• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی سریال ارباب حلقه ها، حلقه های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3561 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال «حلقه‌های قدرت» بنابر درخواست تولیدکننده سریال «ارباب حلقه‌ها» با درون‌مایه‌ای مشابه ولی بدون هیچ اشتراکی با آن، ساخته شده و به وقایع مربوط به هزاران سال، پیش از ارباب حلقه‌ها می‌پردازد. این سریال که عنوان گران‌ترین سریال تاریخ را به خود اختصاص داده است در سال 2022 توسط کمپانی پرایم ویدئو تولید و به زندگی باستانی و اساطیری الف‌ها، دورف‌ها و انسان‌ها می‌پردازد و نشان می‌دهد که بشر، از چه راه ناهمواری گذر کرده و با چه دشمنانی روبه‌رو بوده است. این سریال جذاب، سطح بالایی از خشونت و ترس را در خود جای داده و مناسب تماشای افراد کمتر از 16 سال نیست.

ژانر : اکشن درام فانتزی ماجراجویی

سال 2022 8 قسمت 50 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
18 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این سریال تخیلی- فانتزی، به بیان وقایع در هزاران سال، قبل از سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و چگونه شکل‌گیری سه حلقه قدرت توسط الف‌ها و تسلط بر سرزمین میانه، می‌پردازد. جنگ‌ها و خشونت‌هایی که برای ایجاد صلح و آرامش در سرزمین میانه اجرا می‌شود، همگی نوعی ترس و دلهره را به همراه دارند و برای گروه سنی کمتر از 16 سال مناسب نیست.

در این سریال به زنان و نقش آن‌ها در حکم‌رانی توجه شده و از اعتماد و اتحاد به عنوان دو عنصر نجات بخش جامعه، یاد شده است. «حلقه‌های قدرت» به خوبی به ما می‌آموزد که حکمرانان یک سرزمین، خیرخواه مردم خود هستند و مردم باید با اعتماد به آن‌ها، سرنوشت تازه و مثبتی را رقم بزنند.

سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و سریال «حلقه‌های قدرت» از نشانه‌ها و نماد‌های فراماسونری و شیطانی بهره بسیاری برده‌اند و می‌توانند در طولانی مدت تاثیرات منفی بر ذهن فرزندانتان داشته باشند، پس توصیه می‌شود تا پس از اتمام این سریال، درباره تاثیرات مخرب گروه‌های فراماسونری و شیطان‌پرستی با فرزندتان صحبت کنید و تا حدی تاثیرات منفی آن‌را مهار کنید.

خلاصه: درباره مفاهیم ذکر شده مثل اعتماد و اتحاد با یکدیگر صحبت کنید و فرزندتان را از اثرات مخرب فرقه‌های فراماسونری، آگاه کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید بگوید که اگر قدرت انتخاب داشت، دوست داشت در کدام یک از نژادها متولد شود؟ درباره واقعیت‌داشتن یا نداشتن این نژادها و حوادث با یکدیگر صحبت کنید. از فرزندتان بپرسید که دلیل موفقیت گالاردیل و نابودی اورک‌ها چه بود؟

خلاصه: درباره واقعی یا خیالی‌بودن حوادث و شخصیت‌ها با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

داستان در گذشته‌های بسیار دور و هزاران سال، پیش از ماجرای ارباب حلقه‌ها رخ داده است. در این زمان و در سرزمین میانه، گروه‌های مختلفی از موجودات زندگی می‌کنند؛ الف‌ها، دورف‌ها، هارفوت‌ها و انسان‌ها، که زندگی همه آن‌ها را موجوداتی کریه‌المنظر و خون‌خوار به نام اورک‌ها به فرماندهی سائرون، به خطر انداخته است. گالاردیل که یک الف است، بعد از مرگ برادرش توسط اورک‌ها، دشمن قسم خورده آن‌ها می‌شود و با خود عهد می‌بندد که تا نابودی کامل آن‌ها از پای ننشیند. او بر حسب حادثه‌ای در دریا با هالبرد، پادشاه سرزمین جنوب، آشنا می‌شود و به نزد انسان‌ها می‌روند. گالاردیل موفق می‌شود تا ملکه انسان‌ها و هالبرد را علیه دشمن مشترکشان متحد کند و باهم به اورک‌ها، که درحال غارت سرزمین جنوب هستند، حمله کنند. آن‌ها با سپاهی از الف و انسان، به اورک‌ها حمله می‌کنند و پس از تلفات بسیار موفق به نابودی آن‌ها و بازپس‌گیری سرزمین جنوب می‌شوند. بعد از آن نیز الف‌ها موفق می‌شوند تا سنگ و آلیاژی که به وسیله آن می‌توانند مردمان خود را حفظ کنند، بیابند و آن را در سه انگشتر قرار دهند تا توازن قدرت حفظ شود و از این‌جا، داستان با سریال «ارباب حلقه‌ها» پیوند می‌خورد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Patrick Mckay- John D.Payne

نویسنده/ مترجم:Wayne Yip- J.A Bayona

نام تهیه کننده: Belen Atienza- J.A Bayona

نام بازیگران: Marfydd Clark- Ismael Cruz Cordova- Charlie Vi Ckers- Markella Kavanagh

نام شخصیت ها: گالاردیل: یک فرمانده شجاع الفی، که برادرش را در جنگ با اورک‌ها از دست داده و برای انتقام‌گرفتن از آن‌ها و ایجاد صلح و آرامش برای سرزمینش می‌جنگد. النور: دختری از نژاد هارفوت‌ها که بر اثر حادثه‌ای، مردی عجیب را می‌یابد و پنهانی به او پناه می‌دهد. سائرون: رهبر اورک‌ها، که قصد نابودی نور و حکم‌رانی تاریکی بر سرزمین میانه را دارد.

کشور سازنده: نیوزلند- بریتانیا

کمپانی سازنده: Praim Video

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : هادی سادات رضوی

۲۹ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 1 +

بسیار زیبا

بزرگسال

توسط : هادی سادات رضوی

۲۹ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 1 +

عالی

بزرگسال

توسط : سید آرش وکیلیان

۱۹ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

این سریال روایتی مذهبی تا حدی متأثر از الهیات مسیحی درباره نبرد خیر و شر در جهان و ویژگی ها و وظایف یک انسان مومن در قبال غلبه خیر بر شر ارایه میدهد.

بزرگسال

توسط : حسین خوش رفتار

۴ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

اگر علاقه مند به تریلوژی ارباب حلقه ها باشید از این اثر لذت می برید.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ارباب حلقه ها، حلقه های قدرت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!