• امروز : 27 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم خ مثل خوشبختی (H Is For Happiness)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

2218 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +

کندیس که یک دختر درس‌خوان و پرتلاش است، از زندگی خانوادگی‌اش، احساس رضایتمندی ندارد. مادر و پدر او، هر کدام مشغول سوگواری درباره مسئله‌ای هستند و کندیس سعی می‌کند از راه‌های مختلف، جمع خانوادگیشان را دوباره کنار هم جمع کند. اثر زیبای «خ مثل خوشبختی» داستان همدلی و همراهی‌ست و به خوبی نشان می‌دهد که نکته حائز اهمیت در خانواده، درک متقابل است و با فهمیدن همین امر، می‌توان یک خانواده خوشبخت داشت. این اثر، جوایز زیادی را از آن خود کرده که مهم‌ترین آن، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره برلین است.

ژانر : درام کمدی

سال 2019 98 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

کندیس، برای احیا خانواده و روابط خانوادگی، کارهایی انجام می‌دهد که می‌تواند موضوع صحبت و بررسی در جمع خانوادگی باشند. او برای رسیدن به یک هدف خوب، از راه‌هایی استفاده می‌کند که خوب به نظر نمی‌رسند؛ مثلا سعی می‌کند با وانمود کردن به غرق‌شدگی، مادر و پدرش را بهم نزدیک کند. در صورتی که این کار می‌تواند به قیمت جانش تمام شود. او در حل مشکل معلمش نیز بی‌احتیاط قدم برمی‌دارد، چون معلم، یک چشم معیوب دارد، کندیس برایش، چشم‌بند دزد دریایی هدیه می‌برد تا مشکلش حل شود، در صورتی که این کار، برای معلم ناخوشایند است. به طور کلی، می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که با صبر و هوشمندی، می‌توان به راه‌حل‌های بهتری رسید و لازم نیست برای حل مشکل، به راه‌حل‌های عجیب و غریب مراجعه کنیم.

از آن‌جایی که روند تغییر کندیس و تلاش او برای بهبود زندگی خانوادگی‌اش، برای کودکان قابل درک و قابل تحسین است و خشونت، ترس یا ناهنجاری اثر، پایین است، رده سنی مناسب این فیلم +10 سال ارزیابی می‌شود. وجود علاقه داگلاس به کندیس و صحبت‌های او درباره ازدواج، امر قابل توجهی‌ست که بهتر است والدین به آن دقت کنند.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

کندیس: دختری پرتلاش و درس‌خوان که سعی می‌کند روابط خانوادگی‌اش را بهبود ببخشد. داگلاس: پسری که به خاطر ضربه وارد شده به مغزش، فکر می‌کند از یک بعد دیگر تاریخ آمده است.

داستان اثر:

کندیس، که یک دختر سرزنده و سخت‌کوش است، از نظر خانوادگی دچار بحران شده. مادر او، به خاطر مرگ برادر کوچکش، دچار افسردگی شده و از جمع خانوادگی کناره گرفته است. پدرش نیز که با عمو برایان بر سر مسائل مالی دعوا کرده، تنهایی را برگزیده است، اما کندیس می‌خواهد سر و سامانی به زندگی خانوادگیشان بدهد. او با کمک عمو برایان پولدار، هدایای گرانقیمت برای مادر و پدر می‌خرد و آن‌ها را به یک مسافرت پرخرج دعوت می‌کند، اما نمی‌داند که برگرداندن نشاط به خانواده، نیازمند هزینه سنگین نیست و فقط باید همه اعضای خانواده، یکدیگر را درک کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Jhon Sheedy-جان شیدی نویسنده: Lisa Hoppe- لیزا هوپ بازیگران:Miriam Margoles- Daisy Axon- Alessandra Tognini- میریام مارگولس- دیسی آکسون- آلساندرا تاگنینی محصول کشور: استرالیا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خ مثل خوشبختی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!