• امروز : 18 مرداد 1403
logo

نقد و بررسی فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه (Furiosa: A Mad Max Saga)

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

4 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

13457 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
فیوریوسا که در سیتادل محل فرماندهی دیکتاتوری بی رحم بزرگ شده، در لحظه لحظه زندگی، خود را برای گرفتن انتقام کودکی از دست رفته و مادری که در راه نجات او کشته شده آماده می‌کند. این فیلم که پیش اسپین‌آف و پیش‌درآمدی بر فیلم "مکس دیوانه:جاده خشم" است؛‌ به علت خشونت بسیار بالا و فضای تاریکی که دارد برای تماشا توسط افزاد زیر 17 سال مناسب نیست.

ژانر : اکشن علمی تخیلی ماجراجویی

سال 2024 148 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 17 سال؟

این فیلم اثری باخشونت بسیار بالا است و به همین دلیل و با توجه به فضای بیابانی و بی‌رحم آن برای برخی مخاطبان اثری دلهره‌آور نیز محسوب می‌شود . توضیحات کامل‌تر این معیار و همچنین ناهنجاری اثر در شرح معیارها آمده است. همچنین قهرمان فیلم بسیار خشن و بی رحم تصویر شده و انگیزه اصلی او انتقام نشان داده می‌‌شود و می‌تواند الگوی نامناسبی برای نوجوانان باشد. با توجه به این نکات تماشای فیلم به افراد زیر 17 سال توصیه نمی‌شود. توصیه می‌کنیم نسخه پالایش شده فیلم را تماشا کنید.

نقش ما چیست؟

این فیلم به رشد یک قهرمان زن در دل یک نظام فاسد و انگیزه او برای مبارزه با ظلم و بازگشت به خانه می‌پردازد. اما باید این نکته را در نظر گرفت، در حالی که اکثریت مردم در حالتی برده‌وار در سایه ظلم جو جاویدان زندگی می‌کنند، ساختن جایی مثل سرزمین سبز و مخفی کردن آن از انسان‌های دیگر کاری درست و انسانی ست ؟ سرزمین سبز به عنوان آرمان‌شهری که توسط انسان‌ها بعد از یک آخر الزمان رادیواکتیو ساخته شده نشان داده شده و مرکز تمدن است اما مردم متمدن حق خود می‌دانند که منابع و دستاوردشان را از باقی انسان‌ها مخفی کنند. والدین گرامی مقایسه این نوع تمدن و شبه تمدنی که جو جاویدان در سیتادل ساخته می‌تواند موضوع جالبی برای صحبت کردن باشد.

بیشتر بدانید....

فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه یک پیش درآمد بر فیلم مکس دیوانه: جاده‌ی خشم است و به روایت داستان زندگی فیوریوسا یکی از قهرمانان آن فیلم که زنان محبوس در حرمسرای جوی جاویدان را نجات داد و او را از فرمانروایی کنار زد؛ پیش از فراری دادن زنان و آشنایی با مکس می‌پردازد.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

فیوریوسا : دختری کوچک که از شهر و خانواده‌اش دزدیده می‌شود و به عنوان برده به جو جاویدان فرمانروای بیابان‌ها واگذار می‌شود. او با تغییر قیافه به عنوان یک پسربچه کارگر بزرگ شده و با گرفتن مقام در دستگاه جو برای گرفتن انتقام خود و بازگشت به خانه آماده می‌شود.

جو جاویدان : فرمانروای بیابان که در سیتادل حکومت می‌کند و شهر بنزین و شهر گلوله قلمرو‌های همپیمان او هستند. او که به خاطر تاثیرات رادیواکتیو مجبور به کمک گرفتن از دستگاه تنفس و لباسی خاص است تلاش می‌کند تا با پیدا کردن زنان سالم فرزندی سالم که جهش‌یافتگی ژنتیکی نداشته باشد به دنیا بیاورد.

دمنتوس: جنگ سالاری عجیب و غریب و بی رحم که فرمانده گروه بزرگی از موتور سواران بیابان گرد است.

