• امروز : 7 مهر 1403
logo

نقد و بررسی فیلم گودزیلا و کونگ: امپراطوری جدید (Godzilla x Kong: The New Empire)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

3 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

416 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

این قسمت از مجموعه هیولایی گودزیلا، دنباله‌ای بر فیلم گودزیلا در برابر کونگ محصول 2021 است. در این قسمت نیز شاهد نبردهایی بزرگ و عظیم میان چند گونه از هیولاهای عجیب و عظیم‌الجثه هستیم که قصد دارند برتری خود را بر دیگری ثابت کنند. در این میان انسان‌ها طرفدار گودزیلا و کونگ هستند. گودزیلا که با هیولاهای بدذات جنگیده و انسان‌ها را از شرشان خلاص می‌کند. کونگ نیز در مرکز زمین به زندگی آرام خود مشغول است. می‌توانیم بگوییم میزان ترس و خشونت اثر بالاست. البته خشونتی که بین هیولاها جریان دارد.

ژانر : اکشن ماجراجویی

سال 2024 115 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 15 سال؟

طراحی هیولاها به شدت عجیب است اما به غایت حرفه‌ای و واقعی به نظر می‌رسد. نبردهای بسیاری بین آن‌ها رخ می‌دهد که بر ترس فیلم می‌افزاید. این ترس و خشونت بالا برای بچه‌های زیر 15 سال جدی خواهد بود و ممکن است در ناخودآگاهشان باقی بماند. از طرفی برای فرزندان بالای 15 سال، غیر واقعی‌بودن آن، واضح و مبرهن است و ترس و دلهره کمتری و بیشتر در حد هیجان فیلم و در زمان تماشا همراه خواهد داشت.

نقش ما چیست؟

از آنجا که فیلم پیام خاصی ندارد و بیشتر جنبه سرگرمی خواهد داشت، صرفا می‌توانیم درباره نحوه ساخت چنین فیلم‌های به ویژه از منظر جلوه‌های ویژه، در کنار فرزندان خود، تحقیق کنیم.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

دکتر اندروز: پژوهشگری که درباره کونگ و گودزیلا تحقیق کرده و به نوعی مراقب آن‌ها نیز هست. او دختری به نام جیا را به سرپرستی پذیرفته است.

جیا: دختری از قبیله اِی وی که در مرکز زمین زندگی می‌کنند. جیا قدرت برقراری ارتباط با کونگ را دارد.

برنی: مردی که به تحقیق در مورد کونگ و گودزیلا علاقمند است و وبلاگی در این باره دارد. او در سفر به مرکز زمین با دکتر اندروز همراه می‌شود. ترپر: دامپزشکی که وظیفه درمان کونگ با اوست.

داستان اثر:

گودزیلا که در آمفی تئاتر باستانی کولوسئوم در رم به خوابی آرام فرو رفته است؛ ناگهان بیدار شده و شروع به حرکت در جهان می‌کند. این کار او موجب تعجب پژوهشگرانی که رفتار او را رصد می‌کنند، می‌شود. در آن طرف ماجرا، کونگ از مرکز زمین به سطح آمده و تقاضای کمک دارد. این در حالی است که سیگنال‌های عجیبی توسط پایگاه مونارک دریافت می‌شود که دکتر اندروز و سایرین، معنایش را نمی‌دانند. شکایت کونگ از درد دندان است. پس از کشیدن دندان او، دکتر اندروز، جیا، برنی و ترپر به همراه یک خلبان و همینطور کونگ، به مرکز زمین سفر می‌کنند. آن‌ها متوجه حضور قبیله اِی وی در آنجا می‌شوند که خبر از حضور یک هیولای میمونی می‌دهند که قرار است کونگ را نابود و بر زمین حکومت کند. کونگ برای اینکه بتواند این هیولا را شکست دهد باید با گودزیلا متحد شود. در نتیجه او به سطح زمین آمده و با کمک جیا، گودزیلا را با خود به مرکز زمین می‌برد. آن‌ها با این هیولای میمونی درگیر می‌شوند و پس از نبردی طولانی او را از بین می‌برند. سپس هریک به مقر خود بازگشته و آرامش به جهان بازمی‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان: Adam Wingard نویسنده: Terry Rossio Adam Wingard Simon Barrett تهیه‌کننده: Thomas Tull Jon Jashni Brian Rogers Mary Parent Alex Garcia Eric McLeod بازیگران: Rebecca Hall Brian Tyree Henry Dan Stevens Kaylee Hottle Alex Ferns Fala Chen کشور سازنده:آمریکا شرکت سازنده: Warner Bros. Pictures مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گودزیلا و کونگ: امپراطوری جدید

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!