• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم جنگ با پدربزرگ (The War with Grandpa )

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6318 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«جنگ با پدربزرگ» داستان نبرد پیتر و پدربزرگش بر سر تصاحب یک اتاق است. پیتر پسر بازیگوشی است که به خاطر هم خانه شدن با پدربزرگش، مجبور است اتاقش را خالی کند و به اتاق زیر شیروانی برود اما او از این اتفاق ناراحت است و برای پس گرفتن اتاقش حاضر می­شود با پدربزرگش بجنگد. این فیلم محصول کشور آمریکا است و در ژانر کمدی ساخته شده است.
سال 2020 93 دقیقه جزئیات کامل اثر
12 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

آنچه لازم است والدین بدانند: فیلم «جنگ با پدربزرگ» داستان نوجوانی به نام پیتر است که به خاطر هم خانه شدن با پدربزرگش مجبور به ترک اتاق و انتقال وسایلش به اتاق زیر شیروانی است. او از این اتفاق ناراحت است و برای به دست آوردن اتاقش شروع به رقابت و مبارزه با پدربزرگش می­کند و گاهی به او بی احترامی می­کند. فرزند شما می­تواند با تماشا این  فیلم نحوه برقراری ارتباط با سالمندان و لزوم احترام به آن­ها آموزش ببیند اما باید به کمدی بودن ژانر فیلم هم توجه کرد زیرا نمایش ناهنجاری­های اجتماعی در قالب طنز از میزان قبیح بودن آن کم می­کند و ممکن است الگوپذیری اثر را برای کودکان و نوجوانان شما بیشتر کند.

خلاصه: درباره رفتار­های پیتر با فرزندتان صحبت کنید و گفتگو را به سمتی ببرید تا راهکار­های مناسبی جایگزین رفتار­های اشتباه پیتر پیدا کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

روش پیتر برای پس گرفتن اتاقش درست بود؟ چرا پدربزرگ پیتر تصمیم به ترک خانه دخترش گرفت؟ چرا پیتر از کار­هایش پشیمان شد؟ با سالمندان چگونه باید رفتار کرد؟

با فرزندان خود درباره علت خنده‌دار بودن دردسر‌های مختلفی که برای شخصیت‌های فیلم به وجو می‌آید گفتگو کنید: به نظرت خندیدن به کسی که دچار آسیب شده درست است؟ چرا چنین موقعیت‌هایی در فیلم‌های طنز به نمایش در می‌آید؟

می‌توانید درباره‌ی پدربزرگ و مادربزرگ فرزندتان با او گفتگو کنید: درباره کودکی پدربزرگ و مادربزرگت جه میدانی؟

خلاصه: پیتر برای پس گرفتن اتاقش چه کار­های دیگری می­توانست انجام دهد؟

داستان اثر

پیتر پسر 12 ساله­ای است که به همراه مادر، پدر و دو خواهرش زندگی می­کند. او پسر بازیگوشی است و هیچ­کس حق ندارد بدون اجازه او، وارد اتاقش بشود. پدربزرگ پیتر، اد، پیرمرد بی حوصله­ای است که تنها زندگی می­کند اما با اصرار­های دخترش حاضر می­شود به خانه آن­ها برود و با هم زندگی کنند. بعد از آمدن اد به خانه دخترش، پیتر مجبور می­شود اتاقش را خالی کند و وسایلش را به اتاق زیر شیروانی ببرد. پیتر که از این اتفاق و تغییر اتاقش ناراحت است تصمیم می­گیرد جنگی را با پدربزرگش آغاز کند و هرکس که توانست دیگری را شکست دهد، صاحب اتاق شود. آن­ها با خراب کردن وسایل شخصی و ترساندن همدیگر با هم مقابله می­کنند اما در نهایت هیچ کدام برنده این نبرد نمی­شود. پدربزرگ پیتر که از این جنگ خسته شده است با پیتر صحبت می­کند تا در جشن تولد جنیفر، خواهر پیتر با هم جنگ نکنند اما خراب شدن ریسه­ها و افتادن اد از نردبان باعث می­شود که او فکر کند این اتفاقات زیر سر پیتر است. او بعد از رفتن به بیمارستان، تصمیم می­گیرد که از خانه دخترش برود و اتاق را به پیتر پس بدهد اما پیتر که بیشتر از همه به پدربزرگش وابسته شده است به او می­گوید از کار­هایش پشیمان شده است و از پدربزرگش خواهش می­کند تا با هم زندگی کنند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: تیم هیل / Tim Hill

نویسنده/ مترجم: تام استل /   Tom J. Astle - مت امبر/ Matt Ember

نام تهیه کننده: فیلیپ گلاسر / Phillip Glasser

نام بازیگران: Robert De Niro / رابرت دنیرو - Uma Thurman/ اوما تورمن - Rob Riggle / راب ریگل - Oakes Fegley /  ائکس فگلی

نام شخصیت ها: پیتر: پسر بازیگوشی است که بعد از تصاحب اتاقش توسط پدربرزگش، با او وارد جنگ می­شود تا آن را پس بگیرد.

د: پیرمرد بی حوصله­ای است که تنها زندگی می­کند اما با اصرار­های دخترش حاضر می­شود به خانه آن­ها برود و با هم زندگی کنند و در جنگ پیتر برای صاحب شدن اتاق شرکت می­کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: مارو فیلمز - تی‌آرآی جی

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۳۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 8 +

حداقل سن 9 تا 11 سال

بزرگسال

توسط : محمدامین طالبی

۲۳ دی ۱۴۰۰

مناسب سن 12 +

این اثر مناسب فرزند نوجوانم بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جنگ با پدربزرگ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!