• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم پسر ( The Son)

author-img

توسط : زهرا ربیعیان ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4349 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم پسر، درامی است که در سال 2022 ساخته شده، داستان زندگی زوجی به نام پیتر و بث را روایت می‌کند که با ورود پسر نوجوان پیتر از ازدواج قبلی‌اش، دچار تحول می‌شود. این اثر داستانی خانوادگی دارد و می‌تواند برای والدین، درس‌های بزرگی داشته باشد.

ژانر : درام

سال 2022 123دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم داستانی درباره افسردگی نوجوانان و تاثیر آن بر زندگی آن‌هاست که بر اثر طلاق و جدایی رخ داده ‌است. فیلم، تلاش پدر و مادری را برای برقراری ارتباط با فرزندشان و بهبود وضعیت روانی و اجتماعی او، نشان می‌دهد که البته در این مسیر ناتوان هستند.  طلاق، افسردگی، خودکشی و خودآزاری، مضامینی هستند که در این فیلم به آن‌ها، پرداخته می‌شود.

 این فیلم نشان می‌دهد که طلاق که به زعم والدین، یک تصمیم شخصی درباره زندگی شخصی‌شان است در زندگی فرزندانشان چه تاثیر عمیقی می‌گذارد. تاثیری که با وجود تلاش پدر برای ارتباط با فرزندش برای بهبود حال او، بی‌نتیجه است چرا که باعث مشکلاتی در روان فرزند، شده ‌است. در نهایت این فسردگی منجر به خودکشی فرزند طلاق شده که سرخوردگی والدین را نیز در پی دارد. خوب است که این فیلم تلنگری برای والدینی باشد که با وجود فرزند به فکر طلاق هستند و به عواقب جبران‌ناپذیر آن در زندگی فرزندشان توجهی ندارند. این فیلم اگر با نسخه‌ پالایش شده تماشا شود، فیلمی با پیام مثبت و تاثیرگذار خواهد بود.

خلاصه: در این فیلم به مضامینی از جمله طلاق، افسردگی، خودکشی و خودآزاری پرداخته می‌شود و نحوه‌ی ارتباط‌گیری و تاثیر تصمیمات والدین بر فرزندان از مفاهیم دیگر آن است.‌ای

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندتان درباره مفهوم جدایی صحبت کنید. احساسش را نسبت به اتفاقی که برای نیکولاس افتاد بپرسید.

 از نظر فرزندتان در این فیلم حق با چه کسی بود و چه پیامی از آن دریافت کرده است؟

خلاصه: احساس فرزندتان را درباره اتفاقات فیلم بپرسید.

داستان اثر

پیتر و بث با فرزند کوچکشان، زندگی آرام و شادی را سپری می‌کنند تا اینکه نیکولاس فرزند نوجوان پیتر از ازدواج قبلی‌اش وارد زندگی‌شان می‌شود و زندگی‌شان را متحول می‌کند. نیکولاس با مسائلی دست و پنجه نرم می‌کند و تصمیم می‌گیرد زین پس با پدرش و همسر جدید او زندگی کند. اما او در این خانه هم احساس آرامش نمی‌کند و باز هم ناهنجاری‌های قبل را تکرار می‌کند. پیتر به دنبال راهی برای کمک به نیکولاس است اما هیچ نتیجه‌ای در احوالات پسرش نمی‌بیند. پیتر و کیت متوجه می‌شوند که نیکولاس دچار افسردگی شدید ناشی از طلاق والدینش شده و به همین دلیل دست به خودکشی می‌زند. آن‎‌ها او را نجات می‌دهند و به بیمارستان روانی می‌برند اما او با اظهار پشیمانی و التماس آ‌ن‌ها را راضی می‌کند که او را مرخص کنند اما پس از مرخص‌شدن، با تفنگ شکاری پدرش، خودش را می‌کشد و مادر و پدرش را با افسوس و سرخوردگی از والدین خوبی‌نبودن روبرو می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Florian Zeller

نویسنده/ مترجم: Christopher Hampton/ Florian Zeller

نام تهیه کننده: Joanna Laurie/ Iain Canning/ Emile Sherman/ Florian Zeller/ Christophe Spadone

نام بازیگران: Hugh Jackman/ Laura Dern/ Vanessa Kirby/ Zen McGrath/ Anthony Hopkins

نام شخصیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها:

پیتر: پدر داستان است که برای بهبود حال پسرش تلاش می‌کند.

نیکولاس: پسر پیتر و کیت است که بعد از جدایی والدین‌اش دچار افسردگی شدید شده ‌است.

کیت : مادر نیکولاس و همسر سابق پیتر است که نیکولاس با او زندگی می‌کند.

کشور سازنده: فرانسه/ انگلیس/ ایالات متحده

کمپانی سازنده: Sony Pictures Classics

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پسر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!