• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم خارج از حصار (Outside the wire)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1197 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم «خارج از حصار» در ژانر علمی-تخیلی و اکشن داستان یک خلبان نابغه است که در پی سرپیچی از فرمان مافوقش برای آموزش مجدّد به یک اردوگاه فرستاده می‌شود. او به همراه مافوق جدیدش به قصد رویارویی با یک تروریست بی‌رحم که می‌خواهد با بمب‌های اتمی کره‌ی زمین را نابود کند، برای اولین بار قدم در میدان جنگ گذاشته و از اردوگاه خارج می‌شود. این فیلم خشونت‌های جنگی بسیار بالایی دارد.

ژانر : اکشن علمی تخیلی ماجراجویانه

سال 2021 114 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

هارپ سرباز بسیار منظمی است که جز از درون هواپیمای جنگی‌اش، تابه‌حال حضور مستقیمی در میدان جنگ نداشته و این اولین تجربه‌ی حضور او در میدان جنگ و مواجهه با مفهوم مرگ و کشتار انسان‌هاست. تا پیش از این، تلفات و خرابی‌های جنگ برای او به اعداد و ارقام محدود می‌شد.

شدّت خشونت و درگیری‌های فیلم بسیار بالاست و این صحنه‌ها بیشتر در قالب تیراندازی‌ها، اصابت گلوله، انفجار، پرتاب بمب و قتل‌عام انسان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. نوجوانان معمولاً علاقه‌ی زیادی به تماشای این فیلم‌ها نشان می‌دهند. تجربه‌ی هیجانی حاصل از تماشای این نوع فیلم‌ها برای نوجوانان لذّت‌بخش است؛ اما تماشای این حجم از خشونت و عدم‌کنترل خشم شخصیت‌ها ممکن است از نظر رفتاری بر روی نوجوانان تأثیرگذار باشد. می‌توان این مشکل احتمالی را با گفت‌وگوی قبل و بعد از فیلم مدیریت کرد.

شخصیت اصلی داستان برای نجات کره‌ی زمین ازخودگذشتگی‌های فراوانی می‌کند و جان خودش را به خطر می‌اندازد. ممکن است این مسئله برای نوجوانان علاقه‌مند به نجات دنیا، اهداف متعالی و بلندپروازانه، جذابیت بالایی داشته باشد. این فیلم می‌تواند موقعیت مناسبی را برای گفت‌وگو و پی‌بردن به افکار و ایده‌های فرزندتان ایجاد کند. شما می‌توانید با انتقاد از شخصیت اصلی، اهمیتِ درنظرگرفتن خطرها و عواقب آن را برای فرزندتان جا بیندازید.

این فیلم می‌تواند پیام آسیب‌های روانی حاصل از جنگ را در ذهن مخاطب پررنگ کند. شما می‌توانید درباره‌ی این موضوعات با نوجوانان خود صحبت کنید.

خلاصه: تماشای این حجم از خشونت و عدم‌کنترل خشم شخصیت‌ها ممکن است از نظر رفتاری برای نوجوانان تأثیرگذار باشد. می‌توان این مشکل احتمالی را با گفت‌وگوی قبل و بعد از فیلم مدیریت کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

یک مثل وجود دارد که می‌گوید: «وقتی از مرگ یک نفر حرف می‌زنیم یک تراژدی است، اما وقتی از مرگ صدها نفر حرف می‌زنیم با اعداد و ارقام سروکار داریم!» درباره‌ی این مفهوم و تجربه‌ی هارپ از جنگ با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

درمورد جنگ و تأثیرات مخرّب آن بر روی سلامت روان سربازها در اینترنت جست‌وجویی کنید و درین‌باره با فرزند خود صحبت کنید.

از فرزند خود بپرسید اگر جای ستوان هارپ بودی چه کارهایی انجام می‌دادی؟

فرق بین حضور انسان‌ها و ربات‌ها را در صحنه‌ی جنگ در نظر بگیرید و احساساتی که باعث جداشدن انسان‌ها از ربات‌ها می‌شد را مرور کنید. حالا از فرزند خود بپرسید که این احساسات از روی چه بود؟ ضعف یا قدرت انسان‌ها؟

درمورد اهمیت همدلی و احساسات آدم‌ها با فرزند خود صحبت کنید.

از او بخواهید کارهای ستوان هارپ را نقد کند.

درمورد اختلال پس از سانحه «PTSD» مطالعه کنید و به‌طورخاص درمورد جنگ و نظامی‌ها آن را بررسی کنید.

خلاصه: از فرزند خود بپرسید کدام شخصیت را دوست دارد و ویژگی‌های مثبت و منفی‌ شخصیت موردنظر را بررسی کنید.

داستان اثر

ستوان هارپ در پی سرپیچی از دستور مافوقش به اردوگاه محل استقرار دسته‌های ارتش فرستاده می‌شود. او با سروان لئو، مافوق جدیدش که یک سایبورگ است، برای رویارویی با ویکتور کووال که قصد نابودی کره‌ی زمین با بمب‌های اتمی را دارد از اردوگاه خارج می‌شود.

این اولین تجربه‌ی ‌عینی ستوان هارپ از وقایع میدان جنگ آن هم خارج از هواپیمایش است. هارپ در میان راه متوجه می‌شود که سروان لئو قصد خیانت و نابودی کره‌ی ‌زمین را دارد. او با همکاری سرهنگ اردوگاه و ارتش تلاش می‌کند جلوی سروان لئو را بگیرد.

جزئیات اثر

کارگردان: میکائیل هافستروم/ Mikael Håfström

نویسنده: راب یسکومب، روآن اتال / Rob Yescombe, Rowan Athale

تهیه کننده: برایان کاوانو جونز/ Brian cavanaugh jones

بازیگران: آنتونی مکی، دامسون ادریس، انزو سیلنتی / Anthony Mackie, Damson Idris, Enzo Cilenti

شخصیت‌ها:

ستوان توماس هارپ: خلبان نخبه‌ی پهپادی که به دلیل سرپیچی از دستور مستقیم مافوقش در یک عملیات، به اردوگاه ناتانیل به‌عنوان زیردست سروان لئو فرستاده می‌شود تا مجدداً تحت آموزش قرار بگیرد.

سروان لئو: یک سایبورگ (موجودی با اجزای ارگانیک و مکانیکی) کاملاً مستقل در اردوگاه ناتانیل که به‌دنبال شورشی‌ها می‌رود و سلاح‌های پیشرفته‌ی ضداطلاعاتی را از چنگ شورشی‌ها درمی‌آورد.

ویکتور کووال: یک تروریست جنایتکار و بی‌رحم که قصد نابودی کره‌ی زمین با دستیابی به سیستم پریمیتر و فعالسازی بمب‌های اتمی را دارد.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Netflix

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خارج از حصار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!