• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم طنین جانگل: داستان کریسمس (Jingle Jangle: A Christmas Journey )

author-img

توسط : فاطمه نوری پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7672 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«طنین جانگل» فیلمی موزیکال است و داستان یک مخترع کهنه‌کار، اما ناامید را برای ما روایت می‌کند. پس از دزدیده‌شدن فرمول‌های ناب اختراع، دنیا برای «جرونیکاس جانگل»، هیچ‌ رنگی ندارد. هیچ‌کس نمی‌داند که درد او، عدمِ خودباوری است. او خود را ناتوان از خلق‌کردن می‌بیند. تنهاکسی که می‌تواند به او کمک کند و خودش دستی در اختراع و ساخت فرمول دارد، کسی نیست جز «جورنی»، نوه‌ی دختری جرونیکاس که همه‌ی فرمول‌ها را از مادرش آموخته و دارای استعداد ذاتی اختراع است. با جورنی و پدربزرگ بی‌حوصله‌اش همراه باشید.

ژانر : خانوادگی

سال 2020 122 دقیقه جزئیات کامل اثر
21 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

طنین جانگل داستانی تخیلی و فانتزی است. یکی از شعارهایش همراهی با تخیل کودک است. جمله‌ی الهام‌بخش جرونیکاس به جورنی، برای مخاطب کودک حائز اهمیت است و قطعاً در ذهن خود، مواجهه‌ی والدینش با تخیلاتش را با حرکت جرونیکاس مقایسه می‌کند. تخیل فرزندتان را در مواجهه با این فیلم دریابید و آن را بپرورید. دنیا از آنِ کسانی است که تخیل می‌کنند. جورنی بمب ایده و استعداد است. اگر نوجوانتان دستی در مهارت‌های فنی دارد، داستان جورنی برای او الهام‌بخش خواهد بود پیام اصلی محصول را با فرزند به بحث بگذارید. داستان جانگل، حامل پیام‌های زیادی است؛ خودباوری، احترام به تخیل، شروع‌کردن از صفر و...، کدام پیام اصلی است؟ به فرزندتان در کشف پیام‌های اصلی کمک کنید. از سویی دیگر، جرونیکاس به عنوان پدربزرگ رفتار درستی با جورنی ندارد. او را نادیده گرفته و تشویق نمی‌کند. هرچند در پایان این ارتباط به ارتباطی صمیمانه تبدیل می‌شود. فیلم تاحدودی موزیکال است. اگر نسبت به این مقوله حساس هستید، صحنه‌های رقص دسته‌جمعی را دریابید.

خلاصه: کودک باید پیام اصلی و پیام‌های ضمنی را برداشت کند. او را در این مسیر همراهی کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

دلیل همراهی‌نکردن «بادی 3000» با جرونیکاس چیست؟

اگر جای جورنی بودی، با وجود بدخلقی‌های پدربزرگ نزد او می‌ماندی؟

برای شروع‌کردن همیشه زمان هست؟

به‌نظرت بچه‌هایی که زیاد تخیل می‌کنند، واقعاً تنها هستند؟

دلیل کج‌روی گوستافسون چه می‌تواند باشد؟

آیا جرونیکاس در انتخاب اشتباه گوستافسون مقصر است؟

طنین جانگل یک داستان خیالی است، چه کسی می‌تواند به‌جای «بادی 3000» اشتباهاتمان را گوشزد کند؟

