• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم هتل بزرگ بوداپست (THE GRAND BUDAPEST HOTEL)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1989 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

هتل بوداپست هتل معروفی در زمان سال‌های بین جنگ جهانی اول و دوم است و بیشتر ثروت‌مندان اروپا برای تفریح به آنجا می‌روند. یکی از مشتریان ثروت‌مند هتل به قتل می‌رسد و یک تابلوی ارزش‌مند به مدیر هتل می‌رسد؛ اما بعد به اتهام قتل دستگیر می‌شود و سعی می‌کند بی‌گناهی خود را اثبات کند. این فیلم در ژانر کمدی ـ درام در سال 2014 ساخته و نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم شده است.

سال 2014 ۱۰۰ دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم هتل بوداپست دربارۀ اتفاقی است که برای مدیر هتل، گوستاو، می‌افتد. گوستاو مرد زیرک و خوش‌گذرانی است؛ اما زمانی‌که متوجه می‌شود زیرو پسر خوبی است و به او کمک های زیادی کرده است، از او حمایت می‌کند و مدیریت هتل را به او می‌دهد. دربارۀ شخصیت و رفتارهای او با فرزندتان صحبت کنید و نظر آن‌ها را دربارۀ این شخصیت بپرسید.

زیرو پسر جنگ‌زده و مهاجری است و از زمانی‌که به اروپا آمده مشغول کار است و زمانی‌که صاحب‌کارش متهم به قتل می‌شود، به او کمک می‌کند تا او را نجات دهد. از فرزندتان بخواهید از داستان نتیجه‌گیری کند و دربارۀ شخصیت زیرو نظر دهد.

خلاصه: از فرزندتان بخواهید از داستان نتیجه‌گیری کند و دربارۀ شخصیت گوستاو و زیرو نظر دهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

دربارۀ شخصیت و رفتارهای گوستاو با فرزندتان صحبت کنید و نظر او را دربارۀ این شخصیت بپرسید.

از فرزندتان بخواهید از داستان نتیجه‌گیری کند.

دربارۀ شخصیت زیرو با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

خلاصه: دربارۀ شخصیت زیرو با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

در سال‌های بین جنگ جهانی اول و دوم در هتل معروفی به‌نام هتل بوداپست مسافران زیادی رفت‌و‌آمد می‌کردند. صاحب هتل مرد جذاب و خوش‌تیپی بود و با پیرزنان ثروت‌مندی که به آن هتل می‌رفتند، رابطه داشت. مادام دی پیرزن ثروت‌مندی است که به گوستاو علاقه دارد و در سفری که پیش فرزندانش می‌رود به قتل می‌رسد. در وصیت‌نامۀ مادام دی یک تابلوی باارزش به گوستاو بخشیده شده؛ اما صحت آن وصیت‌نامه هنوز مشخص نشده است، برای همین گوستاو به‌همراه خدمت‌کار جدیدش، زیرو مصطفی، که از مهاجران جنگ‌زده است، آن تابلو را می‌دزدد و در جایی از هتل پنهان می‌کند. پلیس گوستاو را به اتهام قتل مادام دی دستگیر می‌کند و گوستاو هم به‌خاطر نداشتن مدرک به زندان می‌رود. او با کمک‌های زیرو و نامزدش از زندان فرار می‌کند و با خدمت‌کار مادام دی صحبت می‌کند تا او را راضی کند که برایش شهادت دهد؛ اما دستیار پسر مادام دی، او و وکیل پرونده را می‌کُشد تا گوستاو شاهدی نداشته باشد. آگاتا، نامزد زیرو، زمانی‌‌که تابلو را از هتل بیرون می‌آورد متوجه می‌شود که نامه‌ای در پشت آن است و در آن نامه نوشته شده که مادام دی همۀ ثروتش را به گوستاو بخشیده است. گوستاو به‌خاطر کمک‌هایی که زیرو به او کرده است، هتلش را به او می‌بخشد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: Wesley Anderson / وس اندرسون

نویسنده/ مترجم: Wesley Anderson / وس اندرسون

نام تهیه‌کننده: ـ

نام بازیگران: Ralph Fiennes, F. Murray Abraham, Mathieu Amalric / رالف فاینس، فهرید موری آبراهام، ماتیو آمالریک، تیلدا سوئینتن، آدرین برودی، ادوارد نورتون و ویلم دفو.

نام شخصیت‌ها:

زیرو: پسر سخت‌کوشی که به‌خاطر جنگ در کشورش به اروپا مهاجرت کرده و به‌تازگی در هتلی استخدام شده است،

گوستاو: مرد زیرک و جذابی که مدیر هتل بوداپست است و به‌خاطر ثروت زنان به آنان ابراز علاقه می‌کند و با آن‌ها رابطه دارد،

آگاتا: دختر مهربانی که نامزد زیروست و در فرار گوستاو به زیرو کمک می‌کند،

پسر مادام دی: او مادرش را به قتل رسانده و نقشه‌ای کشیده است تا گوستاو به اتهام قتل مادرش به زندان برود و او صاحب تمام ثروت مادرش شود.

کشور سازنده: آلمان، آمریکا

کمپانی سازنده: امریکن امپریکال پیکچرز، ایندیَن پاینتبراش، بابلسبرگ استودیو

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هتل بزرگ بوداپست

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!