• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال افسانه روباه نه دم (فصل ۱ و ۲) (Tale of the Nine Tailed )

author-img

توسط : فاطمه زهرا باقری ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5661 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

داستان عاشقانه‌ی لی‌یون، یک روباه نه دم و موجود افسانه‌ای که دختری که عاشقش شد را از دست می‌دهد و برای تناسخ پیدا کردن او سال‌ها انتظار می‌کشد. اما وقتی او را دوباره پیدا می‌کند، دشمن قدیمی‌اش هم دوباره با او روبرو می‌شود و سرنوشت، دوباره او را در همان شرایط غم‌انگیز قرار می‌دهد. اما این بار او مصمم است که با سرنوشتش بجنگد. این سریال سال ۲۰۲۰ از شبکه TVN بخش شده است. فصل دوم این سریال که در سال ۲۰۲۳ پخش شده است، در گذشته‌ی کره اتفاق می‌افتد، جایی که لی‌یون باید در دوران استعمار کره توسط ژاپن با شیاطین ژاپنی بجنگد.

ژانر : اکشن ترسناک عاشقانه فانتزی

سال 2020 فصل اول 16 قسمت 65 دقیقه‌ای و فصل دوم 12 قسمت 60 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 10 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این سریال دارای خشونت متوسط و فانتزی است و برای بیشتر نوجوانان مشکلی ایجاد نمی‌کند و میزان ترس نیز در این سریال محدود به چند سکانس می‌شود که در آخر به خوبی تمام می‌شوند. اما ناهنجاری‌های اجتماعی این سریال نسبت به سطح معمول سریال‌های کره‌ای کمی بالاتر است و تعداد در آغوش گرفتن و بوسه در این سریال نسبتا زیاد دیده می‌شود و به شکلی بسیار زیبا و رنگی به تصویر کشیده شده‌است و ممکن است تصور دختران نوجوان را از همسر آینده‌شان تغییر دهد. این سریال با تعدادی از باورهای دینی ما در تضاد است و فرضیه‌ی اثبات نشده‌ی تناسخ از مهم‌ترین عناصر داستان این سریال است. همچنین در این سریال تاکید می‌شود که سرنوشت همه از پیش تعیین شده است و نمی‌توان آن را تغییر داد. این سریال نکات ریز و درشتی دارد که می‌تواند بهانه‌ی خوبی برای صحبت کردن و گپ‌ و گفت با نوجوانان باشد. برای بهتر درک کردن نوجوانتان با او صحبت دوستانه‌ای داشته باشید می‌توانید درباره جزئیات و سیر داستان و رفتار شخصیت‌های داستان و حتی جلوه‌های ویژه صحبت کنید. از او بپرسید که اگر قرار بود داستان را خودش بنویسد آن را چطور پیش می‌برد؟ با این سوال و سوالاتی مشابه، می‌توانید تفکر انتقادی را در نوجوانتان تقویت کنید. به حرف‌ها و تحلیل‌هایش گوش بدهید و به هیچ وجه او را قضاوت نکنید. و دوستانه نکات مورد نظر خودتان را با او در میان بگذارید.

در فصل دوم وقایع تاریخی کره جنوبی به شکل یک سریال فانتزی به نمایش درمی‌آیند. درباره بازنمایی تاریخ در صنعت فیلم و سریال و تفاوت‌های آن با واقعیت صحبت کنید.

شخصیت‌پردازی این سریال می‌تواند با خانواده مورد بحث و بررسی قرار گیرد. به طور مثال می‌توانید درباره شخصیت لی‌رانگ و انگیزه‌ها و کمبودهایش و رابطه او با برادر بزرگترش لی‌یون با خانواده صحبت کنید.

خلاصه: درباره رابطه‌ی صحیح دختر و پسر و واقعی بودن یا نبودن تناسخ و سرنوشت با نوجوانتان صحبت دوستانه‌ای داشته باشید

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 با نوجوان خود صحبت کنید و از او بپرسید:

اگر جای نویسنده داستان بودی داستان را چطور تمام می‌کردی؟

کدام شخصیت ها را بیشتر دوست داشتی؟ و علتش چه بود؟

به نظرت نقاط قوت و ضعف این سریال چه چیزهایی است؟

به نظرت تناسخ و سرنوشت حقیقت دارد؟

خلاصه: درباره سیر داستان و نقاط ضعف و قوت و تناسخ و سرنوشت با نوجوانتان گفتگو کنید.

