• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ونوم۲: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage )

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2327 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

خون ونوم در بدن یک قاتل زنجیره‌ای به نام «کلیتوس کسدی» موجودی وحشی به نام «کارنیج» را می‌سازد. حالا ادی به همراه ونوم باید با او مقابله کند. این فیلم خشونت شدیدتری را نسبت به قسمت اول به نمایش می‌گذارد.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2021 97 دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«ونوم: بگذارید کارنیج بیایید» محصول سال 2021 یکی از جدید‌ترین فیلم‌های شرکت مارول است که در ادامه‌ی «ونوم 2018» ساخته شده است. داستان فیلم در مورد موجودی وحشی به نام کارنیج است که از خون ونوم ساخته می‌شود. میزبان کارنیج نیز یک قاتل زنجیره‌ای به نام کلیتوس کسدی است. کارنیج خشونتی مهارنشدنی دارد. او شدیدا انتقام‌جوست و می‌خواهد ونوم را بکشد تا بر انسان‌ها فرمانروایی کند.

ارزیابی بخش اول ونوم را از اینجا بخوانید!

این فیلم خشونتی افسارگسیخته را به نمایش می‌گذارد که به هیچ وجه مناسب کودکان و نوجوانان حساس و پرخاشگر نمی‌باشد. اما ممکن است نوجوانان علاقه‌ی زیادی به تماشای این دست از فیلم‌ها و تجربه هیجانی آن داشته باشند. در این ‌صورت باید فرزند خود را در تماشای این فیلم همراهی کنید تا در صورت لزوم با او ارتباط مناسبی برقرار کنید و در مورد هیجانات کاذب فیلم با او گفتگو کنید.

کسدی از ادی انتظار داشت تا تمام داستان زندگی‌اش را بیان کند؛ اینکه او مورد اذیت و آزار خانواده‌اش بوده و تسلطی بر روی رفتارهایش نداشته و قتل‌های زمان کودکی‌اش را بدون فکر انجام داده است. این مسئله می‌تواند موضوع مهمی ‌باشد؛ اگر افرادی که در کودکی مرتکب اشتباهات جبران‌ناپذیر و خشونت‌های شدیدی شده‌اند، بدون راهنما و یک کنترل‌کننده‌ی دلسوز رها شوند ممکن است در بزرگسالی مایه‌ی تباهی خود و افراد دیگر قرار بگیرند و برای خود و جامعه خطرناک باشند. قسمت زیادی از خشونت فیلم تنها با انگیزه‌ی انتقام صورت می‌گیرد. این افراد انتقام‌جو همواره با این حس مواجه بوده‌اند که علی‌رغم قاتل بودن خود در این دنیا، یک قربانی هستند و مورد ظلم انسان‌های دیگری قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که نبود همدلی و نداشتن یک راهنما در هر دو طیف می‌تواند انسان‌ها را به راه‌های ‌ترسناکی بکشاند. شما می‌توانید در مورد انتقام و حسی که باعث ایجاد این میل در انسان می‌شود با فرزند نوجوان خود صحبت کنید و پیامدهای آن را بررسی کنید. توجه داشته باشید که بهانه‌ی انتقام در شخصیت‌های این فیلم نباید برای شما و فرزندتان موجه قلمداد شود.

خلاصه: این فیلم خشونتی افسارگسیخته و احساساتی درباره‌ی انتقام را به نمایش می‌گذارد که نباید برا شما و فرزندتان توجیه‌پذیر قلمداد شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

قسمت بزرگی از خشونت فیلم ناشی از انتقام‌طلبی شخصیت‌های منفی است. در مورد انتقام و حسی که باعث ایجاد این میل در انسان می‌شود با فرزند خود صحبت کنید و پیامدهای آن را بررسی کنید.

 در مورد احساس همدلی با فرزندان خود صحبت کنید، مثلا اینکه این حس چطور می‌توانست زندگی همه‌ی شخصیت‌های این فیلم را تغییر دهد.

خلاصه: در مورد انتقام و خشونت‌طلبی ناشی از آن با فرزندان خود صحبت کنید.

داستان اثر

سه سال از وقایع (ونوم 2018) می‌گذرد. ونوم با ادی به زندگی در زمین عادت کرده است. البته ونوم دیگر نمی‌تواند از انسان‌ها تغذیه کند و این مسئله باعث می‌شود که همیشه گرسنه باشد و مدام با ادی درگیر شود. یک قاتل زنجیره‌ای به نام کلیتوس کسدی (کارنیج) می‌خواهد ادی را ببیند. ادی در ملاقات خود با کسدی راز‌هایی درباره‌ی محل دفن قربانیان او پیدا می‌کند و با تهیه‌ی گزارشی از این واقعه مشهور می‌شود. او دوباره با کسدی ملاقات می‌کند درحالیکه کسدی حکم اعدام گرفته است. کسدی، ادی را تحریک می‌کند تا به او حمله کند و در این درگیری کسدی دست ادی را گاز می‌گیرد. خون ونوم در تن کسدی باعث می‌شود که قدرت بگیرد و یک نوع انگل به نام کارنیج در تنش پرورش یابد. کسدی که حالا به کارنیج تبدیل شده است، زندان را به‌هم می‌ریزد و تعدادی از زندانیان را آزاد می‌کند. در راه خروج، کارنیج با زنی به نام فرانسیس (شیریک) که احساسات عاشقانه‌ای به او دارد، روبه‌رو می‌شود. شیریک نیز با جیغ‌های فراصوتی‌اش به کارنیج کمک می‌کند و از زندان فرار می‌کنند. کارنیج شهر را بهم می‌ریزد و در پی انتقام‌جویی از کسانی است که به او خیانت کرده‌اند. کارنیج غیرقابل کنترل است و ونوم مجبور است با او درگیر شود. ونوم، ادی و آن در طی درگیری‌های سخت و تحمل صدمات فراوان بالاخره کارنیج و شیریک را شکست می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: اندی سرکیس/Andy Serkis

نویسنده: کلی مارکس/Kelly Marcel

نام تهیه کننده: اوی آرادavi arad /

نام بازیگران:

 تام‌هاردی، میشل ویلیامز، نائومی‌هریس، رید اسکات، استیون گراهام، وودی هرلسون/ Tom Hardy, Michelle Williams, Naomie Harris, Reid Scott, Stephen Graham, Woody Harrelson

نام شخصیت‌ها:

 ادی براک/ ونوم: او خبرنگاری است که دچار نوعی انگل فضایی به نام ونوم شده و حالا قدرت‌های ویژه‌ای پیدا کرده است.

کلیتوس کسدی/ کارنیج: او یک قاتل زنجیره‌ای است که نوعی از انگل ونوم را درون خود پیدا می‌کند.

آن: او نامزد سابق ادی است.

فرانسس (شیریک): او نامزد کسدی است که جیغ‌های کشنده‌ای تولید می‌کند.

دن: نامزد آن که یک پزشک است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Marvel Entertainment/ Pascal Pictures/ Sony Pictures Entertainment (SPE)

جوایز و افتخارات: هفمین فیلم پرفروش سال 2021

مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : آرمان احمدی

۲۲ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 13 +

به نظر من فیلم بدی بود چون خیلی طنز بود

بزرگسال

توسط : آروین براتی

۲۵ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

خوب بود به نظر من

بزرگسال

توسط : مبین سعیدی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

چرت

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ونوم۲: بگذارید کارنیج بیاید

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!