• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم من مردم روزی که به دنیا آمدم.

author-img

توسط : مهدی کهن ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

929 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این تئاتر در ژانر درام به بیان معضلاتی اجتماعی که گریبان‌گیر جوانان شده است می‌پردازد. جوان‌هایی که به‌واسطه‌ی بی‌مسئولیتی والدین زندگی سختی را تحمل می‌کنند. انتهای نمایش به شکل ناامیدکننده‌ای با مرگ این جوانان رقم می‌خورد و نمایش این اثر برای مخاطب زیر 15 سال مناسب نیست.

ژانر : درام

سال 1398 95 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

نمایش تئاتر «من مردم روزی که به دنیا آمدم» برای مخاطبان بزرگسال و مخصوصاً والدین ساخته شده است. در این نمایش به تأثیر بی‌مسئولیتی و تصمیمات غلط خانواده‌ها بر روی کودکان پرداخته شده است. بیشتر صحنه‌ها صحبت این جوانانِ آسیب‌دیده است و بیان خاطرات تلخ و ناگواری که برایشان اتفاق افتاده است.

همچنین پایان غم‌انگیز زندگی هرکدام از آن‌ها برای مخاطب کودک مناسب نیست. فضای غم و اندوهی که بر دیالوگ‌ها و رفتارها حاکم است باعث ایجاد اضطراب و غم می‌شود و برای سنین کم آسیب‌زاست. لازم است این اثر لااقل درکنار والدین تماشا شود و در انتها درباره‌ی امیدواری و تلاش برای پیداکردن راه‌حل مشکلات با فرزندان گفت‌وگو شود.

خلاصه: والدین باید به فضای اندوهناک این نمایش دقت لازم را داشته باشند و بدانند که این فضا برای مخاطب کودک مناسب نیست. لااقل درکنار والدین این اثر تماشا شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود درباره‌ی علّت اصلی اتفاقات ناگوار هرکدام از شخصیت‌ها گفت‌وگو کنید. فرزندانی که در آینده می‌خواهند بار مسئولیت خانواده را برعهده بگیرند باید نسبت به عواقب تصمیمات خود بر زندگی فرزندانشان آگاه باشند. از فرزند خود بپرسید آیا پایان زندگی این افراد می‌توانست به نحو دیگری رقم بخورد؟ با این سؤال درباره‌ی امید به زندگی حتی در سخت‌ترین شرایط با کودک خود گفت‌وگو کنید. حتی می‌توانید سرگذشت انسان‌هایی را برای او بازگو کنید که با سختی و رنج و در یتیمی به قله‌های بلند موفقیت دست یافته‌اند. کتاب‌های زیادی درباره‌ی سرگذشت این افراد به چاپ رسیده است.

خلاصه: صحبت درباره‌ی علّت اصلی اتفاقات تلخ زندگی شخصیت‌های اصلی، گفت‌وگو درمورد انسان‌هایی که در شرایط سخت به تلاش پرداخته‌اند و ناامید نشده‌اند.

داستان اثر

تئاتر «من مردم روزی که به دنیا آمدم» درباره‌ی سرگذشت چند دختر و پسر جوان است که هرکدام به دلایلی خانواده‌شان از هم پاشیده و گرفتار معضلات عاطفی و روحی شده‌اند. یکی از آن‌ها فرزند طلاق است. دیگری پدرش او را ترک کرده است. یکی در پرورشگاه بزرگ شده و پدر و مادری ندارد. دیگری ترنس است و به‌همین‌دلیل طرد شده است. هرکدام از آن‌ها روی صحنه حاضر شده و به بیان احساسات و مشکلات خود می‌پردازد؛ خاطراتی تلخ از گذشته و سختی‌هایی که به‌خاطر بی‌مسئولیتی پدر و مادرشان بر دوش کشیده‌اند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: مسعود ترابی

نویسنده/ مترجم: شیما اسدی

نام تهیه کننده: امیرعلی تقی زاده

بازیگران: فاطیما درستکار، رضا زنده‌جاه، امید اولیایی، مهدی کاسه‌ساز، پگاه الله‌وردی، امیرعلی تقی‌زاده، سپیده موسوی، محمدرضا بذرافشان، محمدامین پارسا

کشور سازنده: ایران

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد من مردم روزی که به دنیا آمدم.

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!