• امروز : 20 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سیلور و کتاب رویاها (Silver and the Book of Dreams)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

1 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

7598 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سیلور و کتاب رویاها، اثری علمی تخیلی و فانتزی است که داستان دختری را روایت می‌کند که می‌تواند در رویاهای دیگران وارد شود و مکانیزم تغییر رویاها و کابوس‌ها را به دست بگیرد. راز بزرگی وجود دارد که در یک کتاب جادویی مکتوب شده است. اگر این کتاب از بین نرود کابوس‌ها به واقعیت تبدیل شده و نظم دنیا بهم می‌ریزد. سیلور باید کتاب را پیدا کند و از بین ببرد و در نهایت موفق می‌شود.

ژانر : رمانتیک فانتزی ماجراجویی

سال 2023 92 جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

پیش از تماشای این اثر، لازم است که حتما ارزیابی آن را مطالعه کنید. والدین محترم به این مهم دقت داشته باشید که این اثر صرفا نمایشی از رفتارهای چند نوجوان است و وجود نوجوان در هر اثری، مهر تاییدی برای تماشای آن توسط همه رده های سنی نیست. پس از تماشای این فیلم، از نوجوان خود درباره خواب‌ها و رویاهایش بپرسید و از او بخواهید که درباره دغدغه‌های ذهنی‌اش با شما صحبت کند. در فیلم سیلور و کتاب رویاها، شاهد این نکته مهم روانشناختی هستیم که هرکسی از هر چیزی که می‌ترسد، آن ترس برای او تبدیل به کابوس می‌شود. لازم است که این نکته جدی گرفته شود و نوجوانان ترس‌هایشان را با صمیمیت و احساس اطمینان با والدین مطرح کنند تا ترس‌هایشان به کابوس‌های آزار دهنده تبدیل نشود. برای نوجوان خود توضیح بدهید که ورود به رویای دیگران، صرفا یک فانتزی تخیلی است و این امر در واقعیت امکان پذیر نیست. هیچ کتاب جادویی برای نفوذ به رویای دیگران و دستکاری خواب‌ها وجود ندارد و تنها با تنظیم روند زندگی و اصلاح طرز تفکر، می‌توان با کابوس‌ها و ترس‌ها مبارزه کرد. قهرمان این فیلم یک دختر است. اگر نوجوان دختر دارید، لازم است که در خصوص شجاعت و بی باکی لیو با او صحبت کنید. بعضی از جسارت ها خطر آفرینند و تنها در فیلم ها می‌توان آنها را جذاب دید. در خصوص رابطه عاطفی که در فیلم مشاهده می‌شود نیز با نوجوان خود دوستانه و صمیمانه صحبت کنید. با توجه به رده سنی کاراکترها، این اتفاق می‌تواند برای هر نوجوانی رخ بدهد و لازم است که والدین در مسیر درست نوجوانان خود را راهنمایی کرده تا آنها توسط جامعه به عواقب جبران ناپذیر روابط عاطفی در سنین کم، گرفتار نشوند.

این اثر در قالبی نوجوان پسند ساخته شده اما در نسخه پالایش نشده شاهد صحنه‌های عاطفی هستیم که ممکن است تماشای آن برای گروه‌های سنی کمتر از 15 سال مناسب نباشد. همچنین وجود محتواهایی از جمله خیانت، دروغ و دزدی توسط چند نوجوان، می‌تواند باور مثبت بودن این رفتارها را در ذهن کودکان به وجود بیاورد.

لیو که به تازگی به لندن آمده با هنری و دوستانش آشنا می‌شود و وارد یک بازی پرخطر در جادوی رویاها می‌شود. اما این رویاها گاهی به کابوس تبدیل می‌شوند. فیلم سیلور و کتاب رویاها در سال 2023 در ژانری فانتزی، ماجراجویی ساخته شد که درونمایه درام آن نیز موازی با داستان جریان فیلم را به جلو می‌راند. این اثر با توجه به محتوای آن و وجود صحنه های رمانتیک، برای رده سنی کمتر از 15 سال مناسب نیست.

داستان اثر

شخصیت ها:

لیو: به همراه خواهرش به لندن می آید اما ناخواسته وارد یک بازی جادویی و پرخطر می‌شود. هنری: دوست برادر ناتنی لیو که یکی از اعضای گروه رویابین ها است و به لیو علاقه‌مند می‌شود.

گریسون: برادر ناتنی لیو که در گروه رویابین ها قرار دارد. آنابل: دختر مرموزی که وانمود کرده مرده اما در واقع زنده است و به دنبال قربانی کردن یک دختر دیگر به جای خودش است.

آرتور: کسی که با آنابل نقشه کشیده است تا شخص دیگری را به جای او قربانی کرده و دوباره آنابل را به دست بیاورد.

داستان اثر:

لیو و خواهرش برای دیدن مادرشان که زندگی جدیدی را بعد از مرگ پدر لیو آغاز کرده، به لندن می‌آیند. برادرناتنی لیو در یک گروه مرموز عضویت دارد که به واسطه یک کتاب جادویی وارد رویاهای دیگران می‌شوند. لیو با پوشیدن لباس برادرش ناخواسته وارد این تیم می‌شود. یکی از اعضای تیم، دختری به نام آنابل است که ناپدید شده. رویاها می‌توانند به کابوس تبدیل شوند اما اگر ورق گمشده کتاب پیدا شود، بازی تغییر می‌کند. قانون کتاب به این صورت است که اگر یک دوشیزه قربانی شود، کسی که باقی می‌ماند رویابین اعظم می‌شود و می‌تواند تمام رویاهایش را به واقعیت تبدیل کند. آنابل در حالی که در بیمارستان روانی بستری است نقشه قتل لیو را می‌کشد اما لیو با هوشیاری، سرنخ ها را پیدا می‌کند و در نهایت با نابود کردن کتاب، تمام کابوس ها را تغییر می‌دهد. در این جریان، او موفق می‌شود رویای خود را نیز به واقعیت تبدیل کرده و با روح پدرش در خواب دیدار کند و از او معذرت خواهی کند. لیو در نهایت حتی آنابل را هم از مرگ نجات می‌دهد.

جزئیات اثر

نام اثر: سیلور و کتاب رویاها نام لاتین: Silver and the Book of Dreams کشور سازنده: آلمان شرکت سازنده: Amazon کارگردان: Helena Hufnagel نویسنده: Sina Flammang/ Helena Hufnagel/ Christian Ditter قالب اثر: سینمایی سال ساخت: 2023

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سیلور و کتاب رویاها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!