• امروز : 23 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم یک مکان ساکت: روز نخست (A Quit Place: Day One)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

3 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

4153 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

فیلم «یک مکان ساکت: روز نخست» در ادامه فیلم‌های «یک مکان ساکت» ساخته شده و به نوعی داستان اولین روز حادثه را تعریف می‌کند. این اثر، روایت‌گر یک ماجرای آخرالزمانی‌ست که در آن، موجوداتی فرازمینی، که نابینا بوده و نسبت به صدا حساس هستند، به زمین حمله کرده و مخاطب، ماجرا را از منظر زنی بیمار، دنبال می‌کند. ریتم این فیلم نسبتا کند است و بیشتر صحنه‌ها، در سکوت محض اتفاق می‌افتد.

ژانر : آخرالزمانی ترسناک

سال 2024 99 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا +15 سال؟

خشونت و ترسی که از حمله بیگانگان به مخاطب منتقل می‌شود، سبب می‌شود که رده سنی اثر، به +15 سال برسد. فیلم‌برداری و نمایش جزئی‌ترین حرکت شخصیت‌ها و سکوتی که در طول فیلم، فقط با حمله موجودات فرازمینی شکسته می‌شود، بر دلهره‌آوربودن و اضطراب اثر می‌افزاید. وجود موجودات ناشناخته، بهم‌ریختن ناگهانی اوضاع و بی‌ثباتی شرایط، برای گروه سنی کمتر از 15 سال بسیار آسیب‌زاست.

نقش ما چیست؟

داستان کلی اثر، که در یک موقعیت خاص و آخرالزمانی روایت شده، نشات گرفته از تخیلات نویسنده اثر است و وقوع چنین شرایطی در دنیای واقعی، احتمال کمی دارد. قرارگرفتن نوجوانان در موقعیتی که احتمال وقوع آن نزدیک به صفر است، غیر از برهم‌زدن آرامش و ایجاد اضطراب، نتیجه دیگری ندارد.بهتر است با جایگزین‌کردن آثار ارزشمند، زمان خود و فرزندتان را صرف آثاری واجد پیام‌ و الگوهایی مثبت کنید؛ اما اگر این اثر، در سبد مصرف رسانه‌ای خانواده شما قرار گرفت، بهتر است پس از تماشای آن، درباره پیام اثر و تفاوت شخصیت اریک و سم گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

سم: زنی که به دلیل سرطان در یک آسایشگاه بستری شده و با وقوع فاجعه‌ای آخرالزمانی، تصمیم مهمی می‌گیرد.

اریک: مردی که در پی فاجعه آخرالزمانی با سم آشنا شده و سعی می‌کند به او کمک کند.

داستان اثر:

سم که به دلیل بیماری سرطان در یک آسایشگاه بستری شده و شور و شوق زندگی‌کردن را فراموش کرده است، در یک گردش بیرون از آسایشگاه، متوجه تغییراتی عجیب می‌شود. شهر در حالت آماده باش قرار دارد و آماده مقابله با موجوداتی فرازمینی‌ست. سم متوجه می‌شود که این موجودات، نابینا هستند و از طریق صدا، جذب طعمه خود می‌شوند. از دست نیروهای امنیتی کاری برنمی‌آید و مردم مجبور می‌شوند در سکوت فرار کنند تا زنده بمانند. در این بین، سم با اریک آشنا می‌شود. سم که مدت طولانی از شهر و خانه خود دور بوده، این وضعیت نابه‌سامان را زمان مناسبی برای تجدید خاطرات خود می‌بیند، پس با اریک به خانه خود می‌رود. او خاطرات‌ با پدرش را برای اریک تعریف می‌کند. اریک نیز تصمیم می‌گیرد او را به رستورانی که سم همیشه با پدرش می‌رفته برده و به او انگیزه‌ای برای زندگی بدهد. سم بعد از قرارگرفتن در محیط رستوران و با کمک اریک، تصمیم می‌گیرد در شهر بماند و اریک را با سایر مردم شهر فراری بدهد. او با ایجاد سروصدا، توجه بیگانگان را به خود جلب می‌کند و اریک همراه بقیه سوار کشتی می‌شود. سم با ماندن در شهر، سعی می‌کند خاطرات گذشته را برای خود زنده کند و برای مدتی کوتاه هم که شده مریضی را فراموش کرده و خوب زندگی کند، او در پایان، با ایجاد سروصدا نظر بیگانگان را به خود جلب کرده و به زندگی‌اش پایان می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان:Micheal Sarnoski- مایکل سارنوسکی نویسنده:Micheal Sarnoski- مایکل سارنوسکی تهیه‌کننده:Micheal Bay- مایکل بی بازیگران:Lupita Nyongo- Joseph Quenn- Alex Wolff-لوپیتا نایونگو- جوزف کویین- الکس ولف کشور سازنده:ایالات متحده آمریکا مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یک مکان ساکت: روز نخست

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!