• امروز : 22 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم داستان ران کلارک (The Ron Clark Story)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

4 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1815 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +

فیلم، داستانی واقعی از زندگی معلمی است به نام ران کلارک. او که آرزوهای بزرگی در سر دارد، راهیِ شهر نیویورک می‌شود که به نظرش فرصت‌های رشد و پیشرفت در آنجا بیشتر است. ران، سخت‌ترین و چالش‌برانگیزترین کلاس درس را انتخاب می‌کند که دانش‌آموزانش مجموعه‌ای از بزهکارترین و سرکش‌ترین بچه‌های شهر هستند. او در آزمونی که خود، طراح آن بوده، موفق می‌شود و در پایان سال، دانش‌آموزانی موفق و مشتاق به تحصیل را تحویل می‌دهد! زندگی و روش تدریس ران کلارک، الگوی خوبی برای همه کسانی است که در زمینه آموزش، فعالیت می‌کنند.

ژانر : درام

سال 2006 96 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 12 سال؟

معیارهای خشونت، ترس و ناهنجاری در این فیلم امتیاز کمی دارند. داستان آن آموزنده است. پایان خوشی در انتظار بچه‌های نوجوان فیلم است. در نتیجه تماشای آن برای افراد بالای 12 سال بلامانع است.

نقش ما چیست؟

ران کلارک معلم موفقی بود و شاید می‌توانست در همان مدرسه و شهر خود بماند و به زندگی آرام خود ادامه دهد اما این موفقیت برای او کافی نبود. ران تصمیم گرفت موفقیت را در شرایط سخت‌تری تجربه کند. او به توانایی‌های خود ایمان داشت. مدام می‌گفت من مطمئنم بچه‌ها عاشق من میشن! البته شرایط بسیار سخت و پیچیده‌تر از آن چیزی بود که ران فکر می‌کرد. تا جایی که یک روز مدرسه و بچه‌ها را رها کرد. او احساس شکست می‌کرد اما به توصیه دوستش راه جدیدی را امتحان کرد. او فقط نیاز داشت بچه‌ها ساکت باشند و به حرف‌هایش گوش دهند. در نتیجه یک مسابقه طراحی کرد که اگر شما ساکت بنشینید و به درس گوش دهید من هر 15 ثانیه یک پاکت شیرکاکایو می‌خورم تا جایی که بالا بیاورم! بالا آوردن معلم جلوی چشم بچه‌ها، از نظر شاگردانی که او را مسخره می‌کردند، حتما هیجان‌انگیز بود! در نتیجه این شروع رابطه دوستی و تدریس موفق او شد! این اتفاق نشان می‌دهد که همیشه یک راه حل وجود دارد و می‌توان از نقطه ضعف، نقطه قوت ساخت و به نوعی، تهدید را به فرصت تبدیل کرد. ران الگوی موفق و نمونه یک معلم دلسوز و خلاق بود. شخصیت او برای هر معلم و هر کسی که به دنبال هدایت بچه‌هاست الهام‌ بخش و جالب توجه است. بهتر است بدانید، شاگردان او که از بزهکارهای شهر بودند، رفتارهای نابهنجاری داشتند و ممکن است بچه‌ها در سنین پایین، از رفتارشان الگوبرداری کنند.

قهرمان این فیلم یکی از بازیگران محبوب نوجوانان است. حضور متیو پِری بازیگر محبوب سریال فرندز در این فیلم، مشوق خوبی برای علاقمندی فرزندان به تماشای آن است.

