• امروز : 22 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم یادگار جنوب (A Relic Of South)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

3 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

3593 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
فیلم «یادگار جنوب» در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم، داستانی عاشقانه، از عشق جنون‌آمیز وحید نسبت به شیداست که حتی پس از مرگ او نیز، ادامه پیدا می‌کند. عشقی که دردسرهای زیادی را برای وحید به همراه دارد، اما در پایان به او می‌آموزد که گذشته، نمی‌تواند جزئی از آینده باشد و برای زندگی بهتر، باید از گذشته و حوادث آن عبور کرد. ناهنجاری‌های اثر بالا بوده و مناسب افراد زیر 15 سال نیست. یکی از شخصیت‌ها شغلش تن‌فروشی است و این در اثر عنوان می‌شود.

ژانر : درام عاشقانه

سال 1401 96 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا +15 سال؟ داستان اثر، یک ماجرای عاشقانه‌ است که در دل آن، انتقام‌جویی و کینه‌توزی، خودنمایی می‌کند. همچنین وجود ناهنجاری‌هایی مثل شغل تن‌فروشی، نارفیقی، ناروزدن و .... سبب می‌شود که این اثر، رده سنی +15 سال بگیرد. نقش ما چیست؟ فیلم «یادگار جنوب» مضمونی ارزشمند دارد؛ درباره این مضمون در جمع خانوادگی صحبت کنید و ببینید تفاوت وحید و صالح در چیست و چه چیزی به وحید انگیزه ادامه‌دادن داده و صالح را به سمت مرگ سوق می‌دهد؟ بیشتر بدانید: فیلم «یادگار جنوب» در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و ضمن کاندیدا شدن در بخش‌های گوناگون، جوایز بهترین طراحی لباس، بهترین صداگذاری و صدابرداری و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل مرد را از آن خود کرد.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

وحید: پسری که عاشقانه، نامزدش شیدا را دوست دارد و بعد از مرگ مغزی او نیز، حاضر به ازدواج با شیدا می‌شود.

صالح: برادر شیدا که از ازدواج شیدا و وحید، ناراضی‌ست و می‌خواهد هرطور شده از وحید انتقام بگیرد.

رعنا: دختری که ظاهرا، قلب شیدا به او اهدا شده است. او سر راه وحید قرار می‌گیرد تا نقشه‌های صالح را عملی کند.

داستان اثر:

وحید که سال‌ها با صالح رفیق بوده است، قصد ازدواج با خواهرش را دارد تا اینکه او طی حوادثی، به مرگ مغزی دچار می‌شود. وحید که نمی‌تواند مرگ شیدا را بپذیرد، با اجازه پدرش، در همان وضعیت، با شیدا ازدواج می‌کند. صالح که از وصلت شیدا و وحید راضی نیست، از مادر و پدرش می‌خواهد تا رضایت به قطع‌کردن دستگاه‌ها از شیدا بدهند . با مرگ شیدا، وحید به دنبال نشانه‌هایی از بدن شیدا در دیگران است. او به دختری تن‌فروش برمی‌خورد که ظاهرا قلب شیدا را درون سینه دارد. وحید به رعنا نزدیک می‌شود اما نمی‌تواند او را بپذیرد. با رفتار خوب وحید نسبت به رعنا، او اعتراف می‌کند که توسط صالح وارد بازی شده و اصلا پیوندی در کار نیست. وحید به بازی صالح ادامه می‌دهد تا متوجه هدف او بشود. صالح برای اینکه دوست صمیمی‌اش با خواهرش ازدواج کرده، از او کینه به دل گرفته و قصد نابودی‌اش را کرده است. صالح در پایان به زندگی خود پایان می‌دهد و وحید و رعنا کنار هم می‌مانند.

جزئیات اثر

کارگردان:حسین دوماری-پدرام پورامیری نویسنده:حسین دوماری- پدرام پورامیری تهیه‌کننده:مجتبی رشوند بازیگران:وحید رهبانی- الناز شاکردوست-پژمان جمشیدی- سحر دولتشاهی کشور سازنده:ایران مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یادگار جنوب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!