• امروز : 28 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی سریال افسانه‌ی دریای آبی (Legend of the Blue Sea)

author-img

توسط : ریحانه یافتیان ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

60672 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
  سریال «افسانه‌ی دریای آبی» محصول ۲۰۱۷_۲۰۱۶ کره جنوبی و با تمی فانتزی و در ژانری عاشقانه-کمدی می‌باشد که داستان عشق یک مرد جوان و یک پری‌دریایی را در گذشته و سپس در دنیای مدرن، روایت می‌کند.  

ژانر : عاشقانه فانتزی کمدی

سال 2016-2017 بیست قسمت، هر قسمت حدود ۶۰ دقیقه جزئیات کامل اثر
84 مناسب خانواده 69 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 9 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال «افسانه دریای آبی» محصول ۲۰۱۷_۲۰۱۶ کره جنوبی و در ژانری فانتزی، عاشقانه و کمدی است که روایتگر عشق یک مرد جوان و یک پری دریایی نسبت به هم در زمان چوسان و سپس دنیای مدرن می‌باشد. ناهنجاری دینی این سریال به دلیل پوشش پری دریایی و دیگر خانم‌ها، مصرف مشروبات الکلی، روابط محرم و نامحرم و موارد مشابه، دارای میزان قابل توجهی است. با توجه به وجود این ناهنجاری‌ها، تماشای نسخه پالایش‌شده توصیه می‌گردد. ناهنجاری اجتماعی نیز میزان قابل توجهی دارد و در سراسر سریال شاهد کلاهبرداری، مخفی‌کاری و دروغ‌گویی از سوی شخصیت اصلی (هو جون جه) و دوستانش هستیم که با نکوهش اطرافیان و پشیمانی عاملِ این رفتارها، اصلاح می‌گردند. والدین محترم می‌توانند ضمن تقبیح این رفتارها و گوشزد کردنِ نتایج مخربی که دارند؛ با ارائه دلایل شرعی و علمیِ منطقی و با زبانی ساده، فرزند خود را نسبت به دوری از این رفتارها و پیگیریِ قانونیِ اهدافِ خویش در حوزه شغلی و تحصیلی تشویق نمایند. با توجه به ناهنجاریِ ذکر شده و همچنین پیام مثبتِ سریال مبنی بر پشیمانی و دوری از کارهای خلاف، والدین عزیز می‌توانند با تمرکز بر این بخش به ترغیب فرزند به قانون‌مدار بودن و جبرانِ کارهای اشتباه مبادرت ورزند. نوجوانی دوره‌ی حساسی‌ست که استقلال‌طلبی و همچنین برخی هنجارشکنی‌ها را از سوی نوجوانان به همراه دارد. والدین با ارائه‌ی توصیه‌های صمیمانه و همدلانه، بر سودمند بودنِ قانون و مخرب بودنِ هنجارشکنی‌ها و تخلفات تمرکز نمایند و با تاکید بر دوری از مواردی که خلاف شرع، قانون و عرفِ صحیحِ جامعه هستند، فرزند خود را در مسیری صحیح هدایت نمایند. لازم به ذکر است که تناسخ در این اثر به شکلی گسترده و جدی مطرح می‌شود و داستانِ عاشقانه‌ی آن نیز کاملا حول محور تناسخ و سرنوشتِ گره‌خورده‌ی افراد می‌چرخد. والدین می‌توانند به مقایسه و بیانِ تفاوت‌هایی که بین دیدگاه اسلامی/ایرانی و دیدگاه غیر اسلامی/شرقی وجود دارد پرداخته و بحثی چالشی را با فرزندان شروع کنند. نظرِ فرزندتان را در رابطه با تناسخ و سرنوشت‌گراییِ محض جویا شوید و از او بخواهید دلایل منطقی در رد یا قبول این دیدگاه ارائه کند.

خلاصه: تاکید بر قانون‌گرایی و دوری از هنجارشکنی‌ها، مقایسه‌ی دیدگاه اسلامی و غیر اسلامی در رابطه با موضوع تناسخ و همچنین سرنوشت‌گرایی.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از جمله پرسش‌هایی که برای چالشی‌تر کردنِ بحث با فرزندتان می‌توانید داشته باشید:

- دلیل پشیمانیِ «هو جون جه» و «ته هو» نسبت به انجامِ کارهای خلاف چه بود؟ چه مواردی را در تغییرِ نگرش و شخصیتِ آن‌ها موثر می‌دانی؟

- آیا به این موضوع که "سرنوشتِ همه‌ی انسان‌ها به صورتی محض از پیش نوشته شده و بدون توجه به اراده‌ی موثرِ انسان‌ها، چیزی که باید پیش آید، پیش می‌آید"؛ اعتقاد داری؟

- نظرت در مورد زندگیِ پس از مرگ چیست؟ به‌نظرت جهانی دیگر وجود دارد؟ ما پس از مرگ با چیز مواجه خواهیم بود؟ آیا به تناسخ و بازگشت مجدد به دنیا در کالبدی دیگر اعتقاد داری؟

- کدام ویژگی‌های شخصیت‌های اصلی (هو جون جه و شیم چونگ) را بیشتر دوست داشتی؟

خلاصه: صحبت چالشی حول محور زندگیِ پس از مرگ، سرنوشت‌گرایی، تناسخ.

