• امروز : 24 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مرا به ماه ببر (مرا تا ماه پرواز بده) (Fly Me to the Moon)

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

5061 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +

مرا به ماه ببر، داستان یک متخصص تبلیغات را روایت می‌کند که از طرف رییس جمهور آمریکا مامور می‌شود تبلیغات پروژه پرتاب آپولو 11 را به دست بگیرد. این فیلم محصول 2024 است و داستان در دهه 60 میلادی جریان دارد و به دلیل وجود ناهنجاری نسبتا بالا و برخی صحنه‌های خشن تماشای آن به افراد زیر 14 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : عاشقانه کمدی

سال 2024 132 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

با توجه به وجود برخی ناهنجاری‌ها و خشونت و ترس جزئی فیلم که در توضیح این معیار آورده شد تماشای این فیلم به افراد زیر 14 سال توصیه نمی‌شود. توصیه می‌کنیم به تماشای نسخه پالایش شده فیلم بنشینید. در صورت تماشای نسخه پالایش شده مخاطبین بالای 12 سال می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

فیلم مرا به ماه ببر به یکی از مناقشه انگیزترین دستاوردهای بشر از زاویه دید یک نیروی امنیتی امریکایی پرداخته است. در خلال جنگ سرد، شوروی و امریکا رقابتی پرخرج و تنگاتنگ در صنعت فضانوردی داشتند. این رقابت با فرود آمدن آرمسترانگ بر روی ماه به پایان رسید. شوروی و بعد از آن، افراد متعددی در مورد ساختگی بودن تصاویر فرود انسان بر ماه صحبت کردند. پیام واضح این فیلم، اهمیت صداقت و پیروزی قطعی آن است؛ اما باید توجه داشته باشیم به عنوان یک روایت تاریخی مستند و دقیق نمی‌توان با آن روبه‌رو شد. فیلم علاوه بر این پیام اصلی به طور ضمنی به سایه‌ای که جنگ ویتنام بر زندگی مردم امریکا انداخته بود و اشتباهات مقامات امریکایی در خصوص آن می‌پردازد؛ همچنین لجاجت و برخی رفتار‌های امریکا و شوروی در خلال جنگ سرد را به سخره می‌گیرد. مرا به ماه ببر، جنبه‌های مختلف صنعت تبلیغات و بازاریابی را به نمایش می‌گذارد و در آخر به این می‌رسد که با صداقت و خلاقیت به راحتی می‌توان به موفقیت رسید و دروغ راهکار اصلی رسیدن به هدف نیست.

این فیلم می‌تواند انتخابی برای تماشای خانوادگی باشد اما باید توجه داشته باشیم ناهنجاری‌هایی نسبتا بالایی دارد و توصیه‌ما تماشای نسخه پالایش شده است.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

کلی جونز : موفق‌ترین فرد در صنعت تبلیغات امریکا که گذشته نامعلوم و تلخی دارد و از طرف رییس جمهور امریکا مامور می‌شود تا روی پروژه جدید ناسا تبلیغات گسترده انجام دهد.

کول دیویس : فرمانده پرتاب آپولو11 که بعد از حادثه انفجار آپولو 1  عذاب وجدان مرگ همکارانش او را رها نکرده. او  رابطه عاشقانه‌ای با کلی برقرار می‌کند.

مو بروکس: فردی که از طرف دفتر رییس جمهور  موظف بود تا  بر نحوه کار کلی نظارت کند.

داستان اثر:

اتحاد جماهیر شوروی اولین ماهواره ساخت بشر را در سال 1957 به فضا فرستاد؛ این اتفاق، شروع مسابقه‌ای فضایی میان امریکا و این دولت شد. در اواسط دهه شصت میلادی ناسا در حال آماده سازی آپولو 11 برای فرستادن سه فضا نورد به ماه بود که به دلیل بالا گرفتن جنگ ویتنام  و برخی مشکلات داخلی اعضای گنگره برای اختصاص بودجه به ناسا به شک افتادند.

کِلی که موفق‌ترین متخصص تبلیغات در کل امریکاست از طرف دفتر رییس جمهور مامور می‌شود تا برای دریافت بودجه لازم از کنگره برنامه برتاب آپولو 11 را برای عموم مردم امریکا تبلیغ کند. بعد از ورود کِلی به مقر ناسا او با کول دیویس که فرمانده پرتاب آپولو ست آشنا می‌شود. کول که علاقه‌ای به مصاحبه کردن و تبلیغات پروژه ندارد در بدو ورود کِلی با او مخالفت می‌کند و سعی می‌کند او را ا موفقیت ناامید کند. کلی با مهارت‌های خود کول و همکارانش را قانع می‌کند تا با او همکاری کنند. بعد از این که کول و کِلی موفق می‌شوند پروژه آپولو 11 را به خوبی در زندگی روزمره مردم امریکا وارد کنند و نمایندگان کنگره را با ناسا همراه کنند، "مو" فردی که از دفتر رییس جمهور با کِلی در ارتباط بود با تهدید و ارعاب، او را مجبور می‌کند تا به کمک یک کارگردان، صحنه فرود بر ماه را بازسازی کند تا در صورت عدم موفقیت آپولو 11 این فیلم از تلوزیون پخش شود. کلی و کول تصمیم ‌می‌گیرند مو را فریب دهند و فیلم زنده فرود فضانوردان بر روی ماه را در رسانه نمایش دهند.

جزئیات اثر

کارگردان:  Greg Berlanti / گرگ برلانتی نویسنده:Keenan Flynn / Bill Kirstein / Rose Gilroy /کینن فلین / بیل کرشتاین/ رز گیلوری تهیه کننده: Keenan Flynn / کینن فیلین بازیگران: Scarlett Johansson / Channing Tatum / Woody Harrelson / اسکارلت جوهانسون / چنینگ تیتوم / وودی هرلسون کشور سازنده: شرکت سازنده: Apple Studios مخاطب اثر: نوجوان و بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مرا به ماه ببر (مرا تا ماه پرواز بده)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!