• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مردن در آب مطهر (Drowning in Holy Water)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1184 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

فیلم مردن در آب مطهر در مورد جوانی افغانستانی است که سعی دارد از طریق ایران به آلمان مهاجرت کند. این فیلم سختی‌های زندگی مهاجرین افغانستانی را به نمایش می‌گذارد. مشکلات و دشواری‌های زندگی آنان و اتفاقاتی که برایشان می‌افتد بسیار تلخ است و محتوای فیلم مناسب افراد زیر هفده سال نیست.

ژانر : درام

سال 2019 81 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

جوانی افغانستانی که در راه مهاجرت به ایران عاشق دختری جوان می‌شود. او برای مهاجرت به آلمان مجبور است تغییر دین دهد اما این موضوع برای او بسیار سخت است. دراین بین، متوجه ربوده شدن رونا، دختری که در راه ایران عاشق او شده، می‌شود و سعی می‌کند او را نجات دهد اما نمی‌تواند به پلیس اطلاع دهد زیرا خود نیز دستگیر می‌شود. اما در نهایت قید مهاجرت را می‌زند و گزارش ربوده شدن رونا را به پلیس می‌دهد. این فیلم مخصوص سنین بزرگسال است و در رابطه با مشکلات مهاجران افغانستانی ساخته شده است. صحنه‌های سیگار کشیدن و ربوده شدن رونا از صحنه‌های ناهنجاری و خشونت‌آمیز این فیلم است. موضوع فیلم بستر خوبی برای گفتگو با فرزند در رابطه با برخورد با مهاجران افغانستانی است. توضیح این مطلب به کودکان لازم است که مهاجران افغانستانی به دلیل مشکلات جنگ و ناآرامی مجبور به ترک وطن خود شده‌اند.

خلاصه: موضوع فیلم درباره مشکلات مهاجران افغانستانی است. موضوعی برای گفتگو با مخاطب نوجوان برای شناخت بهتر وضعیت مهاجران افغانستانی، صحنه‌های خشونت‌آمیز و ناهنجاری مانند سیگار کشیدن و ربودن دختر جوان مناسب افراد زیر هفده سال نمی‌باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره مشکلات مهاجران افغاننستانی و اتفاقاتی که در کشورشان افتاده است با فرزند خود گفتگو کنید، نحوه تعامل و دوستی با برادران و خواهران افغانستانی را برای فرزند خود شرح دهید، از کودک خود بپرسید چرا حامد به پلیس گزارش ربوده شدن رونا را داد؟ با این سوال ارزش انسان‌ها و تلاش برای نجات آن‌ها را برای او توضیح دهید.

خلاصه: گفتگو درباره مشکلات مهاجران افغانستانی، صحبت درباره نحوه برخورد با برادران و خواهران افغانستانی در ایران، گفتگو درباره ارزش انسان‌ها و تلاش برای نجات جان یک انسان.

داستان اثر

«فیلم مردن در آب مطهر» قصة چند جوان مهاجر افغانستانی را روایت می‌کند که قصد رفتن به اروپا را دارند. شخصیت اصلی داستان پسر جوان افغانستانی است که در راه سفر غیرقانونی به ایران، عاشق دختر جوان افغانستانی به نام رونا می‌شود. او برای مهاجرت به آلمان باید با کمک سهراب، دوستِ برادرش برای سفر آماده شود اما با زندگی دشوار سهراب مواجه می‌شود. همچنین متوجه می‌شود خانواده رونا برای برگرداندن او به ایران آمده‌اند و ممکن است برای او اتفاق بدی بیفتد. او که به اصرار برادرش باید با بهانه تغییر دین به آلمان مهاجرت کند تا بتواند اقامت بگیرد، مردّد است که جریان رونا را به پلیس اطلاع دهد یا خیر. در نهایت او تمام ماجرا را برای پلیس شرح می‌دهد و سرانجام پلیس جسد رونا را در کانال آب پیدا می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: نوید محمودی

نویسنده/ مترجم: نوید محمودی

نام تهیه کننده: جمشید محمودی

نام بازیگران: متین حیدری‌نیا، صدف عسگری، علی شادمان، ندا جبرائیلی، سوگل خلیق، علیرضا آرا

نام شخصیت‌ها: حامد: جوان افغانستانی که برای مهاجرت به آلمان به طور قاچاقی به ایران می‌آید ولی در مسیر، دلباخته رونا می‌شود. رونا: دختر جوان افغانستانی که مانند حامد برای مهاجرت به آلمان به طور قاچاق به ایران می‌آید. سهراب: دوستِ برادر حامد که سعی می‌کند مقدمات مهاجرت حامد را فراهم کند. ستاره: خواهر سهراب که به دلیل مهاجرت ناموفق، دچار مریضی روحی شده است.

کشور سازنده: ایران

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مردن در آب مطهر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!