داستان اثر

مرد جوانی از اهالی قصر به نام «کیم دام ریونگ» با یک پری‌دریاییِ زیبا به نام «سهوا» آشنا شده و رفته رفته به یکدیگر علاقه‌مند می‌گردند. پس از مدتی مردی از اهالی قصر که متوجه می‌شود اشکِ پری‌های دریایی به مروارید تبدیل می‌گردد، این پری را اسیر می‌کند و با شکنجه کردنش، مرواریدهای فراوانی به دست می‌آورد. کیم دام ریونگ نیز با فراری دادنِ سهوا، موجب نجات او و کشته شدنِ خودش می‌شود. سال‌ها بعد و پس از تناسخ پیدا کردنِ مرد و پریِ جوان، پری‌دریایی (شیم چونگ) مجدد با مرد جوان (هو جون جه) ملاقات کرده و رفته رفته به یکدیگر علاقه‌مند می‌گردند. هو جون جه که به کلاهبرداری مشغول است، فعالیت‌هایش را از شیم چونگ مخفی کرده و شیم چونگ نیز آدابِ زندگیِ انسان‌ها را از او می‌آموزد. در ادامه‌ی تکرارِ تاریخ و تناسخ‌ها، مردِ ظالم نیز مجدداً پدیدار شده و در دنیای مدرن نیز پری‌دریایی را می‌دزدد و او را برای به دست آوردن مروارید، آزار می‌دهد. هو جون جه نیز آن‌ها را پیدا کرده و پس از نجاتِ شیم چونگ، هر دو آسیب می‌بینند. پس از گذر زمان و با بروز اتفاقات مختلف، شیم چونگ که به دلیل دوری از آب ضعیف شده است، حافظه‌ی هو جون جه را پاک کرده و به دریا باز می‌گردد. هو جون جه نیز با مرورِ خاطراتش با او، سعی در یادآوریِ شیم چونگ و همچنین دوری از کلاهبرداری دارد. بعد از گذشت ۳ سال و بهبود یافتنِ شیم چونگ، او به خانه بازگشته و مجدد با هو جون جه و مابقیِ دوستان ملاقات می‌کند. آن‌ها با یکدیگر ازدواج کرده و هنگامی که شیم چونگ باردار است، در خانه‌ای کنار دریا به زندگیِ آرام و عاشقانه‌ی خویش ادامه می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: جین هیوک، پارک سئون هو / Jin Hyuk, Park Seon-Ho

نویسنده: پارک جی اون / Park Ji-eun

نام تهیه کننده: کیم سون جونگ، جینی جین‌هی چوی، لی جی هیون / Kim Sun-jung, Jinnie Jin-hee Choi, Lee Ji-hyun

نام بازیگران: لی مین هو، جون جی هیون / Lee Min-ho, Jun Ji-hyun

نام شخصیت‌ها:

هو جون جه / کیم دام ریونگ: مرد جوانی که در دوره‌ی چوسان عاشق یک پری‌دریایی می‌شود و پس از سال‌ها و با تناسخ، مجدد در دوره‌ی مدرن عاشق همان پری‌دریایی می‌گردد.

شیم چونگ / سهوا: یک پری‌دریایی با تواناییِ ذهن‌خوانی که عاشق یک مرد از درون قصر شده و پس از سال‌ها و طی تناسخ و با جست‌و‌جو برای یافتن عشقش، در دوره‌ی مدرن نیز مجدداً عاشق همان مرد می‌گردد.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Culture Depot, Studio Dragon

پخش از: SBS

جوایز و افتخارات: برنده‌ی جایزه‌ی برترین جایزه‌ی یک بازیگر مرد در یک درامای فانتزی برای «لی‌مینهو»، برنده‌ی جایزه‌ی ویژه‌ی یک بازیگر مرد در یک درامای فانتزی برای «سونگ دونگ‌ایل»، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین زوج و ۱۰ بازیگر برتر برای «لی‌مینهو و جون جی هیون» و برنده‌ی جایزه‌ی آیدل آکادمی برای «جون جی هیون» در ۲۴امین دوره‌ی جوایز دراماهای SBS و همچنین نامزدیِ بسیاری جوایز دیگر.

مخاطب اثر: نوجوان-جوان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : علی عابدی

۲۷ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

من عاشق موسیقی تیتراژ این سریال شدم . یه غم قشنگی با صدا و نلودی دریا توی ریتم‌ موسیقی بود . چه جوری میتونم دانلود کنم

بزرگسال

توسط : ستی فضول سنج

۳ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

افتضاح

بزرگسال

توسط : Maryam Ss

۲۰ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

عالی اصلا نامناسب نبود

بزرگسال

توسط : حنیفه سبحانی

۲۹ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

سریالی عالی وزیبابودوشخصیت های داستانوبه خوبی به تصویرمیکشیدواینکه زندگی تودستامونه ومیتونیم تغییرش بدیم واهمه قشنگترعشق واقعی هستش

بزرگسال

توسط : حنیفه سبحانی

۲۹ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

بسیارزیبا عاشقانه بودقشنگترین فیلمی بودکه اینمدت دیدم

بزرگسال

توسط : فاطیما علایی

۱۲ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

به نظر من خوب بود ولی الگوی مثبت داره اول اینکه قضاوت نکنیم چون ما فکر میکردیم پارک مو به هوجو جه خیانت میکنه دوم اینکه هیچ جرمی تا آخر پنهان نمیمونه سوم اینکه هوجون جه پارک مو و ته ا فهمیدن که با استعداد هاشون نباید در انجام راه غلط پا بزارن و رفتن راه درست رو انتخاب کردن چهارم اینکه سرنوشت ما چه خوب باشه چه بد ما میتونیم تغییرش بدیم اگر خودمون بخایم

بزرگسال

توسط : نگار معینی

۲۴ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 13 +

عالی

بزرگسال

توسط : آوا دشتی

۸ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 13 +

بهترین سریالی که توی عمرم دیده بودم خیلی عالیه شما هم ببینید

بزرگسال

توسط : ستیا عباسی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 11 +

خیلی عالیه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد افسانه‌ی دریای آبی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!