• امروز : 29 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مصائب شیرین ۱ (Sweet Agony 1)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

3 روز پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1452 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

فیلم سینمایی «مصائب شیرین» که در سال 1377 ساخته شد، در زمان خودش، مهم‌ترین فیلم اجتماعی سال بود که رده‌سنی +18 سال را از آن خود کرد. این فیلم درباره علاقه رضا و مونا به یکدیگر است که بزرگ‌ترها از کودکی زمینه‌ساز این عشق شده‌اند و حالا با گذشت زمان و بزرگ‌شدن آن‌ها، نمی‌خواهند علاقه واقعی آن‌ها را بپذیرند و مانع ازدواج‌شان می‌شوند. در این اثر می‌بینیم که چطور سینما، می‌تواند در حل مشکلات خانوادگی موثر باشد. قسمت دوم این فیلم بعد از 20 سال، با همین نام ساخته شد.

ژانر : اجتماعي اجتماعی

سال 1377 89 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا +15 سال؟ با اینکه این فیلم، در زمان خودش، رده سنی +18 سال را گرفت، اما با توجه به اقتضائات زمانه و نظر کارشناسان کدومو، رده سنی +15 سال را دریافت می‌کند. دلیل آن هم وجود موضوع اختلاف نظر با والدین و تلاش برای حل مسالمت‌آمیز آن است که در فیلم نمایش داده می‌شود و می‌تواند برای نوجوانان در این سن مناسب باشد. نقش ما چیست؟ فیلم، بیشتر از آن‌ که پیامی برای نوجوانان داشته باشد، تلنگری برای والدین است. والدینی که خود، بذر برخی عقاید یا احساسات را در وجود فرزندشان کاشته‌اند، نمی‌توانند انتظار داشته باشند که در بزرگسالی، محصول دیگری برداشت کنند. وظیفه ما به عنوان مربی و والدین در تربیت نسل، جهت‌دادن مثبت به احساسات و ارائه قدرت تفکیک مسائل است. مسئله دیگری که بعد از تماشای این اثر حائز اهمیت است، ارائه روش صحیح اعتراض و تغییر نظر والدین، به فرزندان است. فرزندان ما باید بیاموزند که هیچ کاری با تهدید یا درگیری پیش نخواهد رفت و گفت‌وگو و پیداکردن راه صحیح اعمال نظر، مهم‌ترین جز هر رابطه‌ای‌ست.

داستان اثر

شخصیت‌ها: رضا: رضا که با پدر و مادربزرگ‌اش زندگی می‌کند، به مونا، دختر دایی پدرش، علاقه‌مند است و قصد ازدواج دارد، اما با مخالفت خانواده روبه‌رو می‌شود. مونا: دختری که رضا به او علاقه دارد. مونا نیز به رضا علاقه دارد و می‌خواهد با او ازدواج کند. داستان اثر: رضا از کودکی با مادربزرگ مادری و پدرش زندگی کرده است. آن‌ها در همسایگی دایی پدرش، آقا شجاع، ساکن شده‌اند و بزرگ‌ترها از کودکی، مونا و رضا را زن و شوهر دانسته‌اند و با بازی آن‌ها، خود را سرگرم کرده‌اند. حالا با بزرگ‌شدن رضا و مونا، آن‌ها واقعا بهم علاقه دارند اما خانواده‌ها مانع از ازدواج آنان هستند. رضا به یک فیلم‌ساز متوسل می‌شود تا به کمک او و بیان مشکلاتش جلوی دوربین، حرف دلش را به گوش خانواده برساند و موانع ازدوا‌جش را برطرف کند.

جزئیات اثر

کارگردان: علیرضا داوودنژاد نویسنده: علیرضا داوودنژاد تهیه‌کننده: علیرضا داوودنژاد بازیگران: رضا داوودنژاد-مونا داوودنژاد- احترام السادات حبیبیان- شجاع الدین حبیبیان کشور سازنده: ایران مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مصائب شیرین ۱

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!