داستان اثر

روباه‌های‌نه‌دم موجوداتی در افسانه‌های کره‌ای با ظاهری شبیه انسان‌ها هستند اما عمر بسیارطولانی و قدرت‌های‌فراطبیعی دارند. لی‌یون روباه‌نه‌دم که روح محافظ کوهستان بود، عاشق یک انسان شد. دختری که عاشقش شد، یک شاهزاده به نام آه‌اوم بود. ایموگی شیطانی آه‌اوم را تسخیر کرد و لی‌یون هم مجبور به کشتن آه‌اوم شد. لی‌یون با نگهبان رودخانه‌ی سامدو (رودخانه‌ای به سوی جهان آخرت) معامله‌ای کرد. او در ازای تناسخ عشقش باید کسانی که قوانین دنیا را زیر پا می‌گذاشتند را مجازات می‌کرد. لی‌یون قرن‌ها به دنبال آه‌اوم می‌گردد. دختری به نام جی‌آه به دنبال موجودات فراطبیعی می‌گردد تا والدین گمشده‌اش را پیدا کند. لی‌یون متوجه می‌شود که جی‌آه همان آه‌اوم است که تناسخ پیدا کرده است و به او علاقه‌مند می‌شود. لی‌رانگ برادر لی‌یون به خاطر کینه‌ای قدیمی، ایموگی را آزاد می‌کند. ایموگی بدن جی‌آه را تسخیر می‌کند و سرنوشت غم‌انگیز لی‌یون تکرار ‌می‌شود و او دوباره با دشمنش در بدن دختر موردعلاقه‌اش مواجه می‌شود. لی‌یون ایموگی را از بدن جی‌آه بیرون می‌کند و با ایموگی داخل رودخانه سامدو می‌پرد و هردو می‌میرند. مدتها می‌گذرد. جی‌آه و لی‌رانگ از یک فالگیر می‌خواهند کاری کند تا لی‌یون دوباره تناسخ پیدا کند. لی‌یون برمی‌گردد و با جی‌آه ازدواج می‌کند.

در فصل دوم داستان، لی یون برای تناسخ دوباره لی‌رانگ با فرشته زندگی و مرگ قراردادی امضا می‌کند و دوباره از حالت انسان تبدیل به روباه نه دم می‌شود. در ادامه یک سنگ جادویی دزدیده می‌شود و ارواح به قلمرو فرشته مرگ و زندگی حمله می‌کنند. لی یون برای برگرداندن سنگ جادویی به گذشته‌ی کره در زمان استعمار ژاپن فرستاده می‌شود‌. و لی رانگ گذشته را قبل از مرگش ملاقات می‌کند. رانگ به خاطر زخمی که دزد سنگ نقابدار به او زده است در بستر مرگ می‌افتد. و لی‌یون برای احیای او یک شمشیر باستانی را پیدا می‌کند و او را نجات می‌دهد اما به خاطر بسته شدن دروازه زمان به مدت یک ماه در گذشته و زمان استعمار ژاپن گیر می‌افتد. دزد نقابدار که در واقع دوست کودکی لی‌یون است و مویونگ نام دارد، برای انتقام برادرش اقدام به قتل لی‌یون می‌کند. داستان با عوض شدن دید لی‌یون و دوستان قدیمی‌اش ادامه می‌یابد‌. لی‌یون و هونگ‌جو و مویونگ با شیاطین ژاپنی که برای کشتن و استعمار خدایان چوسانی دسیسه چیده‌اند درگیر می‌شوند. مویونگ خط‌کش طلایی را به دست می‌آورد و سعی می‌کند برادر مرده‌اش را دوباره زنده کند غافل از اینکه یک خدای شرور خودش را به جای برادر او جا زده است و منتظر احیا شدن است. خدای باستانی برای پس گرفتن قدرتهایش و نابود کردن دنیا به راه می‌افتد اما لی یون با برداشتن سنگ قدرت خدای باستانی به زمان خود بازمی‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان: Kang Shin-Hyo – Jo Namhyeong

نویسنده: Han woo-ri

نام تهیه کننده: ­ Kim Young-kyu Park Jin-hyung -Park Seung-woo

نام بازیگران: Lee Dong-Wook -  Jo Bo-ah - Kim Bum - Kim Yong Ji – Tae-Ri Lee

نام شخصیت ها:

لی‌یون: یک روباه نه دم که یک موجود افسانه‌ای است و ظاهری به شکل انسان دارد. روباه نه دم در زندگی‌اش فقط می‌تواند یک‌بار عاشق شود. او نگهبان کوهستان بود و بعد از مرگ عشقش آه‌اوم به خاطر ایموگی، با نگهبان رودخانه سامدو معامله‌ای می‌کند تا روح آه‌اوم تناسخ پیدا کند و دوباره متولد شود. او قرن‌ها به دنبال تناسخ آه‌اوم در میان انسان‌ها می‌گردد و بعد از مدتها او را پیدا می‌کند. دختری که به دنبالش میگشت حالا جی‌آه نام دارد. لی‌یون عاشق جی‌آه می‌شود اما دوباره دشمنش، ایموگی از خواب چندصدساله بیدار می‌شود و نیمی از وجودش را داخل بدن جی‌آه منتقل می‌کند و او را تسخیر می‌کند. لی‌یون در آخر او را از بدن جی‌آه به بدن خودش منتقل می‌کند و همراه با نیمه‌ی دیگر او به درون رودخانه سامدو که رودخانه بی بازگشت است می‌پرد و هردو می‌میرند. با فداکاری لی‌رانگ، لی‌یون دوباره به دنیا برمی‌گردد و با جی‌آه ازدواج می‌کند.

