• امروز : 27 مهر 1403
logo

نقد و بررسی سریال بازگشت یک گانگستر به دبیرستان (High School Return of a Gangster)

author-img

توسط : سحر صادق ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

3422 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
اثر سریالی 2024 بازگشت یک گانگستر به مدرسه روایت گانگستری 47 ساله است که می‌خواهد درس بخواند و در کنکور شرکت کند. او در حادثه ای جان خود را از دست داده و روحش وارد بدن سونگ یی هیون دبیرستانی می‌شود. سونگ یی هیون نوجوانی است که به دلیل تحمل خشونت در مدرسه قصد خودکشی دارد. دوک پال پس از اطلاع از موقعیت سونگ یی هیون سعی می‌کند وضعیت زندگی او را بهتر کند به همین دلیل درگیر چالش های جدیدی می‌شود. این اثر با اینکه خشونت نسبتا بالایی دارد اما به دلیل پیام مبارزه با قلدری در مدرسه ، امید و اهمیت درس خواندن در زندگی به مخاطبان بالای 12 سال توصیه می‌شود.

ژانر : فانتزی

سال 2024 8 قسمت 60 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
48 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 12 سال؟

این سریال مدرسه‌ای حاوی نکات مثبت زیادی است و می‌تواند برای نوجوانان آموزنده باشد. درنظر داشته باشید که در اثر خشونت در مدرسه و خانه وجود دارد اما قهرمانان داستان می‌توانند به خوبی از چالش‌ها عبور کنند و به را‌ه‌حل برسند.

نقش ما چیست؟

این سریال 8 قسمتی می‌تواند فرصت خوبی باشد تا درباره‌ی دوستی سالم، هدف‌گذاری در زندگی و چگونگی مقابله با قلدری درمدرسه صحبت کنید. اگر از تماشای این اثر لذت بردید می‌توانید سینمایی رفیق درون من را نیز تماشا کنید. با اینکه میزان ناهنجاری اثر محدود است اما پیشنهاد کدومو به خانواده ها همیشه مشاهده نسخه پالایش شده‌است.

بیشتر بدانید....

 این سریال از وبتونی با همین نام ساخته‌شده است. در وبتون شخصیت‌های اصلی دو پسر هستند که با هم رابطه عاشقانه دارند. در سریال رابطه‌ی آنان دوستانه است و به سمت فضای عاطفی کشیده نشده است.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

کیم دوک پال : گانگستری 47 در باند چیل سونگ است که در آرزوی تحصیل و به دانشگاه رفتن تلاش می‌کند. او پس از جابجایی روحش در بدن سونگ یی هیون و فهمیدن شرایط ناخوشایند زندگی اش ، به دنبال بهتر کردن وضعیت تحصیلی و اجتماعی یی هیون می‌افتد.

سونگ یی هیون : پسر 19 ساله ای که در دبیرستان برای او قلدری می‌کنند. او که عیلرغم تلاش های چوی سه کیونگ برای گزارش دادن قلدری ، شهادت دروغ داد و دیگر نمی‌توانست این وضعیت را تحمل کند ، دست به خودکشی می‌زند و بدنش توسط دوک پال نجات پیدا می‌کند.

چوی سه کیونگ: نماینده کلاس سونگ یی هیون و دانش آموز نمونه ای که در ظاهر وضعیت زندگی عالی دارد اما در باطن شرایط سختی را می‌گذراند. او که از جابجایی روح دوک پال در جسم یی هیون بی خبر است ، پس از ورود یی هیون به مدرسه متوجه تغییراتی که او کرده می‌شود و به دنبال پیدا کردن دلیل آنهاست. او در طول سریال با دوک پال دوست می‌شود.

هونگ جه مین : رئیس قلدرهای مدرسه که به طور مداوم سونگ یی هیون را اذیت می‌کردند.

لی می کیونگ : منشی پدر سونگ یی هیون است . او سعی دارد تا با از سر  راه برداشتن یی هیون به عنوان تنها پسر خانواده رئیس اش او را از سر راه بردارد و خودش را در راس قدرت قرار دهد.

