• امروز : 8 مهر 1403
logo

نقد و بررسی فیلم رمانتیسم عماد و طوبی

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

3 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1603 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» داستان زندگی آدم‌هایی با همین نام است که از آشنایی تا سال‌ها بعد از ازدواج‌شان، در قالب فیلمی رمانتیک نمایش داده می‌شود. داستانی که مثل همه زندگی‌ها، بالا و پایین‌های بسیاری دارد و هر دو طرف تلاش می‌کنند تا آنچه لازمه ادامه است را، به زندگی برگردانند و زندگی مشترکشان را از یک‌نواختی نجات دهند. پیام اثر، از همان ابتدای فیلم بیان می‌شود و اثر به خوبی می‌تواند آن را به مخاطب منتقل کند.

ژانر : درام عاشقانه

سال 1398 97 دقیقه جزئیات کامل اثر
-1 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 15 سال؟

پیام فیلم، درباره اهمیت حفظ رابطه زناشویی و یادآوری این نکته است که زندگی متاهلی، بالا و پایین‌های بسیاری دارد. این پیام، یک پیام بزرگسالانه است و برای گروه سنی کمتر از 15 سال مناسب نیست، در ضمن اینکه چند شوخی زناشویی در فیلم وجود دارد که جز ناهنجاری‌های اثر است.ترکیب این اثر با گفت‌وگوهایی که پیش‌زمینه آن در بخش «نقش ما چیست؟» مشخص می‌شود، می‌تواند برای نوجوانان +15 سالی که در آینده وارد رابطه‌ زناشویی می‌شوند، مفید باشد.

نقش ما چیست؟

همانطور که در ابتدای فیلم گفته می‌شود، این تصور اشتباه بین مردم جاافتاده تا از یک زوج بپرسند شما چطور با یکدیگر آشنا شدید و به سال‌هایی که با یکدیگر ساخته‌اند و تلاش کردند تا زندگی‌شان را به نقطه مطلوبی برسانند، توجهی نمی‌شود، اما آنچه که از به دست‌آوردن مهم‌تر است، حفظ و نگهداری یک رابطه است. در ابتدای هر رابطه‌ای همه‌چیز خوب و مطلوب است و هرچه زمان می‌گذرد، مشکلات، بیشتر خود را نشان می‌دهند، درباره این مسئله در جمع خانوادگی صحبت کنید و ببینید با چه راهکارهایی می‌توان یک رابطه را حفظ کرد؟ قسمت دیگری از پیام که در قالب یک جمله بیان می‌شود این است که «عشق یک مهارت است»، درباره این مهارت با یکدیگر صحبت کنید و با بیان مثال‌های عینی، بیشتر به این مسئله بپردازید.

بیشتر بدانید....

فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت دو جایزه بهترین موسیقی متن و بهترین بازیگر زن شد. دو تن از بازیگران اصلی فیلم، یعنی علی انصاریان و حسام محمودی، فوت شده‌اند.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

عماد: پسری که در کودکی مادر و پدرش را از دست داده و عاشق دختری به نام طوبی شده‌است. او فیلمنامه‌نویس است و سعی می‌کند از طریق سینما، زندگی خود را بچرخاند.

طوبی: دختری که با پدرش زندگی می‌کند و بازیگر تئاتر است. او و عماد به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و یک زندگی مشترک تشکیل می‌دهند.

داستان اثر:

عماد و طوبی دو جوانی هستند که هر کدام در کودکی عزیزی را از دست داده‌اند. یکی از آن‌ها با پدرش زندگی می‌کند و سر خود را با تئاتر گرم کرده و دیگری تنهاست و سعی دارد با فیلم‌نامه‌نویسی سینما، امرار معاش کند. دست سرنوشت این دو نفر را در کنار هم قرار می‌دهد و بهم علاقه‌مند می‌شوند. بعد از ازدواج عماد و طوبی و با فروکش‌شدن هیجانات جوانی، مشکلات آن‌ها با یکدیگر آغاز می‌شود. زندگی این دو، به نوعی در یکنواختی فرو می‌رود و عماد خود را با شغل‌اش سرگرم‌کرده و نسبت به خانواده سرد می‌شود. این موضوع طوبی، که با فداکاری، خانه‌داری را انتخاب کرده تا بچه‌هایش احساس کمبود نکنند، را آزرده خاطر می‌کند. عماد و طوبی تلاش می‌کنند تا دوباره نشاط و عشق را به زندگی‌شان برگردانند و مثل روزهای اول آشنایی، شیرینی عشق را بچشند.

جزئیات اثر

کارگردان:کاوه صباغ‌زاده نویسنده:کاوه صباغ‌زاده تهیه‌کننده:مهدی صباغ‌زاده بازیگران:الناز حبیبی- علی انصاریان- حسام محمودی کشور سازنده:ایران شرکت سازنده: مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محبوبه رنجبر

۳۰ تیر ۱۴۰۳

مناسب سن 15 +

آموزنده وشاد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد رمانتیسم عماد و طوبی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!