• امروز : 1 خرداد 1403
logo

نقد و بررسی سریال از سرنوشت ۳

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3703 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فصل سوم از سریال پرچالش از سرنوشت، این‌بار روایت یک داستان با مسائل پیچیده است. مسائلی که هم اجتماعی‌اند، هم خانوادگی و هم اقتصادی؛ از سرنوشت، داستان پیچ و خم‌های پیش روی کسب و کارهای جوان است. سهراب و هاشم، دو دوست قدیمیِ بزرگ‌شده در پرورشگاه، دست به یک کسب و کار جذاب اما پرجالش زده‌اند. اما نمی‌دانند که قرار است درگیر یک پروژۀ کلان اقتصادی شوند. این فساد اقتصادی به سرنوشت خانوادگی آنها چندان بی‌ربط نیست.

سال 2020 42 دقیقه جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

موضوع سریال، از حیث تمرکز بر نیروی جوان، بعنوان عنصر کارآفرین و مولد، جدید و قابل تأمل است. با فرزندان نوجوان خود در این باره صحبت کنید. اگر فرزند نوجوان شما افکار اقتصادی در ذهن خود می‌پروراند و به فکر  راه‌اندازی یک کسب و کار است، به او کمک کنید با شخصیت‌های جوان فیلم همذات پنداری کرده و مشکلات خود را با آنان مقایسه کند. او باید چالش‌های پیش رویش را دریابد. از او بخواهید به چالش‌های شخصیت‌های اصلی داستان فکر کند و برای آن‌ها چاره اندیشی کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

میان پیچیدگی‌های اقتصادی، خانوادگی و اجتماعی فیلم، داستان اصلی از چه قرار است؟

به نظرت، مشکلات پیش روی کارآفرینان از چه جنس است؟

چگونه می‌توان، موانعی چون زدوبندهای اقتصادی و دلالی را در کسب و کار پیشبینی کرد؟

وضعیت جوانان بزرگ شده در پرورشگاه را در ایران چگونه ارزیابی می‌کنی؟

خلاصه: سردرآوردن از گذشته برای سهراب و داستان فیلم چه سودی دارد؟

داستان اثر

داستان از یک مراسم آغاز می‌شود. سهراب و هاشم، دو دوست قدیمی هستند که در پرورشگاه باهم بزرگ شده‌اند و حالا به کمک آقای خندان، از خیّران مؤسسه، موفق به راه‌اندازی یک کارگاه ریخته‌گری شده‌اند. پروژه‌ی کارآفرینی‌ای که چالش‌‌هایی برای این دو به همراه خواهد داشت. آن دو، فکرش را هم نمی‌کنند که در گیرودار مسائل خانوادگی و پیگیری گذشته‌ی سهراب، قرار است درگیر مسائل بغرنج و پیچیده شوند. از طرفی شاهرخ، حامی سهراب و برادر زن منصور(پدر سهراب)درنتیجه‌ی اختلاف با شوهر خواهرش، منصور افشار، حال چندان خوشی ندارد. شاهرخ با هوش اقتصادی خود و با مجوز منصور، توانسته بود نمایندگی یک برند لوازم خانگی معروف خارجی را به دست آورد. و حالا منصور با معرفی خودش به عنوان مدیرعامل شرکت نمایندگی، به شاهرخ رودست آشکاری زده بود. او برای (مثلاً) جبران زیرآبی خود، ویلایی با ویوی دائمی برای برادر زنش تدارک دیده است و شاهرخ معنای این حاتم بخشی را خوب می‌داند. احتمالاً باید منتظر یک درگیری اساسی بین دو سرمایه‌دار باشیم. میان منصوری که زیرآبی رفتن را خوب می‌داند، و شاهرخی که با قدرت و پولش، برنامه‌ها دارد... .

