• امروز : 28 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم جاسوس من شهر ابدی (My Spy The Eternal City)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

6 روز پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1265 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +

جاسوس‌من شهر ابدی، نسخه جدید فیلم جاسوس من به کارگردانی پیتر سگال است که در سال 2024 در آمریکا به اکران عمومی درآمد. این نسخه از جاسوس من، به دوران نوجوانی سوفی و تغییراتی که او از لحاظ اخلاقی و شخصیتی پیدا کرده است می‌پردازد. در این فیلم، سوفی به یک پسر نوجوان علاقه‌مند می‌شود و برای اجرای اپرا با تیم مدرسه به ایتالیا می‌رود. اما علیرغم میلش، جی‌جی همچنان همراه اوست. در نهایت، سوفی و جی‌جی باید از یک تهدید مرگبار جلوگیری کنند. این اثر، مناسب رده سنی بالای 17 سال می‌باشد.

ژانر : اکشن کمدی

سال 2024 112 جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

جاسوس من در نسخه دوم، از درصد ناهنجاری بالاتری برخوردار است و نوع خشونت در این اثر نیز هم‌گام با جنس ناهنجاری‌های اجتماعی، باعث می‌شود که تماشای این اثر برای رده سنی کمتر از 17 سال مناسب نباشد. تماشای این فیلم، برای رده سنی کمتر از 10 سال اکیدا ممنوع اعلام می‌شود.

فیلم جاسوس‌من؛ شهر ابدی، نسخه جدید جاسوس من1 و محصول سال 2024 در کشور آمریکا است. در این نسخه از جاسوس من، سوفی چهارسال بزرگ‌تر شده و در سنین بلوغ به سر می‌برد. علایق او تغییر کرده و مانند دوران کودکی، دیگر تمایلی ندارد که تمام وقت خود را با پدرخوانده‌اش جی‌جی بگذراند. او بیشتر مایل است که با دوستانش وقت بگذراند و کمتر تحت کنترل و مراقب جی‌جی باشد. سوفی به تازگی به پسری به نام رایان علاقه‌مند شده و درصدد است تا توجه رایان را به خود جلب کند. والدین محترم به این نکته توجه داشته باشند که کودکان زمانی که به سنین بلوغ و نوجوانی می‌رسند، تمایل بیشتری به آزادی و استقلال فردی دارند. همچنین از والدینشان توقع دارند که نسبت به روابط آنها حساس نباشند. نوجوانان رفتار کنترل‌گرایانه را نمی‌پذیرند. فلذا لازم است که با سیاست و نکته‌سنجی محتاطانه با آنها رفتار کرد. در عین حال که از آنان محافظت می‌کنید، مراقب روابط اجتماعی و تصمیمات فردی آنها نیز باشید. نوجوانان انتظار دارند که والدین آنها را به حال خود رها کرده و علاقه آنها به آزادی کامل را درک کنند. در صورتی که اگر با آنان رفتاری مسالمت‌آمیز و دوستانه برقرار کنید، احساس نزدیکی‌شان نسبت به شما بیشتر شده و صمیمیت خود را از شما سلب نمی‌کنند. با فرزندان خود درباره علت تیره شدن رابطه سوفی و جی‌جی صحبت کنید و از آنها بپرسید که چه عواملی باعث بروز این اتفاق می‌شود؟!. در صورتی که فرزندتان با شرایط مشابه دست و پنجه نرم می‌کند، چه راه حلی را برای رفع این مشکل انتظار دارد؟! و از نظر فرزند شما، برای حل مشکل یک رابطه خانوادگی که به کدورت یا دلخوری رسیده است، چه راهکارهایی مفید هستند؟!.

رابطه عاطفی بین سوفی و رایان، نمایشی از عشق و وابستگی کاذبی است که نوجوانان غالبا در سنین بلوغ با آن مواجه هستند. در صورتی که نوجوانتان مسائل مشابه را تجربه می‌کند، با بیان مثالی از شخصیت بی‌ثبات رایان، به او گوشزد کنید که ظاهر خوب انسان‌ها، همواره دلیلی بر موجه بودن باطن آنها نیست. این اثر، اشاره مستقیم به سازمان جاسوسی سیا دارد و با سفیدنمایی رفتارهای این سازمان، سعی دارد که به جهانیان برحق بودن این سازمان را نمایش بدهد. لازم است که درباره سازمان جاسوسی سیا و کنش‌گری‌های سیاسی و امنیتی بسیاری که در قبال تمامی کشورهای جهان داشته کسب اطلاعات کنید و این مسائل را با فرزندانتان مطرح نمایید. فارغ از گرایشات سیاسی، به دلیل اینکه این اثر اشاره مستقیم به یک سازمان آمریکایی شناخته‌ شده دارد، آگاهی عمومی در این زمینه می‌تواند در شناخت هرچه بیشتر اهدافی که برای ساخت این مجموعه درنظر گرفته شده است، مفید فایده واقع شود. رابطه جی‌جی با سوفی، به عنوان یک پدرخوانده، فراتر از تصوری است که در باور عمومی وجود دارد. لازم است درباره احترام و محبتی که جی‌جی برای سوفی و مادرش قائل است، با اعضای خانواده خود صحبت کرده و درباره تاثیرات مثبت این مسئله برایجاد مهر و صمیمیت بین والدین و فرزندان و همچنین والدین با یکدیگر، به تبادل نظر بپردازید. اگرچه به گفته بسیاری از مخاطبان، این فیلم در نسخه دوم، یک اثر خانوادگی محسوب نمی‌شود، لیکن در صورتی که تمایل به تماشای آن به همراه خانواده خود داشتید، تاکیدا از نسخه پالایش شده استفاده کنید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

