• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم یک کریسمس دیگه (Just another christmas)

author-img

توسط : طیبه فرج زاده ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

841 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 «یک کریسمس دیگه» داستان مردی است که از کریسمس متنفّر است و ازقضا در روز کریسمس گیر می‌افتد! او هرروز که بیدار می‌شود کریسمس است و نمی‌تواند یکسالی که سپری شد را به خاطر بیاورد. آنقدر این چرخه ادامه می‌یابد تا او ارزش این روز و درکنارهم‌بودن در این روز را بداند.
سال 2020 100 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم در ژانر کمدی برای گذران اوقات‌فراغت بزرگ‌ترهای خانواده می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این فیلم علاوه‌بر لحظات شاد و خنده‌داری که برایتان فراهم می‌کند، ناهنجاری‌هایی مثل استعمال سیگار، خیانت، روابط بی‌بندوبار و... را نمایش می‌دهد. پس لازم است با فرزندتان درباره‌ی این ناهنجاری‌ها سخن بگویید.

خلاصه: درباره‌ی ناهنجاری‌های این محصول با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا پنهان‌کاری‌های جورج کار درستی بود؟

جورجِ شب‌های کریسمس چه تفاوتی با جورج در روزهای عادی سال داشت؟

آیا آنینا جورج را بخشید و به او فرصت دوباره داد؟

چه اتفاقاتی جورج را به این نتیجه رساند که آرزوی برگشت به عقب کند؟

خلاصه: درباره‌ی شخصیت‌های فیلم با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

 «جورج» دقیقاً در روز کریسمس به دنیا آمده و به همین‌خاطر از کریسمس متنفّر است. همه همیشه کریسمس را جشن می‌گرفتند و تولد او فراموش می‌شد. این تنفّر تا بزرگسالی با او ماند تا کریسمس سال 2011 که زندگی او را عوض کرد.

«جورج» و خانواده‌اش یک مهمانی خانوادگی برای کریسمس برگزار کرده بودند و هرکس از اعضای خانواده مسئول آوردن یکی از غذاهای سفره یود. «جورج» که از سروصدا و دعواهای همیشگی آن‌ها خسته شده بود سعی می‌کند به یک گوشه‌ی آرام خانه برود که همسرش متوجه می‌شود کسی که از او خواسته بودند بیاید و نقش بابانوئل را بازی کند نمی‌آید. او از جورج می‌خواهد این کار را انجام دهد.

«جورج» که همین حالا هم از کریسمس متنفّر است به زمین و زمان غر می‌زند. پدربزرگ آن‌ها، سال‌های سال نقش بابانوئل را بازی می‌کرده و حالا از پا افتاده است. «جورج» رو به او می‌کند و می‌گوید تو باید به جای من این کارهای مسخره را انجام می‌دادی! و پدربزرگی که سال‌های سال بی‌حرکت بود زبان باز می‌کند و به او می‌گوید که تو بعدها قدر این روز را خواهی دانست.

بعد از آن جورج هر روز صبح که بیدار می‌شود روز کریسمس است! او اوایل از این اوضاع ناراحت و کلافه بود. از اینکه نمی‌دانست در طی سال چه اتفاقی افتاده است و فکر می‌کرد فقط یک شب خوابیده و بیدار شده است. اما رفته‌رفته به این اوضاع عادت کرد تا اینکه فهمید اوضاع زندگی‌اش در روزهایی که او به خاطر نمی‌آورد زیاد خوب نیست.

او به همسرش خیانت کرده بود، اما به یاد نمی‌آورد و این مسئله هم خودش و همسرش را اذیت می‌کرد. او روند رشد فرزندانش را نمی‌دید و نمی‌دانست در طول سال چه کارهایی کرده است. سال‌ها سپری شد، تااینکه «جورج» متوجه اهمیت خانواده‌اش و روز کریسمس شد. آدم‌هایی که دوستش داشتند و او آن‌ها را دوست داشت. پس در یکی از روزهایی که بیدار شد، درست روز کریسمس سال 2021 آرزو کرد که دوباره برگردد و تمام اشتباهاتش را جبران کند و از تمامی لحظه‌هایش درکنار خانواده لذّت ببرد.

جزئیات اثر

کارگردان: Roberto Santucci

نویسنده: Paulo Cursino

تهیه‌کننده: André Carreira

بازیگران:Arianne Botelho / José Rubens Chachá Louise Cardoso /

شخصیت‌ها:

جورج: نقش اصلی این داستان جورج است. مردی میانسال که بااینکه تولدش دقیقاً در روز کریسمس است از کریسمس متنفّر است.

آنینا: همسر جرج است. زنی صبور و مهربان که در تمام سختی‌های زندگی همراه جورج بوده است.

مارسیا: او کسی است که باعث سختی‌های زیادی در زندگی این زوج شده است.

کشور سازنده: برزیل

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یک کریسمس دیگه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!