• امروز : 20 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مصائب شیرین ۲ (Sweet Agony 2)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

4 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

4205 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +

پس از گذشت 20 سال از فیلم «مصائب شیرین1» قسمت دوم این اثر، که روایت‌گر زندگی همان شخصیت‌ها، در 20 سال بعد است ساخته شده است. مانا، دختر رضا و مونا، به بازیگری علاقه دارد و برعکس پدر و مادرش که برای زندگی ایران را ترک کردند، او دوست دارد زندگی در انگلیس را رها کرده و به ایران بازگردد. این تصمیم او، تنش‌ها و مخالفت‌های زیادی را به دنبال دارد و مانا برای رسیدن به هدف‌اش مسیر دشواری در پیش دارد.

ژانر : اجتماعی

سال 1397 88 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا +14 سال؟

داستان مانا، دل‌مشغولی‌ها و دغدغه‌های یک نوجوان است که می‌خواهد مسیر دلخواهش را به خانواده ثابت کند. این اثر، می‌تواند الهام‌بخش نوجوانان باشد و به نظر می‌رسد که گروه سنی +15 سال می‌تواند با آن ارتباط خوبی برقرار کند.

نقش ما چیست؟

پس از تماشای فیلم، بهتر است راجع‌به مشکل مانا با مادرش صحبت کنید؟ اینکه مادر، صلاح مانا را در ادامه تحصیل و ماندگاری در انگلیس می‌داند، دلیل خوبی برای دست‌کشیدن مانا از آرزوهایش است؟ گفت‌وگو کنید که اگر مانا، با خودسری، به سراغ رشته موردعلاقه‌اش می‌رفت، چه اتفاقی می‌افتاد؟ چرا او سعی میکرد با صبوری مادرش را قانع کند؟ تماشای این فیلم فرصت خوبی‌ست تا درباره مسیر مورد علاقه فرزندتان که ممکن است دل‌به‌خواه شما نباشد، با یکدیگر صحبت کنید و به نتیجه مطلوب برسید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

مانا: دختر مونا و رضا، که در لندن زندگی کرده، حالا قصد دارد برای دنبال‌کردن آرزویش، یعنی بازیگری، به ایران برگردد.

مونا: مادر مانا، که به خاطر سختی‌هایی که برای مهاجرت به انگلستان کشیده، نمی‌تواند اجازه دهد مانا به ایران باز گردد.

رضا: پدر مانا که به خواسته دخترش احترام می‌گذارد و تصمیم‌گیری درباره ادامه زندگی‌اش را به خودش سپرده است.

داستان اثر:

پس از داستان‌های مصائب شیرین و ازدواج مونا و رضا، آن‌ها صاحب فرزند دختری به نام مانا شدند. مانا با گذشت 18 سال از زندگی و تماشای روابط بین مونا و رضا در فیلم مصائب شیرین و بازیگری آن‌ها، به سینما علاقه‌مند می‌شود. او تصمیم خود را برای ادامه مسیر زندگی‌اش می‌گیرد، تصمیمی که به مزاق پدر و مادر، خوش نمی‌آید. مانا اما تصمیم خود را گرفته و برای بازیگری به ایران می‌رود، او برای تولد 18 سالگی‌اش، مادر و پدر را به تولد دعوت می‌کند تا به آن‌ها راجع‌به تصمیم مهم‌اش بگوید. سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، مادر راضی می‌شود تا مانا، مسیر دلخواهش را در زندگی پیش‌ ببرد.

جزئیات اثر

کارگردان:علیرضا داوودنژاد نویسنده:علیرضا داوودنژاد تهیه‌کننده:علیرضا داوودنژاد بازیگران:رضا علیرضا داوودنژاد-مونا علیرضا داوودنژاد- ترلان پروانه- علی علیرضا داوودنژاد- زهرا علیرضا داوودنژاد کشور سازنده:ایران مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مصائب شیرین ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!