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: سیدمحمدرضا خرمندان

نویسنده/ مترجم: روح‌الله صدیقی، مسعود کرمی

نام تهیه کننده: اکبر تحویلیان

نام بازیگران:

پوریا پورسرخ، لیلا بلوکات، مجید واشقانی، مهدی صبایی، فریبا نادری، حمید یزدانی، مریم کاظمی، مسعود انتظاری، مهدیس توکلی، نسیم فروغ، سید مهرداد ضیایی، مائده طهماسبی، علیرضا آرا، حبیب دهقان‌نسب، علیرضا استادی، حسین پاکدل، فاطیما بهارمست، دارا حیایی، کیسان دیباج، مونا کرمی

نام شخصیت ها:

سهراب الیاسی(دیباج): جوان کارآفرینِ رنج‌کشیده‌ای است که با مشکلات کاری و خانوادگی‌اش دست و پنجه نرم می‌کند.

هاشم عموزاده(حیایی): دوست نزدیک و همکار سهراب است که با بلندپروازی‌هایش، برای خود و کارگاهشان دردسر درست کرده است.

شاهرخ ماجدی(پورسرخ):سرمایه‌داری که با ثروتش، قدرتمند است و در سرنوشت همۀ شخصیت‌ها نقش دارد. پشت پردۀ تمام اتفاقات تلخ برای اطرافیان ...

مینا ماجدی(بلوکات): خواهر شاهرخ و همسر منصور که انگار قربانی کارهای برادر و ندانم‌کاریهای همسرش است.

منصور افشار(واشقانی): همسر مینا و پدر سهراب است که با ندانم‌کاریها و بعضاً سوداگریهایش، به ضرر خود و اطرافیانش عمل می‌کند.

خاله پوری(پوران_طهماسبی): مادرخواندۀ هاشم و سهراب است و درگیر بلندپروازی‌های هاشم و ندانم‌کاریهای پسرش، اسماعیل شده است.

خاکپور(ضیایی): حامی سهراب و هاشم است و نقش اصلی را در راه اندازی کارگاه الیاسی داراست.

خندان(پاکدل): حامی و مدیر پرورشگاهی است که سهراب و هاشم در آن بزرگ شده‌اند و مانند یک پدر، در مشکلات این دو همراهشان است.

نغمه(بهارمست): نامزد هاشم و حسابدار کارگاه الیاسی.

آرزو(کرمی): نامزد و عشق روزهای نوجوانی سهراب است و پس از رها کردن او، دوباره به طلب سهراب آمده است.

سهیلا(کاظمی): دوست و هم بند مهلقا، مادر سهراب است و در گذشته تاوان سنگینی برای این دوست پرداخته است.

منوچهر ساکت: خریدار تولیدات کارگاه هاشم و سهراب است که آنان تشویق به وارد کردن مواد اولیه ساخته و آنها را در یک پروژۀ فساد اقتصادی درگیر کرده است.

نگهدار(دهقان‌نسب): کارمند ماجدی است که گذشته و کارهای پشت پرده‌ی او، بی‌ربط به اتفاقات بد در فیلم نیست.

کشور سازنده: ایران

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ساحل سوداچی

۶ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

هی خوبه اوکیه بد نیست اگه از بین سن ۱۰ تا ۱۴،۱۵ ساله ها بیینن بدشون نمیاد

بزرگسال

توسط : کیمیا سلیمی

۲۰ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 8 +

از اولین فصل تا اینجا عالی بود افزایش روحیه همدلی ، سخت کوشی ، امید سریالی خانوادگی پرداختن به زندگی کودکان پرورشگاه پرداختن به دغدغه نسل نوجوان و جوان توجه به کارآفرینی و مولد بودن جزو بهترین سریال های پخش شده همراهی مخاطب از کودکی تا بزرگسالی با کارکترها خیلی جذاب بود

بزرگسال

توسط : کیمیا سلیمی

۲۰ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 8 +

از اولین فصل تا اینجا عالی بود افزایش روحیه همدلی ، سخت کوشی ، امید سریالی خانوادگی پرداختن به زندگی کودکان پرورشگاه پرداختن به دغدغه نسل نوجوان و جوان توجه به کارآفرینی و مولد بودن جزو بهترین سریال های پخش شده همراهی مخاطب از کودکی تا بزرگسالی با کارکترها خیلی جذاب بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد از سرنوشت ۳

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!