• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۳: رانش توکیو (The Fast and the Furious: Tokyo Drift)

author-img

توسط : مهدی کهن ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3219 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 0 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم «سریع و خشن 3» سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» است. این قسمت در سال 2006 ساخته شده و بیشتر صحنه‌های آن را مسابقات و تعقیب‌وگریز خیابانی ماشین‌های پرسرعت تشکیل داده است. صحنه‌های برهنگی دختران و رقص و آهنگ، درگیری و زدوخورد، زورگویی و قانون‌شکنی از ناهنجاری‌ها و خشونت‌های این فیلم است که در مجموع برای سنین زیر 17 سال مناسب نیست.

ژانر : اکشن

سال 2006 104 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «سریع و خشن 3» به موضوع پسری جوان که عاشق ماشین‌سواری است می‌پردازد. پدر و مادر او از یکدیگر طلاق گرفته‌اند و او کاری غیر از ماشین‌سواری به‌عنوان تفریح و هدف خود ندارد.

شخصیت شان قانون‌گریز و نافرمان است. او برای اثبات خود تنها از مسابقات ماشین‌سواری استفاده می‌کند و همین موضوع باعث دردسرهایی برای او می‌شود. بااین‌حال، روند فیلم باعث نمی‌شود شان تغییر رویه دهد و او با همین جسارت به نفر اول توکیو در مسابقات ماشین‌سواری تبدیل می‌شود.

این فیلم می‌تواند جسارت و تهوّر را در مخاطب برانگیزاند، ولی باید توجه داشت که ممکن است بی‌توجهی به دیگران و خودسری را نیز افزایش دهد. این فیلم قانون‌گریزی را نیز القا می‌کند. مسابقات ماشین‌سواری به‌نوعی بی‌توجهی به قوانین شهری است.

خشونت و ناهنجاری نیز در این فیلم در سطح متوسط است و والدین باید از نسخه‌ی سانسورشده‌ی این فیلم استفاده کنند.

خلاصه: فیلم «سریع و خشن» می‌تواند روحیه‌ی اتکا به نفس را به مخاطب القا کند و همچنین می‌تواند قانون‌گریزی و نافرمانی را نیز روشی برای رسیدن به موفقیت نشان دهد. بهتر است از نسخه‌ی سانسورشده این فیلم استفاده شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود درباره‌ی استعدادها و توانایی‌های او صحبت کنید، از فرزند خود بپرسید آیا شان می‌توانست از راه دیگری برای اثبات شخصیت خود استفاده کند؟ راه‌های قانونی و مثبت همیشه برای رسیدن به هدف وجود دارد و این نکته را با فرزند خود در میان بگذارید. درباره‌ی هدف فرزند خود با او صحبت کنید و راه‌های رسیدن به آن را به بحث بگذارید.

خلاصه: از استعدادهای فرزند خود مطلع شوید، تأکید کنید که همیشه راه درستی برای رسیدن به هدف وجود دارد. فرزند خود را برای دستیابی به اهدافش راهنمایی کنید.

داستان اثر

شان پسر جوانی است که به دلیل شرکت در مسابقات خیابانی، مدام توسط پلیس دستگیر می‌شود، اما این‌بار برای به زندان نیفتادن او را به ژاپن، نزد پدرش می‌فرستند تا مراقب او باشد. شان در ژاپن نیز با گروه‌های عاشق ماشین‌های پرسرعت آشنا می‌شود.

به‌طوراتفاقی با برادرزاده‌ی یکی از مافیای ژاپنی به نام تاکاشی معروف به «سلطان دریفت» مسابقه می‌دهد ولی شکست می‌خورد. او ماشین شریک تاکاشی، یعنی هان را خراب می‌کند و هان از او می‌خواهد تا راننده‌ی او شود.

در این بین تاکاشی و هان به اختلاف می‌خورند؛ چراکه تاکاشی متوجه می‌شود هان از او دزدی کرده است. در یک تعقیب‌وگریز خیابانی، هان کشته می‌شود. شان با عموی تاکاشی ملاقات می‌کند و از او می‌خواهد اجازه دهد تا با تاکاشی مسابقه بدهد و هرکس که شکست خورد از منطقه خارج شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Justin Lin/ جاستین لین

نویسنده: Chris Morgan/کریس مورگان

تهیه کننده: Neal H. Moritz/ نیل اچ موریتز

بازیگران: Lucas Black, Bow Wow, Nathalie Kelley, Sung Kang/ لوکاس بلک، بو وو،ناتالی کلی، سونگ کانگ

شخصیت‌ها:

شان: پسر جوانی که عاشق ماشین‌سواری است و همین موضوع برای او دردسرهای زیادی ایجاد کرده است.

نیلا: دختر یتیمی که تحت سرپرستی یک باند خلافکار بزرگ شده و نامزد تاکاشی است.

تاکاشی: برادرزاده‌ی یکی از سرکرده‌های خلافکار ژاپن و شریک هان،

هان: شریک هان،

تونیکی: یک پسر سیاه‌پوست که از فروش لوازم دست‌دوم درآمد دارد و در مدرسه با شان دوست می‌شود.

کمپانی سازنده: Universal Pictures, Relativity Media/ شرکت یونیورسال پیکچرز، شرکت رلتیویتی میدیا

کشور سازنده: آمریکا-آلمان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سریع و خشن ۳: رانش توکیو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!