• امروز : 7 مهر 1403
logo

نقد و بررسی فیلم میس سان شاین کوچولو (Little Miss Sunshine)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

3 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

634 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +

میس سان شاین در واقع همان مسابقات دختر شایسته یا ملکه زیبایی است که هر ساله برگزار می‌شود اما در میس سان شاین کوچولو این دختران کم سن و سال هستند که با یکدیگر رقابت می‌کنند و آلیو کوچولوی 7 ساله آرزو دارد تا برنده این مسابقات شود. تمام خانواده تلاش می‌کنند تا آلیو به موفقیت برسد. آن‌ها شکست‌های خود را فراموش کرده و می‌خواهند حداقل آلیو برنده باشد. اعضای خانواده در فیلم رفتارهای نابهنجار بسیاری دارند و دختر 7 ساله را نیز در این امر دخیل می‌کنند.

ژانر : درام

سال 2006 101 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 18 سال؟

مسائلی مانند همجنسگرایی و صحبت بی‌پرده در مورد آن و همینطور سکس و رابطه جنسی، وارد کردن یک دختر 7 ساله به مسائلی که مناسب سنش نیست و در نهایت رقص سکچوآل کودک، موضوع خودکشی، ناامیدی و نداشتن راه چاره برای برون‌رفت از مشکلات و داشتن یک زندگی معمولی و شاد، تماشای این فیلم را برای افراد زیر 18 سال نامناسب کرده است.

نقش ما چیست؟

پدر خانواده فردی بود که فروشنده راه‌های موفقیت بود اما خود ورشکسته بود! او مدام از برنده و بازنده‌بودن حرف می‌زد و این نکته را در ذهن فرزندانش جا داده بود و آن‌ها را به افرادی کمال‌طلب تبدیل کرده بود که عدم رسیدن به موفقیت می‌توانست زندگی‌شان را تباه کرده و آن‌ها را از همه چیز ناامید کند. در مورد موضوع کمال‌گرایی و همینطور افرادی که امروزه در شبکه‌های اجتماعی پکیج‌های گوناگون موفقیت می‌فروشند و درست و غلط بودن آن، می‌توانید با فرزندان خود گفتگو کنید. موضوع مهم دیگری که در فیلم به آن پرداخته شده بود، مسابقات دختر شایسته بود که باعث شد تا آلیو کوچولو نسبت به بدن خود و زیبایی‌اش حساس شود. بهتر است شما والدین عزیز به این نکته مهم توجه داشته باشید و کودکان خود را در معرض چنین اخبار و یا برنامه‌هایی قرار ندهید و یا در مورد زیبایی و یا زشتی ظاهری افراد دیگر در مقابل آن‌ها صحبت نکنید تا ذهن او را از خط‌کشی‌های مسموم معیارهای زیبایی در جهان مصون بدارید. سعی کنید همیشه رفتار خوب یا بد او را تحسین کنید و بر زیبایی ظاهری‌اش تاکید کمتری داشته باشید. این کار کمک می‌کند تا فرزندتان همیشه عزت نفس بالایی داشته باشد.

بیشتر بدانید.... 

فیلم میس سان‌شاین کوچولو نامزد چهار جایزه اسکار از جمله در بخش بهترین فیلم شد. نهایتاً دو جایزه اسکار را برای مایکل آرندت برای نوشتن بهترین نمایشنامه و آلن آرکین برای بازی در بهترین نقش مکمل مرد را از آن خود کرد. فیلم همچنین جایزه بهترین فیلم «ایندیپندنت اسپیریت آواردز» را از آن خود کرد.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

آلیو: دختر 7 ساله‌ای که دوست دارد ملکه زیبایی سال بشود. استعداد او در رقصیدن است.

فرانک: دایی آلیو که مردی همجنس‌باز اما با تحصیلات بالا و استاد دانشگاه است. او یک بار دست به خودکشی زده است.

دووین: برادر آلیو که به شدت پرتلاش، بااراده و مصمم در رسیدن به هدفش که همان خلبانی است، می‌باشد. دووین کوررنگی دارد و همین مانع از رسیدن به آرزویش می‌شود.

شرلی: مادر آلیو که سعی دارد خانواده را دور هم جمع کند و از همه مراقبت کند!

ریچارد: پدر آلیو که ورشکسته است اما تلاشش را می‌کند تا دخترش موفق شود.

ادوین: پدربزرگ آلیو که رفتارهای نابهنجار زیادی دارد و بر اثر سوء مصرف هرویین از دنیا می‌رود.

داستان اثر:

آلیو برای شرکت در مسابقات میس سان شاین کوچک با خانواده راهی ایالت کالیفرنیا می‌شود. این در حالی است که اوضاع مالی خانواده وخیم است و هرکدام از اعضا مشکلات خاص خود را دارند. آن‌ها با یک خودروی قدیمی و فرسوده راهی سفر می‌شوند. در این مسیر مشکلات و مسائل متعددی برایشان پیش می‌آید. پدربزرگ بر اثر اُوردوز مواد مخدر از دنیا می‌رود و جنازه‌اش مانعی در راه رسیدن به مسابقه است. آن‌ها جنازه را دزدیده و در صندوق عقب ماشین جا می‌دهند تا سر فرصت او را دفن کنند چرا که زمان کمی تا شروع مسابقه باقی مانده است. بالاخره پس از پشت سر گذاشتن مشکلات متعدد و زیر پا گذاشتن قوانین رانندگی، به مسابقه می‌رسند اما اجرای آلیو همه را بهت‌زده می‌کند! آلیوِ 7 ساله رقصی را به روی صحنه می‌برد که پورن‌استارها انجام می‌دهند! و این اجرا را به پدربزرگش که تعلیم‌دهنده‌اش بوده تقدیم می‌کند! پدر و مادر، برادر و دایی که شاهد این اجرای زننده هستند برای اینکه روحیه آلیو خراب نشود در کمال خجالت با او همراهی می‌کنند! و در پایان با منع دایمی او از حضور در مسابقات، آنجا را ترک می‌کنند!

جزئیات اثر

کارگردان: Jonathan Dayton , Valerie Faris تهیه‌کننده: Marc Turtletaub David T. Friendly Peter Saraf Albert Berger Ron Yerxa بازیگران: Greg Kinnear Steve Carell Toni Collette Paul Dano Abigail Breslin Alan Arkin کشور سازنده:آمریکا شرکت سازنده: Big Beach Films Bona Fide Productions Third Gear Productions مخاطب اثر: بزرگسال نویسنده: Michael Arndt

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد میس سان شاین کوچولو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!