داستان اثر:

کیم دوک پال گانگستری 47 ساله است که آرزو دارد که ادامه تحصیل بدهد. طی اتفاقی ناگوار برای نجات جان دانش‌آموز دبیرستانی‌ای که قصد خودکشی داشت جانش را از دست می‌دهد اما روحش با آن دانش‌آموز جابه‌جا می‌شود. دوک‌پال متوجه می‌شود یی هیون به دلیل زندگی سخت و همچنین قلدری در مدرسه دست به خودکشی می‌زند. او تصمیم می‌گیر قبل از رفتن به زندگی او سامان بدهد. کیم دوک پال برای برآورده کردن اهداف خود در جهت بهتر شدن وضعیت سونگ یی هیون ابتدا وضعیت جسمانی اش را با ورزش ، قوی تر کرد و سپس با روبرویی با جه مین و گروهش به آنها یاد داد که دیگر نمی‌توانند برای او و یا هیچ کس دیگر قلدری کنند. دوک پال که گزارش قلدری آنها را به مدرسه نداد ، سعی کرد تا با راهنمایی کردنشان کاری کند تا روی درس تمرکز کنند تا بتوانند آینده ای بهتر برای خود بسازند اما غافل از اینکه دست بردار نبودند. در این بین چوی سه کیونگ به رفتارهای دوک پال به عنوان سونگ یی هیون شک می‌کند و باور ندارد که او خودِ یی هیون باشد. او که برای فهمیدن ماجرای پشت قضیه با دوک پال بیشتر زمان می‌گذراند و با گذر زمان متوجه می‌شود که او یی هیون نیست و باید برای برگرداندن آن به دوک پال کمک کند. دوک پال نیزکه متوجه فشارهایی که پدر سه کیونگ به او می‌آورد شده بود ، سعی‌ کرد تا او نیز به سه کیونگ کمک کند. در ادامه نیز می‌فهمد که دوستان قدیمی اش در باند حال برای بهم زدن آرامش یی هیون به لی می کیونگ کمک می‌کنند بنابراین با معرفی خود به آنها ، توانست جلوی همکاریشان را با او بگیرد. دوک پال که همچنان در تلاش برای بهتر شدن اوضاع است ، متوجه می‌شود لی می کیونگ برای او پاپوش دوخته است و با اجیر کردن گروه جه مین سعی دارد تا یی هیون را قلدر نشان دهد و به کانون اصلاح و تربیت بفرستد. غافل از آنکه جه مین به دلیل رفتارهای کمک دوستانه و خوبی که دوک پال به او کرده بود خود ، به همه چیز اعتراف کرد و همراه گروهش به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شدند. او همچنین از اعمال زشت خود درحق یی هیون نیز عذر خواهی کرد. در پایان نیز درست در زمانیکه وقت رفتن دوک پال و برگشتن روح یی هیون در بدنش بود ، متوجه می‌شود که می‌تواند در این بدن بماند و روح یی هیون دیگر برگشتنی نیست. بنابراین تمام سعی اش را می‌کند که اینبار بیشتر از جوانی اش به نحو احسن استفاده و برای کسب موفقیت تلاش کند. دوستی او با سه کیونگ نیز ادامه پیدا کرد.

جزئیات اثر

کارگردان:Lee Seong-taek / لی سونگ تک نویسنده: Jeong Da-hee / جونگ دا هی تهیه‌کننده: - بازیگران: Yoon Chan-young / یون چان یونگ Bong Jae-hyun / بونگ جه هیون Lee Seo-jin / لی سو جین کشور سازنده: کره جنوبی شرکت سازنده: TVING مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ARMY M88888 m

۶ مهر ۱۴۰۳

مناسب سن 11 +

عالی بود بهترین هم شروعش هم پایانش نکات مثبت زیاد داشت

بزرگسال

توسط : نرگ انصاری

۱۴ مرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 12 +

.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بازگشت یک گانگستر به دبیرستان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!