• امروز : 26 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم هشدار! محتوای آزاردهنده یا هشدارِ شلیک (Trigger Warning)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

1 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

2858 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +

هشدار! محتوای آزاردهنده! این نام خود، گویای محتوای فیلم است. فیلمی سراسر خشونت و درگیری محصول 2024 آمریکا و شبکه نتفلیکس. داستانِ انتقامِ دختری به نام پارکر از قاتلان پدرش. او که یک مامور کارکشته و حرفه‌ای است از آن‌ها که کارشان قاچاق و خرید و فروش اسلحه با دزدی از انبار ارتش است و کلانتر و سناتور شهر نیز در آن دست دارند انتقام می‌گیرد. محتوای آزاردهنده‌ی فیلم البته فقط به خشونت ختم نمی‌شود بلکه مصرف مشروبات الکلی به صورت مکرر و نمایش پی در پیِ آن، نمایش مصرف مواد مخدر و تولید آن! نیز از مصادیق دیگر آن هستند.

ژانر : اکشن

سال 2024 106 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

همانطور که از نام فیلم پیداست، محتوای آن دارای سکانس‌های بی‌شماری از درگیری و خشونتی است که با انواع سلاح‌های سرد و گرم صورت می‌گیرد. کشتنِ افراد و مرگِ آنان به صورت واضحی به نمایش درمی‌آید و خون و خونریزی دیده می‌شود. انفجار و آتش‌سوزی نیز بخش مهمی از ماجرا هستند. همه‌ی اینها در کنار نمایش مصرف مشروبات الکلی و همینطور مصرف مواد مخدر و حتی تولید آن! تبدیل به ملغمه‌ای از ناهنجاری‌ها شده است که واقعا ممکن است بیننده را آزار دهد.

تماشای آثاری با خشونت و ناهنجاری بالا کم‌کم باعث عادی‌شدن آن در نظر مخاطب خواهد شد و گویا طرفداران زیادی هم دارد که هر روز کارگردانان بیشتری به سمت تولید چنین فیلم‌هایی می‌روند! نمودِ عینیِ تاثیر فیلم‌ها را باید در جامعه جستجو کنیم. وقتی مردم در رفتار با یکدیگر خشونت بیشتری دارند (به ویژه خشونت فیزیکی) و همینطور انواع ناهنجاری‌ها در جامعه بیشتر می‌شود، علت را باید در رسانه جستجو کرد و در مصرف رسانه‌ای مردم.

شما به عنوان یک والد آگاه باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید و بدانید که خشونت، مولدِ خشونت است و تماشای آثار این چنینی باعث رفتار پرخاشگرانه در فرزندتان خواهد شد. از طرفی قهرمان این فیلم که یک زن است آن قدر قوی و زیبا به تصویر کشیده شده که ممکن است در نگاه مخاطب نوجوان جذاب به نظر برسد و در ناخودآگاه او تبدیل به یک الگو شود! بنابراین توصیه می‌کنیم حتی برای سرگرمی هم که شده از تماشای چنین آثاری تا حد امکان پرهیز کنید و مراقب مصرف رسانه‌ای فرزندانتان نیز باشید و به نحوی آن را مدیریت کنید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

پارکر: دختری که کوماندوی نیروهای ویژه است و در سوریه با تروریست‌ها می‌جنگد. پارکر قصد دارد از قاتلان پدرش انتقام بگیرد. جسی: کلانتر شهر و نامزد سابق پارکر. او در واقع قاتل پدر پارکر است و همینطور در قاچاق اسلحه نقش دارد. الویس: برادر پارکر و کسی که کار قاچاق اسلحه و دزدی از انبار ارتش را انجام می‌دهد. سناتور: پدرِ جسی و الویس که از کار خلاف قانون پسرانش خبر دارد و با آن‌ها همکاری می‌کند. مایکی: دوستِ پدرِ پارکر که با خود او نیز رابطه‌ای صمیمانه دارد. اسپایدر: همکار پارکر که به او در رهگیری و مبارزه با قاتلان پدر کمک می‌کند.

داستان اثر:

پارکر که در سوریه مشغول انجام ماموریت است از طریق جسی، مطلع می‌شود که پدرش مرده است. او بلافاصله به شهر خود بازمی‌گردد و جسی به او می‌گوید که پدرش بر اثر حادثه ریزش معدن فوت کرده است اما پارکر از همان ابتدا باور نمی‌کند که مرگ پدر یک حادثه باشد بلکه معتقد است او را به قتل رسانده‌اند در نتیجه به دنبال شواهد و مدارک یافتن علت مرگ پدر است. او از طریق همکارش اسپایدر، متوجه می‌شود که الویس یک فروشنده اسلحه در دارک‌وب است و به تروریست‌ها اسلحه می‌دهد. او کم‌کم درمی‌یابد که نامزدش جسی، الویس و پدرشان که یک سناتور است هر سه در پروژه قاچاق اسلحه از انبار ارتش نقش دارند و از معدن پدرش به عنوان محل اختفا و همینطور حفر تونلی به انبار مهمات و اسلحه ارتش استفاده می‌کرده‌اند. وقتی پدرش متوجه ماجرا می‌شود، جسی او را با تیر می‌کشد و با انفجار در معدن وانمود می‌کند که مرگ او به دلیل ریزش معدن رخ داده است. پارکر به دنبال گرفتن انتقام از آن‌هاست و در این مسیر، اسپایدر و دوستش مایکی نیز به او کمک می‌کنند. با انتقام پارکر، سناتور سوآن از کار برکنار می‌شود و گویی شهر روی آرامش را می‌بیند.

جزئیات اثر

کارگردان: Mouly Surya نویسنده: John Brancato Josh Olson Halley Gross تهیه‌کننده: Erica Lee Basil Iwanyk Esther Hornstein بازیگران: Jessica Alba Mark Webber Tone Bell Jake Weary Gabriel Basso Anthony Michael Hall کشور سازنده:آمریکا شرکت سازنده:   Thunder Road Films Lady Spitfire مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هشدار! محتوای آزاردهنده یا هشدارِ شلیک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!