جی‌آه: دختری که لی‌یون عاشقش می‌شود و در کودکی والدینش ناپدید شده‌اند و او درباره وقایع فراطبیعی تحقیق می‌کند تا آنها را پیدا کند. او در زندگی قبلی‌اش یک شاهزاده به نام آه‌اوم بوده است و به خاطر ایموگی کشته شده است.

ایموگی: موجودی شیطانی که حالتی شبیه مار دارد و دشمن قدیمی لی‌یون است و قدرت کنترل ذهن و پخش کردن طاعون دارد. ایموگی در زمان قدمی وارد بدن شاهزاده آه‌اوم شد و لی‌یون مجبور شد آه‌اوم را بکشد. بعد از سالها او دوباره از خواب بیدار می‌شود و نیمی از وجودش را در بدن جی‌آه قرار می‌دهد و او را کنترل می‌کند. نیمه‌ی دیگر ایموگی به شکل یک پسر کارآموز به نام تری وارد محل کار جی‌آه می‌شود. او همیشه به قدرت لی‌یون حسودی می‌کرده است و همیشه می‌خواسته بدن لی‌یون را تسخیر کند تا نگهبان کوهستان شود. ایموگی در طول داستان انسان‌های زیادی را می‌کشد. هردو نیمه‌ی ایموگی در آخر داستان باهم نابود می‌شوند.

لی‌رانگ: برادر کوچک لی‌یون که به خاطر اینکه لی‌یون بعد از مرگ آه‌اوم او را در کوهستان تنها رها کرد از لی‌یون کینه به دل گرفت و برای انتقام از لی‌یون همیشه به دنبال دردسر درست کردن برای او است. لی‌رانگ، یو ری، یک روباه نه دم از نژاد روس را از باغ وحش نجات می‌دهد. لی‌رانگ بعد از مدتی از کینه‌اش دست برمی‌دارد و برای لی‌یون فداکاری می‌کند.

تالویپا (مادربزرگ): خواهر کوچک هادس پادشاه دنیای زیرین و نگهبان رودخانه سامدو و مسئول دفتر مهاجرت به دنیای پس از مرگ که لیست افراد مرده را می‌نویسد و به لی‌یون ماموریت‌های مختلفی می‌دهد. لی‌یون او را مادربزرگ صدا می‌کند. او اخلاق تندی دارد اما لی‌یون را مثل پسرش دوست دارد. او برای به هم نخوردن تعادل دنیای مردگان و زندگان تصمیمات سختی می‌گیرد.

کو شین‌جو: خدمتکار وفادار لی‌یون و روباه‌ نه دمی که توسط لی‌یون نجات داده شد. او یک دامپزشک است و با کی یوری روابط عاشقانه‌ای دارد.

کی یوری: روباه نه دم که در باغ‌وحشی در روسیه زندگی می‌کرد و توسط لی‌رانگ نجات داده شد و دستیار وفادار او شد. او در اولین برخوردش با کو شین‌جو او را عاشق خودش می‌کند.

ریو هونگ‌جو: یکی از خدایان کوهستان غربی و دوست کودکی لی‌یون که عاشق اوست.

چون مویونگ: خدای کوهستان شمالی و دوست کودکی لی‌یون که سنگ جادویی را می‌دزدد تا برادرش را دوباره زنده کند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Studio Dragon

مخاطب اثر: نوجوان - بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : اروشا مقدسی

۲۹ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

عالی بود

بزرگسال

توسط : اروشا مقدسی

۲۹ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

عالی بود

بزرگسال

توسط : کیانا رحیمی

۹ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

در این سریال میتوان عشق را دید ترس خشونت برادری را دی از نظر من این سریال خیلی زیاد بود . من وقتی تموم شد گریه کردم دلم براش تنگ شد شخصیت های این داستان واقعا با تمام مشکلات می جنگیدند و هیچ گاه ازخوسته ها و هفت هایشان دست نمی کشند این سریال‌ سریال مورد علاقه من و شما خواهد بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد افسانه روباه نه دم (فصل ۱ و ۲)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!