• امروز : 19 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ددپول و ولوورین (Deadpool & Wolverine)

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

1 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1036 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +

وید ویلسون که خود را در زندگی شکست خورده می‌داند در معرض امتحانی سخت برای نجات دوستانش قراره گرفته و مجبور می‌شود سفر‌های طولانی و خطرناکی میان جهان‌های مختلف انجام دهد. این فیلم که محصول کمپانی مارول است به دلیل خشونت و ناهنجاری بسیار بالا به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : اکشن کمدی ماجراجویی

سال 2024 128 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 16 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 18 سال؟

این فیلم اثری بسیار خشن است و خشونت آن با ناهنجاری بالای این فیلم تلفیق شده که در شرح معیارها توضیح داده شد‌. به این منظور تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود.

نقش ما چیست؟

ددپول و ولوورین، قسمت سوم سری فیلم‌های ددپول، فیلمی‌ست که دنیای مردان ایکس و اونجرز را به هم پیونده داده است. ددپول یکی از بذله‌گوترین و بدزبان‌ترین و در عین حال خون‌ریزترین شخصیت‌های کمیک‌های مارول است. وید ویلسون در ابتدای ورودش به دنیای کمیک‌ها و فیلم‌های مارول یک قهرمان نبود. او در یک مزدور است که پس از ابتلا به سرطان به دنبال درمان می‌گردد و تحت آزمایشی وحشیانه به یک موجود جهش یافته تبدیل می‌شود. ددپول بارها دست به خودکشی می‌زند اما نتیجه‌ای ندارد. او بیشتر شوخی‌های ناهنجار می کند تا همدلی. در این فیلم ددپول در ابتدا برای به دست آوردن دل نامزد سابق خود به دنبال هدفی برای زندگی‌ست و تلاش می‌کند تا جایگاهی در دنیای ابرقهرمان‌ها به دست آورد‌. در آخر او که خود را نجات‌بخشی در دنیا می‌داند در این مسیر از جانش نیز می‌گذرد. اگرچه صفات معمول ددپول تغییری نکرده اما او دنیای خود را با افرادی که دوستشان دارد ساخته و می‌خواهد از آن مراقبت کند. این قسمت از فیلم‌های ددپول نسبت به فیلم‌های قبلی پیام مثبت بیشتری دارد اما خشونت بالا و ناهنجاری آن نکاتی است که می‌تواند مخاطب نوجوان را خیلی بیشتر درگیر کند و تاثیر مخرب بالاتری بگذارد‌.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

وید ویلسون / دد پول : وید ویلسون در اثر مجموعه‌ای از آزمایش‌ها تبدیل به ددپول شده. بدن ددپول توانایی بازسازی و التیام سریع زخم دارد که او را نامیرا کرده است.

لوگان/ ولوورین: یکی از قهرمانان عضو گروه مردان ایکس که پنجه‌هایی فولادین و قدرت مبارزه بالا و توانایی بازسازی بدن دارد.

آقای پارادوکس: از مدیران میانی شرکت TVA که مسئولیت خط زمانی که وید در آن زندگی می‌کند را دارد و قصد دارد خط زمانی او را از بین ببرد و با او وارد معامله می‌شود.

داستان اثر:

وید که در گذشته از توانایی‌های منحصر به فردش استفاده‌ای برای کمک به دیگران نکرده بود و نتوانسته بود عضو انتقام جویان شود شش سال است که به عنوان فروشنده ماشین فعالیت می‌کند. در شب تولدش ماموران TVA او را دستگیر می‌کنند و آقای پارادوکس به وید می‌گوید خط زمانی مقدس بعد از مرگ ولوورین که یکی از لنگر‌های هستی بوده نظم خود را از دست داده و قصد دارد خط زمانی وید را از بین ببرد. وید برای جلوگیری از نابودی دوستانش تصمیم می‌گیرد ولوورین را پیدا کند و او را به مقر TVA بیاورد. او بعد از جست و جو در خط‌های زمانی مختلف در آخر یک ولوورین الکلی و افسرده را پیدا می‌کند و با خود به TVA می‌آورد. پارادوکس که قصد دارد هر طور شده خط زمانی او را نابود کند آن دو را از زمین محو می‌کند و به دنیای زیرین می‌فرستد. ددپول و لوگان بعد از چند بار مبارزه با هم توسط گروهی از قهرمانان که به دنیای زیرین فرستاده شده بودند پیدا می‌شوند و تصمیم می‌گیرند برای نجات جهان ددپول به همراه آن‌ها به قصد خروج از دنیای زیرین مبارزه کنند. آن‌ها به مقر فرماندهی کاسندرا نوا خواهر دوقلوی چالرز اگزاویر، رهبر مردان ایکس، که به دلیل خطرناک بودن از بدو تولد به دنیای زیرین فرستاده شده و بی‌رحمانه بر آن‌جا حکومت می‌کند حمله می‌کنند. بعد از برگشت به زمین کاسندرا هم به دنبال آنان می‌آید و با نفوذ به مقر TVA به سعی می‌کند به محل فرماندهی خط زمانی مقدس وارد شود و قدرت را در کل جهان هستی به دست بگیرد. ددپول و ولوورین به کمک یکدیگر او را شکست می‌دهند و فرمانده ارشد آقای پارادوکس او را دستگیر می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Shawn Levy / شان لوی نویسنده: Ryan Reynolds / Rhett Reese / Paul Wernick / Zeb Wells / Shawn Levy / رایان رینولدز / رت ریس / پاول ورنیک / زب ولس / شان لوی تهیه‌کننده: Shawn Levy / شان لوی بازیگران: Ryan Reynolds / Hugh Jackman / Matthew Macfadyen / Emma Corrin / Jennifer Garner / رایان رینولدز/ هیو جکمن / متیو مک‌فادن / اما کورین / جنیفر گارنر کشور سازنده:امریکا / کانادا / استرالیا شرکت سازنده: Marvel Studios / مارول استودیوز مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : هاجر مردانی

۱۵ مرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 16 +

خوب

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ددپول و ولوورین

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!