جک : محافظ ارشد سیتادل مقر فرماندهی جو جاویدان که به فیوریوسا علاقه‌مند می‌شود و تصمیم می‌گیرد برای بازگشت به خانه با او همراه شود و به او کمک کند.

داستان اثر:

در حالی که زمین به بیابانی خشک و رادیو اکتیو تبدیل شده فیوریوسا و خانواده‌اش در منطقه‌ای مخفی که سرسبز و متمدن است زندگی می‌کنند. روزی فیوریوسا غریبه‌هایی را در جنگل می‌بیند که یک اسب شکار کرده‌اند و تصمیم می‌گیرد موتور سیکلت‌های آنان را از کار بیاندازد تا خبری از سرزمین سبز به بیرون درز نکند اما آنان او را می‌دزدند و نزد دمنتوس می‌برند تا از طریق او وجود سرزمین سبز را اثبات کنند. دمنتوس فیوریوسا را نزد خود نگه می‌دارد و وقتی مادرش برای نجات او می‌آید افراد دمنتوس به روش وحشیانه‌ای او را می‌کشند. دمنتوس و افرادش که موتور سوارانی بیابان‌گرد هستند رویای قدرتمند شدن را در سر می‌پرورانند. آن‌ها به سیتادل، تنها نقطه شناخته روی زمین که آب و سرسبزی اندکی دارد حمله می‌کنند اما در حمله اول شکست می‌خورند. در حمله دوم به شهر بنزین می‌روند و آنجا را تصرف می‌‌کنند. جو جاویدان فرمانروای سیتادل و بزرگ‌ترین جنگ‌سالار، بعد از تصرف شهر بنزین، حاضر به مذاکره می‌شود. دمنتوس و همراهانش فرماندهی شهر بنزین را در دست می‌گیرند و حاضر می‌شوند در ازای غذا و آب با جو جاویدان همکاری کنند. جو، فیوریوسا را نیز به عنوان برده نگه می‌دارد و او که دختری سالم است و تحت تاثیر مواد رادیواکتیو نیست، به حرمسرای خود می‌برد. فیوریوسا ازحرم سرا فرار و خود را شبیه یک پسر بچه کارگر می‌کند. او رفته رفته در دستگاه جو جاویدان رشد می‌کند و به یک محافظ محموله تبدیل می‌شود. در این مسیر، فیوریوسا، توجه جک که محافظ ارشد سیتادل است را به خود جلب می‌کند. جک پیشنهاد می‌دهد تا به او مهارت‌هایی که برای فرار از سیتادل و برگشتن به سرزمین سبز لازم است را آموزش دهد. روزی‌ که جک و فیوریوسا برای فرار آماده شده‌اند دمنتوس به محموله آنان حمله می‌کند و جک را می‌کشد. فیوریوسا که با یک زنجیر بسته شده با قطع کردن دستش خود را آزاد می‌کند و به سمت سیتادل فرار می‌کند. او جو را از حمله دمنتوس با خبر کرده و خود نیز برای انتقام از دمنتوس بعد از چند روز عازم جنگ می‌شود. فیوریوسا بعد از پیدا کردن دمنتوس که از نبرد گریخته بود او را به یک شکجنه ابدی محکوم می‌کند و در حالی که زنده است بدن او را در زمین قرار می‌دهد و بذر هلویی که از سرزمین سبز با خود داشت را طوری می‌کارد که از بدن دمنتوس تغذیه کند. پس از چند سال بعد از این که فیوریوسا اعتماد کامل جو را به دست آورده و محافظ اصلی سیتادل می‌شود تصمیم می‌گیرد زنان زندانی در حرم‌سرا که برده جو جاویدان هستند را از سیتادل فراری دهد.

جزئیات اثر

کارگردان:George Miller /جرج میلر نویسنده:George Miller / Nico Lathouris / جرج میلر / نیک لاتوریس تهیه‌کننده:Doug Mitchell / داگ میتچل بازیگران:Anya Taylor-Joy / Chris Hemsworth / Tom Burke / Alyla Browne / آنیا تیلور- جوی / کریس همسورث / تام برک / آلیا برون کشور سازنده: استرالیا و امریکا شرکت سازنده: Warner Bros. / برادران وارنر مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!