از فرزندان خود سوال کنید: در کلاس شما چطور با معلم رفتار می‌شود؟ آیا به او احترام کافی می‌گذارند؟ احترام به معلم تا چه اندازه اهمیت دارد؟ رمز موفقیت ران در چه بود؟ آیا تا به حال چنین معلمی داشته‌ای؟ چرا ران محیط امن خود را رها کرد و به دنبال چالش‌های سخت‌تری رفت؟

داستان اثر

شخصیت‌ها:

ران کلارک: مرد جوانی که در شهر کوچک خود معلم است اما آرزو دارد کارهای بزرگی انجام دهد و به همین علت به نیویورک می‌رود. ماریسا: زنی که در کافه با ران آشنا می‌شود و تبدیل به اولین و بهترین دوست ران در نیویورک می‌شود و البته بعدا رابطه‌‌ای عاشقانه بین آن‌ها شکل می‌گیرد. تِیشاون: پسری که از شاگردان ران است. تِیشاون خانواده‌ای ندارد و تبدیل به یک بزهکار شده است. او استعداد فوق‌العاده‌ای در طراحی و نقاشی دارد. شمیکا: دختری سیاه‌پوست و از شاگردان ران که مجبور است از خواهر و برادرهای کوچکترش مراقبت کند. شمیکا یک نابغه است و ران این استعداد را در او زنده می‌کند.

داستان اثر:

در سال 1998، ران کلارک که به عنوان بهترین معلم دوره ابتدایی در زادگاهش، یک شهر کوچک و آرام در کارولینای شمالی، شناخته می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا کارهای بزرگتری انجام دهد و خودش را در بوته آزمون در شهری بزرگ و در میان دانش‌آموزانی سرکش، قرار دهد و این بار هم موفقیتی دیگر را تجربه کند؛ اما همه چیز آنطور که او فکر می‌کند نیست! نیویورک شهری است بدون آسمان آبی و مدارس نیز پذیرای او نیستند. ران یک شغل پاره‌وقت در یک رستوران پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد برای تدریس به محله هارلِم برود. یکی از بدترین محله‌های نیویورک و مرکز خلافکاری و بزهکاری با نوجوانانی که انگیزه‌ای برای تحصیل ندارند. او جای سختی را برای تدریس انتخاب می‌کند و کلاسی که در یک سال 6 معلم عوض کرده! روزها و هفته‌های اول بسیار سخت می‌گذرد و بچه‌ها کوچکترین احترامی برای او قائل نیستند. آن‌ها پشت به تخته و معلم می‌نشینند و با یکدیگر صحبت می‌کنند گویا اصلا معلمی در کلاس نیست! ران سعی دارد آن‌ها را رام کند و روش‌های گوناگونی را امتحان می‌کند اما جوابی نمی‌گیرد تا اینکه یک روز از کوره درمی‌رود و کلاس را ترک می‌کند. ماریسا او را تشویق می‌کند که تسلیم نشده و ادامه دهد. فردای آن روز ران با روش جدیدی به کلاس می‌آید و بچه‌ها با میل خود، ساکت مانده و به درس گوش می‌دهند. سپس با بچه‌ها در حیاط بازی می‌کند و هر روز سعی می‌کند بیشتر با آن‌ها دوست شده و سعی در رفع مشکلات خانوادگی و مالی‌شان دارد. بالاخره آن‌ها نیز همکاری می‌کنند و پس از فراز و نشیب‌های بسیار، به طور ناباورانه‌ای بهترین نمرات را در امتحان نهایی پایان سال کسب می‎کنند. ران کلارک سال‌ها بعد نیز هنوز با آن‌ها در ارتباط است و البته آکادمی خود را افتتاح کرده و کتابی نیز در باب روش‌های نوین تدریس تالیف می‌کند که تا مدت‌ها به پرفروش‌ترین کتاب تبدیل می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Randa Haines نویسنده: Annie deYoung Max Enscoe تهیه‌کننده: Jody Brockway Howard Burkons Tom Cox Brenda Friend Adam Gilad Paul Jackson Craig McNeil Murray Ord Jordy Randall بازیگران: Matthew Perry Ernie Hudson کشور سازنده:آمریکا شرکت سازنده: Old Beantown Films Granada America MAGNA Global Entertainment TNT Original Production مخاطب اثر: بزرگسال و نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد داستان ران کلارک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!