نجات می‌دهد و خودش به جای او مجروح می‌شود. جی‌وون با سومین رو به رو می‌شود و می‌فهمد دلیل تمام حیله‌گری‌ها و کارهای او، خیانت مادرش با پدر سومین بوده.

مین‌هوان با یورا ارتباط برقرار کرده و یک رابطه‌ی نامشروع را آغاز می‌کند. با کمک یورا نقشه‌ی قتل سومین را می‌کشد اما زمانی که قصد انجام این کار را دارد با سومین دچار درگیری شده و به‌دست او کشته می‌شود. سومین به خانه‌ی جی‌وون رفته و سعی می‌کند آنجا را به آتش بکشد، اما جی‌وون از قبل حرکات او را با پلیس در میان گذاشته می‌تواند او را تحویل پلیس بدهد. سومین به دلیل قتل و اقدام به آتش سوزی تا ابد در زندان می‌ماند. سرنوشت جی‌هیوک نیز به یورا منتقل می‌شود؛ او پس از مجرم شناخته شدن بابت اقدام به قتل، بر اثر یک تصادف جانش را از دست می‌دهد.

در پایان جی‌وون با جی‌هیوک ازدواج می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Park Woon Gok/Han Jin Soon

نویسنده: Shen Yue Dam

تهیه کننده: Kim Dong Go/Kim Ryon Hi/So Joun Hi

بازیگران: Park Min Young/Na In Woo/Lee Yi Kyung/Song Ha Yoon

شخصیت‌ها:

کانگ جی‌وون: دختری ساده و بی اعتماد به نفس که متوجه رابطه‌ی نامشروع شوهرش و بهترین دوستش، سومین می‌شود. با بازگشت به  ده سال قبل خود به کمک یو جی‌هیوک  انتقام می‌گیرد، او در این میان متوجه احساساتش به جی‌هیوک می‌شود و در نهایت پس از گرفتن انتقام با او ازدواج می‌کند.

یو جی هیوک: وارث شرکت U&K، مردی که در زندگی نخست احساساتش را نادیده می‌گیرد اما طی یک تصادف او نیز مانند جی‌وون به 2013 بازمی‌گردد. در تجربه‌ی دوباره‌ی خود احساساتش را به جی‌وون اعتراف می‌کند و سرانجام احساساتش منجر به ازدواجش با او می‌شود.

پارک مین هوان: او شوهر جی‌وون در زندگی اولش بود که با سومین به او خیانت کرد و در نهایت او را به قتل رساند. مین‌هوان شخصیتی هوس باز دارد و به شدت ضعیف النفس است. در نهایت پاسخ اعمالش را دریافت می‌کند.

جونگ سومین: دوست صمیمی جی‌وون که در زندگی نخست از اعتماد و احساساتش سوءاستفاده کرد، او با حیله‌گری و حسادت از هر فرصتی که برای پیشرفت خودش استفاده می‌کند. در زندگی دوم نیز او با حیله‌گری به جی‌وون آسیب می‌زند و یک رابطه‌ی خائنانه را آغاز می‌کند،  با این تفاوت که جی‌وون دیگر در برابرش سکوت نمی‌کند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Studio Dragon

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد با شوهرم ازدواج کن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!