• امروز : 29 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم پیشونی سفید ۳

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

3 روز پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1301 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +

فیلم «پیشونی سفید 3»، آخرین قسمت از مجموعه فیلم‌های آن، با همین نام است. در این قسمت، جدال بین آهوی پیشونی سفید و اختاپوس پایان می‌پذیرد و پیشونی سفید با شناختن مادر و پدرش، به آن‌ها کمک می‌کند تا از طلسم اختاپوس خلاصی یابند. این اثر، یک اثر موزیکال بوده و در بیشتر صحنه‌ها، موسیقی و انجام حرکات موزون وجود دارد. قبل از تماشای اثر، با مراجعه به بخش توصیه‌ها، از رده سنی مناسب فیلم، مطلع شوید.

ژانر : فانتزی موزیکال

سال 1397 82 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 12 سال؟

وجود برخی ناهنجاری‌ها مثل آرایش خانم‌ها، رقص، موسیقی و اشاره به علاقه بین آهو و میمون، همچنین دائما در خطربودن جان آهو و ناامنی که از جانب مادرش نسبت به او وجود دارد؛ سبب می‌شود که رده سنی این اثر، +12 سال باشد. اینکه اختاپوس، مادر و پدر آهو را طلسم کرده تا دخترشان را تحویل بدهند، موضوعی اضطراب‌آور است که ممکن است ایده ناامنی نسبت به والدین را در ذهن کودکان روشن کند. همچنین در نظر داشته باشید که علاقه‌ بین آهو و میمون، از رفتار آن‌ها مشخص است و در یک صحنه هم پیربابا به آن اشاره می‌کند. این صحنه ممکن است مورد توجه همه قرار نگیرد. نکته مثبت اثر، پایان خوش آن و پیام دوستی و فداکاری‌ست که به صورت پررنگ به آن پرداخته می‌شود.

نقش ما چیست؟

پیام مثبت اثر، دوستی و همکاری است. درباره این پیام و نتیجه‌ای که برای حیوانات جنگل به همراه داشت، با یکدیگر صحبت کنید. آهو، الگویی مثبت در اثر است.؛درباره ویژگی‌های رفتاری او با فرزندتان صحبت کنید و از او بپرسید که چه ویژگی‌هایی در آهو وجود داشت که باعث موفقیت او شد؟ نکته قابل توجه فیلم، این بود که پنجه طلا، اگر برای رسیدن به مقصودش، به خشونت متوسل می‌شد، خشونت او از جنس آسیب‌زدن به دیگران نبود. درباره این مسئله، که در کمتر آثاری یافت می‌شود؛ با فرزندتان صحبت کنید. ناامنی که در ابتدای اثر، نسبت به مادر و پدر آهو وجود دارد، در پایان از بین می‌رود، درباره این موضوع که پدر و مادر، امن‌ترین افراد زندگی هر فرد هستند و حاضرند برای فرزندشان فداکاری انجام دهند با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

پیشونی سفید: آهویی که به خاطر ویژگی خاصی که دارد عصاره‌اش، راز جاودانگی اختاپوس است.

پنجه طلا: میمونی که با هدایت پیر بابا، به کمک پیشونی سفید و خانواده‌اش رفته است.

بل‌بله: پدر آهوی پیشونی سفید که توسط اختاپوس طلسم شده تا او به اهداف‌اش برسد.

داستان اثر:

در قسمت‌های قبلی دیدیم که هدف اختاپوس، گرفتن عصاره بدن آهوان است و آهوی پیشونی سفید، به خاطر ویژگی خاصی که دارد، عصاره بدن‌اش، داروی جاودانگی اختاپوس است. پیشونی سفید که با مادرش زندگی می‌کند، توسط بل‌بله دستگیر می‌شود تا به خدمت اختاپوس برود، چرا که اختاپوس، فقط 72 ساعت دیگر وقت دارد تا جاودانه شود. وقتی پیشونی‌سفید زندانی می‌شود، پنجه طلا به کمک‌اش می‌آید و با زندانی‌کردن و بیهوش‌کردن کفتارها، او را نجات می‌دهد. در این بین، پیشونی‌سفید متوجه می‌شود که مادر و پدرش توسط اختاپوس طلسم شده‌اند تا ندانسته، فرزندشان را تسلیم او کنند. پیشونی سفید تصمیم می‌گیرد به خاطر رهایی مادر و پدر و همه کسانی که طلسم شده‌اند، به نزد اختاپوس برود و خودش را تسلیم کند. پنجه‌طلا به کمک فرفری برای نجات‌اش می‌رود و او را از زندان اختاپوس آزاد می‌کند. در پایان پیشونی‌سفید به همراه مادر و پدرش که از طلسم اختاپوس رها شده‌اند، به خوبی و خوشی زندگی می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان:سید جواد هاشمی نویسنده:سید جواد هاشمی تهیه‌کننده:سید جواد هاشمی بازیگران:لیلا اوتادی- پژمان بازغی- محمدرضا شریفی‌نیا- ترلان پروانه- ارسلان قاسمی کشور سازنده:ایران شرکت سازنده: مخاطب اثر: کودک و نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پیشونی سفید ۳

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!