«خانواده» را در طنین جانگل چگونه دیدی؟

خلاصه: اگر جای جرونیکاس شکست می‌خوردی، همه‌چیز را رها می‌کردی؟

داستان اثر

 «جرونیکاس جانگل»، مخترعی چیره‌دست است که با اختراعات شگفت‌انگیز خود، شهر را به بهشت اسباب‌بازی‌ها تبدیل کرده است. او و خانواده‌ی کوچکش (همسرش، «ژُوان» و دخترش، «جسیکا») و دستیارش، «گوستافسون»، عمرشان را برای اختراع گذاشته‌اند. حاصل عمر این خانواده‌ی فنی، اختراع عجیبی به نام «خوان‌دیگو» است. مرد کوچک خوش‌تیپ؛ اما مغروری که خوش ندارد از مدلش، اختراع دیگری انجام شود. او نمی‌خواهد رؤیای جرونیکاس که تولید یک میلیون خوان‌دیگو برای همه‌ی بچه‌های دنیاست، محقق شود. همین عامل موجب می‌شود دیگو زندگی صاحبش را از اوج بر زمین بکوبد. دیگو، گوستافسون را که ناامید از اختراع و دلخور از رئیسش بود، به دزدیدن یا به قول خودش، قرض‌گرفتن طرح‌های جانگل، تحریک می‌کند. طولی نمی‌کشد که جای گوستافسون و جرونیکاس عوض می‌شود. حالا پس از گذشت سی‌کریسمس، جرونیکاس چیزی برای ازدست‌دادن ندارد و حتی دخترش را سال‌ها پیش با دست خود پس زده است. او اکنون درصدد پایان‌بخشیدن به تلاش‌های شبانه‌روزی است. تا روز کریسمس فرصت دارد؛ یا باید «یک‌چیز انقلابی» بسازد یا تن به تحویلِ کارگاهش دهد که در گرو بانک است. در این دنیای بزرگ، در آن‌سوی آمریکا تنها «جورنی» است که می‌تواند به جانگل بزرگ کمک کند. جورنی، دختر جسیکاست و از کودکی نزد مادرش، فرمول‌های جادویی اختراع را آموخته و وقتِ آن رسیده است که پدربزرگش را زنده کند. وقت آن رسیده است که جرونیکاس، خودش و فرمول‌هایش را باور کند.

جزئیات اثر

کارگردان: David E. Talbert / دیوید ای.تالبرت

نویسنده: David E. Talbert / دیوید ای.تالبرت

تهیه‌کننده: Lyn Sisson-Talbert, David E. Talbert, Kristin Burr, John Legend, Mike Jackson, David McIlvain / لاین سیسون تالبرت، دیوید ای.تالبرت، کریستین بور، جان لگند، مایک جکسون، دیوید اِمسیلوان

بازیگران: Forest WhitakerKeegan-Michael Key,Hugh Bonneville,Anika Noni Rose,Madalen Mills,Phylicia Rashad,Ricky Martin,Justin Cornwell,Sharon Rose,LisaDavina Phillip,Kieron L. Dyer,Miles Barrow,Diaana Babnicova,Ria Calvin,Kenyah Sandy, / آنیکا نانی راس، های بانویل، کیجان مایکل کی، فارست ویتاکر، شارون راس، جاستین کورنول، ریکی مارتین، فیزیکال راشاد، مادالن میلز، ریا کالوین، دیانا بابنیکووا، مایلز بارو، کیرون ال.دیر، لیزا دیوینا فیلیپ، کنیا ساندی.

شخصیت‌ها:

جرونیکاس جانگل: مخترع و اسباب‌بازی‌ساز معروف و چیره‌دست و صاحب استودیوی اختراعات شگفت‌انگیز جانگل که با فرمول‌های عجیبش معجزه می‌کند.

ژوان جانگل: همسر جرونیکاس است که در افتخارات همسرش نقش به‌سزایی دارد،

گوستافسون: دستیار جرونیکاس و علاقه‌مند به اختراع است؛ اما جاه‌طلبی‌اش، کار دست او می‌دهد و طرح‌های استادش را می‌دزدد،

جسیکا جانگل: تنهادختر جرونیکاس است که با تربیت دخترش و آموزش اصول اختراع به او، پدرش را از ورشکستگی نجات می‌دهد،

جورنی: فرزند جسیکا و نوه‌ی جرونیکاس است که با هوش و کنجکاوی‌اش، پدربزرگش را نجات می‌دهد،

ادیسون باتیمر: کودک ده‌ساله‌ای است که چندسالی است به‌عنوان دستیار روزگارِ سالخوردگی جرونیکاس، نزد او اصول اختراع می‌آموزد،

خوان‌دیگو: بهترین اختراع جرونیکاس است و با خودخواهی و غرورش میان جرونیکاس و گوستافسون جدایی می‌اندازد،

خانم جانستون: زنی ثروتمند و سرخوش که به جرونیکاس پول قرض داده است و بدش نمی‌آید با جانگل بزرگ ازدواج کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: ,Golden Girl, Brillstein Entertainment Partners, Burr Productions, Get Lifted Film Company, 260 Degrees Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد طنین جانگل: داستان کریسمس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!