• امروز : 6 تیر 1403
logo

نقد و بررسی فیلم شکارچیان روح: امپراطوری یخ‌زده (Ghostbusters: Frozen Empire)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1049 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

تازه‌ترین قسمت از مجموعه شکارچیان روح، محصول 2024 کلمبیا پیکچرز با عنوان امپراطوری یخ‌زده، ماجراجویی دیگری از شکارچیان روحِ شهر نیویورک است. این بار آن‌ها باید جهان را از شر شیطانی که قصد دارد آن را با یخ‌زدن، نابود کند، نجات دهند. فیلم با چاشنی طنز همراه است اما ترس و خشونت بالایی دارد بنابراین تماشای آن برای افراد بالای 15 سال بلامانع است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2024 115 دقیقه جزئیات کامل اثر
-1 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 15 سال؟

این فیلم را نمی‌توانیم در زمره فیلم‌های ژانر وحشت در نظر بگیریم به دلیل چاشنی طنز و همینطور پرداخت داستان بیشتر به شکل ماجراجویی و نه وحشت، در نتیجه رده سنی را نیز می‌توانیم بالای 15 سال در نظر بگیریم. در واقع فیلم نه آنقدر ترسناک است که رده سنی بالای 18 سال داشته باشد و نه آنقدر عاری از ترس و خشونت که رده سنی زیر 15 سال بگیرد. بنابراین تماشای آن برای افراد زیر 15 سال می‌تواند دلهره‌آور و ترسناک باشد.

نقش ما چیست؟

یکی از قهرمانان اصلی دختر نوجوان 15 ساله‌ای است که به دلیل هوش و نبوغ بالا، توانایی‌های خود را بسیار بالا می‌بیند و در ماموریت‌ها به همراه شکارچیان روح شرکت کرده و خطر می‌کند. شهردار، حضور او را در ماموریت‌های شکار روح، ممنوع می‌کند چرا که او را یک بچه می‌داند! فیبی از این موضوع بسیار دلخور و ناراحت شده و فکر می‌کند اکنون دیگر بزرگ شده و وقت آن است که کارهای بزرگ انجام دهد. در نتیجه با اعتماد بی‌جا به یک روح و انجام کار خطرناکی مانند خارج‌کردن روح از بدن خود، باعث آزادشدن شیطان بزرگی به نام کاراگا می‌شود و جهان را در معرض نابودی قرار می‌دهد. این طرز تفکر برای هر نوجوانی وجود دارد. نوجوانی سنی است که انسان نه هنوز آنقدر بزرگ و پخته است که به طور کامل و به تنهایی زندگی را اداره کند و نه آنقدر کوچک که نتواند از پس خود بربیاید. نوجوانی سنی میانه است و برخورد با نوجوان مهارت‌های خاصی می‌طلبد. شاید شما نیز در برخورد با نوجوان خود دچار چالش‌های فراوانی شده باشید اما مانند پدر و مادر فیبی باید همیشه همراه و همدل فرزند خود باشید و حتی اگر اشتباه بزرگی نیز مرتکب شد باید در فضایی به دور از پرخاش و سرزنش و یا طعنه و کنایه با او گفتگو کرده و رهایش نکنید. در مورد اشتباه فیبی نیز می‌توانید با آن‌ها گفتگو کنید. اعتماد بی‌جا به رفقا و هم‌سن و سالان نیز موضوعی است که بسیار جای گفتگو و تعامل دارد. ارواح و حضور آن‌ها در این دنیا می‌تواند موضوع جالب توجهی برای بسیاری از نوجوانان باشد. در مورد این موضوع می‌توانید در کنار هم مطالعه، تحقیق و گفتگو کنید.

بیشتر بدانید....

فیلم شکارچیان روح برای اولین بار در سال 1984 ساخته شد و سپس قسمت‌های بعدی آن در سال‌های 1989، 2016 و 2021 و آخرین و جدیترین قسمت در سال 2024 ساخته شده است.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

فیبی: دختر نوجوان نابغه‌ای که علاقه بسیاری به فیزیک کوانتوم دارد و یک شکارچی روح است.

گری: یک شکارچی روح. معلم فیبی که او را به فرزندخواندگی پذیرفته است.

کالی: یک شکارچی روح و مادرخوانده فیبی.

تِرِوِر: پسر 18 ساله‌ی گری و کالی. یک شکارچی روح.

ندیم: ارباب آتش که قدرت هدایت آتش را دارد. او این هنر را از اجدادش به ارث برده است.

داستان اثر:

ندیم یک گوی باستانی را برای فروش نزد دکتر ریموند می‌آورد. او متوجه می‌شود که این گوی یک شیء معمولی نیست. بنابراین به همراه فیبی و پادکست به کتابخانه و نزد دکتر هوبرت می‌روند. او داستان گوی را با مستندات تاریخی برایشان بازگو می‌کند. موجودی شیطانی به نام گاراکا در این گوی زندانی شده است که با پخش یک موسیقی باستانی قصد خروج از آن را دارد اما موفق نمی‌شود. گوی به پژوهشگاه ارواح منتقل می‌شود و تحت آزمایش قرار می‌گیرد. فیبی که با یک روح آشنا شده است، دوست دارد تا خودش برای دقایقی هم که شده، روح‌بودن را تجربه کند. در نتیجه وارد دستگاهی شده و روح از بدنش جدا می‌شود. با این اتفاق، جسمش توسط کاراگا تسخیر شده و کمک می‌کند تا از گوی خارج شود. با خروج کاراگا از گوی، درگیری بین شکارچیان روح و او آغاز می‌شود. ندیم با قدرت خود، آتش را به سمت او روانه می‌کند و در نهایت او را بار دیگر زندانی می‌کنند. شکارچیان روح باز هم موجب آرامش مردم می‌شوند و توسط آن‌ها مورد تحسین قرار می‌گیرند.

جزئیات اثر

کارگردان: Gil Kenan نویسنده: Gil Kenan Jason Reitman تهیه‌کننده: Ivan Reitman[a] Jason Reitman Jason Blumenfeld بازیگران: Paul Rudd Carrie Coon Finn Wolfhard Mckenna Grace Kumail Nanjiani Patton Oswalt Bill Murray Dan Aykroyd Ernie Hudson Annie Potts کشور سازنده: آمریکا شرکت سازنده: Columbia Pictures Ghost Corps Bron Creative[3][4] مخاطب اثر: نوجوان و بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شکارچیان روح: امپراطوری یخ‌زده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!