• امروز : 29 اسفند 1402
logo

نقد و بررسی فیلم سگ را بجنبان (Wag The Dog)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

6938 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلمی مهم ‌در ژانر درام با موضوعی کارزار سیاسی امریکا. معیارهای خشونت و ترس و ناهنجاری کمی‌ در این فیلم مشاهده می‌شود؛ ولی موضوع داستان فیلم مناسب افراد بالای 17 سال است.

سال 1997 97 جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

پیام کلی فیلم نمایش کارزار سیاسی در آمریکا برای رسیدن به هدف و مقاصد سیاسی است و این موضوع را نسبتا به‌خوبی به تصویر کشیده.  در این فیلم صحنه‌ی چند مورد کوتاه برهنگی مشاهده مشاهده می‌شود. موضوعاتی مانند تجاوز رئیس جمهور به یک دختر پیشاهنگ و تجاوز شومن به یک راهبه و همچنین قتل شومن به وضح نمایش داده نمی‌شود ولی در فیلم مطرح می‌شود و خانواده‌هایی که نسبت به این موضوعات حساس هستند باید نسبت به آن دقت لازم راداشته باشند. همچنین شخصیت‌های اصلی از الفاظ زشت و فحش نیز در هنگام عصبانیت استفاده می‌کنند. این فیلم با موضوع تقلب و فریب سیاسی، مناسب رده‌ی سنی بالای هفده سال است و اگر مخاطب کوچکتری به دیدن این فیلم نشست لازم است در کنار والدین به تماشای آن بپردازد. شخصیت‌های اصلی داستان برای فریب افکار عمومی ‌دست به کارهای زیادی می‌زنند و برای پیروزی در این کار احساس غرور و شادی دارند. این صحنه‌ها ممکن است برای کودک ایجاد حس مثبت و تقلیدپذیری را دربرداشته باشد. از این رو لازم است والدین درباره ماهیت کار این افراد با فرزند خود صحبت کنند.

خلاصه:  صحنه‌های کوتاه برهنگی در فیلم مشاهده می‌شود، شخصیت‌ها از الفاظ نامناسب استفاده می‌کنند، موضوع فیلم مناسب افراد بالای هفده سال است. صحبت با فرزندان درباره ماهیت کار شخصیت‌های اصلی برای تقلید نکردن از شخصیت‌های اصلی.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شرح داستان کلی را از فرزند خود بخواهید، از او بپرسید مشاور رئیس جمهور چگونه توانست از رسانه‌ها برای سرپوش گذاشتن بر تجاوز رئیس جمهور استفاده کند؟ با این سوال می‌توانید واقعیت‌هایی را دریاره اخبار و رسانه‌ها با فرزند خود درمیان بگذارید از فرزند خود بپرسید چرا مردم به راحتی خبر تجاوز رئیس جمهور را فراموش کردند و علاقه‌شان نسبت به او بیشتر شد؟ با این سوال می‌توانید از فضای بمباران اطلاعاتی و انفجار اطلاعات که باعث کوتاه شدن حافظه مردم شده است صحبت کنید.

خلاصه:   گفتگو درباره داستان کلی فیلم، بیان قدرت رسانه‌ها در فریب افکار عمومی ‌و تغییر نظر مردم، بیان فضای بمباران اطلاعاتی و انفجار اطلاعات در عصر حاضر که منجر به کوتاه شدن حافظه مردم شده است.

داستان اثر

فیلم «سگ را بجنبان» روایت گروهی از دستیاران کاخ سفید است که یازده روز مانده به انتخابات برای بالا بردن محبوبیت رئیس جمهور که شایعه‌ی تجاوز به یک دختر کار آموز آبروی او را به مخاطره انداخته تلاش می‌کنند. «رابرت دنیرو» مسئول این گروه است و برای انحراف افکار عمومی‌ نقشه‌ای می‌کشد تا این رسوایی را پنهان نماید.

جزئیات اثر

نام اثر: Wag The Dog/ سگ را بجنبان

قالب اثر: فیلم

ژانر اثر: درام

کارگردان/ مولف: Barry Levinson/ بری لوینسون

نویسنده/ مترجم: Larry Beinhart, Hilary Henkin/ لری بینهارت، هیلاری هنکین

نام تهیه کننده: Michael De Luca, Robert De Niro/ میکائیل دلوکا، رابرت دنیرو

نام بازیگران: Dustin Hoffman, Robert De Niro, Anne Heche, Woody Harrelson, Denis Leary, Willie Nelson,/ داستین‌هافمن، رابرت دنیرو، آنه هش، وودی‌هارلسون، دنیس لری، ویلی نلسون،

نام شخصیت‌ها: کونراد برن: یکی از مشاورین رئیس جمهور که برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی اخلاقی رئیس جمهور مامور به انجام عملیات‌های روانی و رسانه ای می‌شود. استنلی موتس: از تهیه کنندگان‌ هالیوود که برای ساخت سناریو و صحنه‌های جنگ دروغین با مشاور رئیس جمهور همکاری می‌کند. وینفرد آمس: یکی از مشاورین رئیس جمهور که برای هماهنگی در سرپوش گذاشتن بر رسوایی اخلاقی رئیس جمهور ماموریت دارد. ویلیام شومن: یک مجرم روانی که برای بازی کردن نقش یک سرباز استخدام می‌شود. فد کینگ: مشاور کارگردان که برای ساخت سناریو تبلیغاتی برای جنگ دروغین تلاش می‌کند. جانی دن: آهنگ‌سازی که برای کمک به تهیه‌کننده آماده می‌شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Baltimore Pictures, TriBeCa Productions/ شرکت بالتیمور پیکچرز، شرکت تریبکا پروداکشنز

سال تولید: 1997/1376

زمان اثر: 97 دقیقه

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سوده خوشنویس

۱۱ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

مناسب برای بالا بردن آگاهی رسانه ای

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سگ را بجنبان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!