جی‌جی: مامور مخفی سیا که بعد از ازدواج با مادر سوفی، وقتش را سرف بزرگ کردن دخترخوانده‌اش کرده و پشت میزنشینی را برگزیده است. اما او دوباره مجبور می‌شود به شرایط سابقش بازگردد.

سوفی: دخترخوانده جی‌جی. او حالا 14 ساله شده و علایقش نسبت به گذشته تغییر کرده است. او به یک پسر به نام رایان علاقه‌مند شده.

نانسی: زن شروری که در پوشش مدیر مدرسه، دانش‌آموزان را برای اجرای اپرا به ایتالیا برده اما در حقیقت به منظور انفجار یک بمب هسته‌ای به این سفر می‌رود.

کالین: هم‌کلاسی سوفی است که به او علاقه‌مند شده اما سوفی از این موضوع مطلع نیست. کالین پسر رئیس جی‌جی است اما خودش نیز از شغل اصلی پدرش خبر ندارد.

داستان اثر:

چهارسال از ازدواج جی‌جی با مادر سوفی می‌گذرد و سوفی که اکنون 14ساله است، در حال تغییر شخصیت در سنین بلوغ است و رابطه‌اش با جی‌جی به خاطر محدودیت‌هایی که برای او اعمال کرده، اندکی کدر شده است. سوفی به یک پسر به نام رایان علاقه‌مند شده و قرار است به همراه او و بچه‌های مدرسه، برای اجرای یک اپرای بزرگ، به ایتالیا برود.جی‌جی از سوی مدیر مدرسه موظف می‌شود تا سرپرستی تیم را به عهده بگیرد و مراقب بچه‌ها باشد. اما سوفی از اینکه جی‌جی با رفتارهای خاص و کنترل‌گرانه‌اش باعث خجالت‌زدگی او نزد دوستانش بشود، واهمه دارد. جی‌جی تلاش می‌کند پدر خوبی برای سوفی باشد و به او ثابت کند که او را درک می‌کند. کالین، یکی از دوستان سوفی است که بدون اطلاع سوفی به او علاقه دارد. پدر کالین رئیس جی‌جی است و کالین از این موضوع بی اطلاع است. زمانی که تیم مدرسه به ایتالیا می‌رسند، سوفی متوجه می‌شود کالین توسط عده‌ای ناشناس دزدیده شده است. او برای نجات کالین به تعقیب آدم‌ربایان رفته و از مهارت‌هایی که جی‌جی به او آموزش داده استفاده می‌کند. اما آدم‌ربایان به سرکردگی زن شروری به نام نانسی که در پوشش مدیرمدرسه فعالیت می‌کند، قصد دارند از سازمان جاسوسی سیا اخاذی کنند. به این ترتیب یک بمب اتمی پیشرفته را در زیر محل کلیسای ایتالیا جاسازی کرده و تهدید می‌کند که اگر مبلغ مدنظرش به او داده نشود بمب را منفجر می‌کند و تمامی شرکت‌کنندگان در اپرا که دانش‌آموزانی از سراسر دنیا هستند کشته می‌شوند. اما جی‌جی و سوفی که از این ماجرا مطلع شده‌اند، با کمک بابی و پدر کالین، نقشه نانسی را نقش بر آب کرده و بمب را خنثی می‌کنند. در پایان، سوفی به علاقه مصنوعی رایان پی‌برده و علاقه حقیقی کالین نسبت به خود را باور می‌کند. رابطه جی‌جی و سوفی دوباره به حالت اولیه خود برمی‌گردد و سوفی با پدر خطاب کردن جی‌جی به او ثابت می‌کند که نسبت به رفتارهای اخیرش شرم‌سار است و جی‌جی را پدر خود می‌داند.

جزئیات اثر

کارگردان: Peter Segal نویسنده: Peter Segal / Jon Hoeber بازیگران: Dave Bautista / Chloe Coleman / Kristen Schaal کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جاسوس من شهر ابدی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!