• امروز : 19 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم پول و پارتی (Pool & Party)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

9027 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +

فیلم سینمایی «پول و پارتی» داستان دختر و پسری جوان است که هر دو برای هم نقش بازی می‌کنند و سعی در فریب یکدیگر دارند. هرکدام از آن‌ها گمان می‌کند که با ازدواج با دیگری، به پول و خوشبختی می‌رسند، غافل از اینکه با دروغ هیچ چیز درست پیش نمی‌رود. این فیلم کمدی، دارای سطح بالایی از شوخی جنسی و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی‌ست و رده سنی آن، +18 سال است.

ژانر : رمانتیک کمدی

سال 1402 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
14 مناسب خانواده 26 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 7 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا+18 سال؟

فیلم «پول و پارتی» دارای ناهنجاری‌‌ اجتماعی بالا است. شوخی‌ها و صحبت‌های کنایه‌آمیزی که در آن رد و بدل می‌شود، اشاره مستقیم به رابطه جنسی دارد. در این اثر، عناصر شرط ‌بندی، دروغ، کلاه‌برداری، نگاه جنسیتی و ابزاری به زن، موسیقی و آرایش زننده و ... جمع شده است تا یک اثر کمدی تولید شود! بهره‌گیری از هر روشی برای تغییر شرایط و وضع موجود، پیام منفی اثر است. در این اثر، هرکس سعی دارد به نوبه خود، با انجام رفتارهایی غیراخلاقی مثل دروغ‌گویی، شرایط‌ش را بهبود ببخشد. با اینکه در نهایت، این روش جواب نمی‌دهد، اما نکوهیده هم نمی‌شود.

نقش ما چیست؟

پول و پارتی از آن دسته آثاری‌ست که تماشای آن در جمع خانوادگی، سوال برانگیز بوده و ممکن است ذهن نوجوانان را درباره مسائل جنسی درگیر خود کند. مثلا در رابطه شاهد و گلی، رابطه جنسی، حرف اول را می‌زند و غیر از آن چیز دیگری وجود ندارد. پیام و الگوی منفی که در اثر وجود دارد نیز، می‌تواند با توجه به طنزبودن داستان و صورت‌گرفتن آن در جمع خانواده، تاثیر زیادی بر نوجوانان داشته باشد. به توصیه کارشناسان کدومو، بهتر است این فیلم در جمع خانوادگی تماشا نشود.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

شاهد: پسری بی‌پول که خودش را به عنوان یک آقازاده جا می‌زند تا بتواند با دنیا ازدواج کند و از کنار او، به مال و ثروت برسد.

دنیا: دختری که ظاهرا بسیار پول‌دار است اما در واقع، نقش بازی می‌کند و فکر می‌کند با ازدواج با شاهد، زندگی‌اش دگرگون می‌شود.

داستان اثر:

شاهد و دنیا، که هر دو از خانواده‌ای دیپلمات و بلندمرتبه هستند، قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. غافل از اینکه شاهد، به دروغ، خودش را به جای یک آقازاده سیاسی جا زده و وانمود کرده که واردکننده ماشین‌های خارجی‌ست. او سعی دارد با نزدیک‌شدن به دنیا و ازدواج با او، آینده خود و خانواده‌اش را تامین کند، اما بی‌خبر است که دنیا نیز به او دروغ گفته و فکر می‌کند، با ازدواج با آقازاده‌ای چون شاهد، زندگی‌اش زیر و رو می‌شود. شاهد برای برملا نشدن دروغ‌اش به هر روشی متوسل می‌شود تا دنیا را از دست ندهد که ناگهان متوجه می‌شود دنیا فرد موردنظرش نیست و او هم دروغ گفته است. شاهد که عاشق دنیا شده، دیگر برایش فرقی نمی‌کند که دنیا پولدار است یا بی‌پول، اما دنیا، تصمیم دارد تا همسر عمران، دوست پدرش بشود، تا خود و پدرش را از بی‌پولی نجات دهد. شاهد که نمی‌خواهد دنیا خودش را به دام بیاندازد، برای عمران برنامه می‌چیند تا او را از میدان به در کند اما در نهایت خودش، به علت جراحت، به کما می‌رود.

جزئیات اثر

کارگردان:سعید سهیلی نویسنده:حسام سامری‌زاده تهیه‌کننده:سعید سهیلی بازیگران:ساعد سهیلی- پردیس احمدیه- نیوشا ضیغمی- امیر جعفری- هادی کاظمی- مهدی هاشمی کشور سازنده:ایران مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : شیدا صالحی

۶ شهریور ۱۴۰۳

مناسب سن 5 +

آشغال ب تمام معنی ...حیف پول و وقتم

بزرگسال

توسط : شیدا صالحی

۶ شهریور ۱۴۰۳

مناسب سن 5 +

آشغال ب تمام معنی ...حیف پول و وقتم

بزرگسال

توسط : پروانه پورهاشمی

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 1 +

به نظرتون فیلم پول و پارتی ارزش داره برم ببینم

بزرگسال

توسط : پروانه پورهاشمی

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 1 +

به نظرتون فیلم پول و پارتی ارزش داره برم ببینم

بزرگسال

توسط : حسین ترابی

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 18 +

بدترین فیلم. نه مناسب بچه، نه خانواده، نه جامعه! بدون فیلمنامه و داستان. فکر کردن هرچی بیشتر فحش و شوخی کنن، فیلمشون بهتره.

بزرگسال

توسط : مهسا اذرنیا

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 6 +

بازی ضعیف فیلم نامه ضعیف حیف وقت و هزینه

بزرگسال

توسط : مبینا براتی

۲۰ مرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 1 +

بسیار مزخرف و بی معنی و اصلا خنده دار نبود اخرش بد تموم شد طنز نبود درام بود خیلی بد بود حیف وقت

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پول و پارتی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!