• امروز : 26 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم نمی‌تونی برای همیشه فرار کنی (You Cant Run Forever)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

2320 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +

فیلم روانشناختی «نمی‌تونی برای همیشه فرار کنی» داستان ملتهبی از یک شبانه‌ روز دختری به نام میراندا را روایت می‌کند. میراندا که بعد از خودکشی پدرش وضعیت روحی خوبی ندارد، حالا با قتل ناپدریش توسط قاتلی زنجیره‌ای، باید از دست او بگریزد. مسئله‌ای که باعث دلهره‌آور بودن اثر می‌شود این است که سیر شخصیتی، در قاتل اتفاق نمی‌افتد. همچنین مخاطب متوجه دلیل رفتار او نمی‌شود، بلکه با قاتلی خونسرد و سنگدل مواجه می‌شود که آدم‌کشتن برایش راحت است و به شکلی طبیعی با آن برخورد می‌کند. در نسخه پالایش شده اثر، ناهنجاری‌ها کم‌ رنگ‌تر هستند و فقط ترس و تعلیق محصول، باعث می‌شود که فیلم، رده سنی +15 سال بگیرد.

ژانر : تریلر روانشناختی

سال 2024 107 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلمی که پیش روی شماست، درباره یک قاتل سریالی‌ست که از قضا تحصیل‌ کرده و استاد دانشگاه است. او با دریافت یک انتقاد کوچک از جانب یکی از دانشجوهایش، چنان بهم می‌ریزد که کلاس را تعطیل کرده و روانه خانه می‌شود. وقتی در خانه هم با خیانت همسرش مواجه می‌شود، به کلی تغییر کرده و تبدیل به قاتلی بی‌رحم می‌شود. با اینکه فیلم به خوبی نتوانسته، سیر شخصیت و تغییر شخصیت اصلی را به ما نشان دهد، اما این پیام را منتقل می‌کند که نظرات و رفتار ما بر روی دیگران اثر مثبت یا منفی دارند و می‌توانند حتی روی یک استاد دانشگاه نیز، تاثیر بگذارند. مسئله مهم‌تری که بهتر است بعد از تماشای فیلم درباره آن صحبت شود، نکاتی‌ست که الگوی منفی اثر به ما یادآوری می‌کند، اینکه؛ خود کنترلی و افزایش عزت نفس، بسیار با اهمیت است. اگر عزت نفس، به حد کافی در وجود ما رشد کرده باشد، با هر انتقاد خوب یا بدی، تحت تاثیر قرار نمی‌گیریم، چرا که شخصیتمان را ورای تعریف یا تخریب دیگران ساخته‌ایم. خود مراقبتی نیز به ما کمک می‌کند که در شرایطی که بر وفق مرادمان نیست، افکارمان را کنترل کنیم و رفتار نامناسبی از خود بروز ندهیم.

رده‌بندی سنی اثر، در نسخه پالایش‌ شده و نسخه اصلی با یکدیگر متفاوت است. در نسخه پالایش شده، به دلیل پالایش ناهنجاری‌هایی مثل پوشش نامناسب میراندا و خیانت به وید و صرفا به دلیل وجود تعلیقات فراوان و دلهره‌ای که بنا به موضوع فیلم که تعقیب‌وگریز است به مخاطب منتقل می‌شود، رده‌سنی +15 سال را می‌گیرد. نسخه پالایش نشده نیز به خاطر اشاره مستقیم به خیانت (بدون نمایش واضح) و پوشش نامناسب میراندا که در تمام طول فیلم حفظ می‌شود، رده سنی +17 سال را دریافت می‌کند.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

وید: یک استاد جامعه‌شناس، که با انتقادی از جانب دانشجویش، تبدیل به یک قاتل زنجیره‌ای می‌شود.

میراندا: دختری که به خاطر خودکشی پدرش، در وضعیت روحی خوبی نیست، حالا باید خودش را از چنگال یک قاتل زنجیره‌ای نجات دهد.

داستان اثر:

وید که یک استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه است، با یک انتقاد از جانب دانشجویش، بهم ریخته و کلاس را ترک می‌کند. هنگامی که او سرزده به منزل برمی‌گردد، با خیانت همسرش مواجه می‌شود و با استفاده از اسلحه، او را می‌کشد. وید بعد از کشتن همسرش، از خانه بیرون می‌آید و زن همسایه را نیز می‌کشد. او مسیری را پیش می‌گیرد و در این مسیر، به شکل سنگ‌دلانه‌ای، هرکس که سر راهش قرار دارد را از میان برمی‌دارد. تا اینکه به میراندا و ناپدریش می‌رسد. میراندا که در وضعیت روحی خوبی نیست، با مرگ ناپدریش توسط وید، به جنگل می‌گریزد تا نجات پیدا کند. او به مدت یک شب، در جنگل، می‌ماند تا پلیس‌ها وید را دستگیر کنند. وید به جای میراندا، به سراغ مادر او می‌رود و میراندا را نیز به خانه می‌کشاند. میراندا و مادرش، تلاش می‌کنند تا از دست وید فرار کنند؛ پس او را می‌کشند.

جزئیات اثر

کارگردان:Michelle Schumacher- میشل شوماخر نویسنده:Michelle Schumacher-میشل شوماخر تهیه کننده:Rundle Schumacher- رندل شوماخر بازیگران:J.K Simmons- Allen Leech- Feranda Urrejola- جی.کی سیمونز- آلن لیچ- فراندا یورجولا محصول کشور:آمریکا مخاطب اثر:بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نمی‌تونی برای همیشه فرار کنی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!