• امروز : 26 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم وای یک پیغام از فضا (WOW! Message From Space)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

2898 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +

دو کودک یازده ساله، وقتی که مشغول بازی و خیال‌پردازی هستند، یک پیغام مبهم، از آدم‌فضایی‌ها دریافت می‌کنند. در پی دریافت این پیام، پای آن‌ها به یک موسسه فضایی باز می‌شود و این اتفاق زمینه‌ساز حضور آن‌ها در یک موشک پرتابی به فضاست. این اثر فانتزی، به دور از خشونت و ترس، به علاقه‌مندان بحث فضا و آدم‌فضایی کمک می‌کند تا تخیلشان را پرورش دهند و با آنچه که به عنوان آدم‌فضایی می‌شناسند روبه‌رو شوند.

ژانر : تخیلی فانتزی

سال 2023 107 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اثری که پیش روی شماست، یک اثر در ژانر تخیلی‌ست که به موضوع فضانوردی و ارتباط با آدم‌فضایی‌ها می‌پردازد. تخیل کودکان، به آن‌ها بالی برای پرواز به سرزمین ناشناخته‌ها می‌دهد، سرزمینی که هیچ‌چیز و هیچ‌کس نمی‌تواند مانعی برای آنان باشد. مسئله‌ای که در این اثر مطرح می‌شود، برخورد صحیح والدین با کودکان، در مواجه با تخیلاتشان است. مثلا خانواده دینو، بال و پر تخیل او را می‌چینند و به او اجازه خیال‌پردازی نمی‌دهند. آن‌ها حتی از نوآوری‌ها و اختراعات او هم عاصی هستند و دینو را محدود می‌کنند. این کار آن‌ها، پیام سرافکندگی و خجالت را برای دینو به همراه دارد و او گمان می‌کند که پدر و مادرش را رنجانده است. والدین باید توجه داشته باشند که تخیل، امری طبیعی و لازم برای بروز خلاقیت و رشد ذهنی کودکان است و باید تا جایی که این تخیلات سالم و غیر آسیب‌زا هستند، او را همراهی کنند و ذهن او را برای تخیل باز بگذارند. تخیل اگر فعال و مثبت باشد، می‌تواند منشا تولیدات و اختراعات در آینده شود. همچنین همراهی مادر و پدر در زمینه‌های مورد علاقه کودک، سبب می‌شود که او در حضور والدین، دست به آزمون و خطا بزند و از بروز اتفاقات احتمالی در غیاب پدر و مادر، جلوگیری می‌شود. این همراهی، زمینه‌های پنهان‌کاری در کودکان را نیز کمرنگ می‌کند. رفتار دینو و بیلی، با والدینشان، کاملا متضاد است. این رفتار آن‌ها به نوع نگاه خانواده برمی‌گردد. دینو در نهایت متوجه اشتباه‌بودن رفتار و پنهان‌کاری از والدینش می‌شود اما رفتار خودسرانه و بی‌توجهی او به پدر و مادرش (که نتیجه بی‌اعتمادی و همراهی‌نکردن او در مسیر علایقش است) ممکن است با توجه به صلاح‌دید والدین، منع تماشا داشته باشد و باید پیش از انتخاب اثر، به این نکته توجه کرد.

نکته حائز اهمیت دیگری که در این فیلم وجود دارد، نمایش موجودات فضایی، به شکل غیرمرسوم است و به نوعی در خیالات کودکان اتفاق می‌افتد. این نمایش هوشمندانه از آدم‌فضایی‌ها، می‌تواند یک جواب مناسب، برای کنجکاوی کودکان درباره موجودات فرازمینی باشد.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

بیلی: دختربچه‌ای به نام بیلی که به فضانوردی و موجودات فضایی علاقه زیادی دارد. مادر او فضانورد و پدر او کارشناس مسائل فضایی‌ست.

دینو: پسری که به فضانوردی علاقه دارد و در پی آشنایی با بیلی، این علاقه تشدید می‌شود. او به همراه بیلی به یک سفر فضایی می‌رود.

داستان اثر:

بیلی و دینو ، دو دوست خیال‌پرداز هستند که به فضا و ارتباط با آدم‌فضایی‌ها، علاقه زیادی دارند. آن‌ها به طور اتفاقی، با استفاده از گیرنده‌هایی که ساخته‌اند، پیغامی مبهم از فضا دریافت می‌کنند. در این میان، به خاطر شغل والدین بیلی، آن‌ها به یک کنفرانس فضایی و برنامه پرتاب موشک به فضا دعوت می‌شوند. دینو و بیلی که این دعوت را بزرگ‌ترین شانس خود می‌دانند، مخفیانه راهی سفر می‌شوند. در این کنفرانس، آن‌ها برای یافتن جواب سوالاتشان، درون یک بسته مجهول، پنهان می‌شوند، غافل از اینکه این بسته، مقصدش فضاست! دینو و بیلی، درون بسته و همراه با موشک به فضا پرتاب می‌شوند. آن‌ها به کمک سنگی فضایی، راهی یک سیاه‌چاله می‌شوند و در آن‌جا با موجودات فضایی ملاقات می‌کنند. موجودات فضایی به بچه‌ها می‌گویند که به خاطر رفتار خصمانه برخی از انسان‌ها، آن‌ها قصد ندارند که خودشان را به زمینی‌ها نشان بدهند، اما چون بیلی و دینو، با بقیه آدم‌ها فرق می‌کنند، با آن‌ها ارتباط گرفته و آنان را از سرگردانی در فضا نجات می‌دهند. بیلی و دینو، در حالی که به جواب سوالشان درباره وجود آدم فضایی‌ها رسیده‌اند، به زمین برمی‌گردند.

جزئیات اثر

کارگردان:Filix Binder-فیلیکس بیندر نویسنده: Marc Mayer-مارک مایر تهییه‌کننده: filix Binder-فیلیکس بیندر بازیگران: Ava-Elizabeth Awel- Felix Nolle- Ronald Zehrfeld-الیزابت اول- فلیکس نویل- رونالد زرفلد محصول کشور: آلمان مخاطب اثر: کودک و خانواده

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد وای یک پیغام از فضا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!