• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم تسخیر در عمارت بلای (The Haunting of Bly Manor)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2145 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال «تسخیر در عمارت بلای» یک سریال تلویزیونی ترسناک است که با اقتباس از رمان «جیمز هنری» ساخته شده است. این سریال داستانی درام، ترسناک و معمایی دارد. «دنی کلینتون» معلم جوانی است که به‌تازگی به انگلیس آمده و معلّم تمام‌وقت دو بچه در یک عمارت بزرگ در یک روستا می‌شود.

او رفته‌رفته متوجه می‌شود این دو بچه بعد از تراژدی‌های بزرگی مثل مرگ پدر و مادرشان و خودکشی معلّم قبلی‌شان که در این عمارت گذرانده‌اند، رفتارهای عجیب‌وغریبی دارند. آن‌ها گاهی متفاوت عمل می‌کنند و چالش‌های بسیاری برای دنی به وجود می‌آورند.

کم‌کم ترس‌های قبلی دنی و ترس‌های جدیدش شرایط پرفشاری را برای او به وجود می‌آورد. در این سریال تعلیق‌های مناسبی شکل گرفته است و برای هر کاراکترِ ترسناک، داستانی وجود دارد که در طی فیلم مشخص می‌شود. در این فیلم از عناصر ترس درست و به‌جا استفاده شده تا ترسی واقعی به وجود بیاید.

ژانر : ترسناک

سال ۲۰۲۰ فصل اول (میانگین هر قسمت 55 دقیقه) جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال «تسخیر در عمارت بلای» یک سریال ترسناک است. والدین لازم است بدانند که در این عمارت اتفاقات عجیبی می‌افتد. دو کودک اتفاقات تراژیکی مثل مرگ والدین و خودکشی‌کردن معلّم برای آن‌ها افتاده است.

اسرار مرگ معلّم کم‌کم برملا می‌شود و صحنه‌ی مرگ او به تصویر کشیده می‌شود. «فلورا» رفتارهایی شبیه به جادوگری دارد و انگار از طلسم‌هایی برای محافظت از افراد استفاده می‌کنند. «مایلز» رفتارهایی شبیه به تسخیرشدگی دارد.

«دنی» بعد از ورود به عمارت کم‌کم می‌تواند رفت‌وآمد روح‌هایی را در این عمارت ببیند. در این عمارت عروسک‌هایی با شکل‌هایی ترسناک و ارواحی دیده می‌شود که بعضی از اتفاقات عجیب عمارت را توجیه می‌کند.

خطر اسپویل: دنی خود ترس‌هایی از آینه دارد و روحی را در آینه می‌بیند. طی گذشت داستان متوجه می‌شویم این روح نامزد قبلی اوست که بعد از اینکه متوجه تمایلات همجنس‌خواهانه‌ی او شد و با عصبانیت از ماشین پیاده شد تصادف می‌کند.

«پیتر» فردی است که دنی در عمارت می‌بیند اما در طی فیلم مشخص می‌شود که او هم مرده و درواقع روح است. در این فیلم، علاوه‌بر صحنه‌های ترسناک، رابطه‌ی جنسی وجود دارد البته صحنه‌های برهنه و واضحی ندارد. اما بوسه اتفاق می‌افتد و البته دنی تمایلات هم‌جنس‌خواهانه دارد و با دختر باغبان ارتباط برقرار می‌کند.

قسمت پنجم به داستان هانا می‌پردازد و ممکن است داستانی پیچیده داشته باشد که درک آن سخت باشد چون زمان در این قسمت به هم می‌ریزد.

خلاصه: «تسخیر در عمارت بلای» یک سریال ترسناک درام است و شامل صحنه‌های ترسناک و روابط عاشقانه و چالش‌های شخصیتی کودکان.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود درمورد اینکه چرا فیلم‌های ترسناک محبوب هستند حرف بزنید. از او بپرسید چرا بعضی از افراد دوست دارند بترسند؟ آیا او هم لذّت می‌برد؟ درصورتی‌که راجع‌به روابط بین دنی و دختر باغبان برای فرزند شما سؤالاتی ایجاد شد می‌توانید درمورد تمایلات جنسی هم‌جنس‌خواهانه و فرق آن با ناهنجاری‌های جنسی و بی‌بندوباری با فرزند خود حرف بزنید.

خلاصه: درمورد اینکه چرا افراد دوست دارند بترسند از فرزند خود سؤال کنید؟

داستان اثر

«دنی کلینتون» به‌تازگی به انگلیس آمده و به‌دنبال شغل می‌گردد. او در یک عمارت بزرگ در یک روستا معلّم تمام‌وقت دو کودک می‌شود و قبل از استخدام به او هشدار می‌دهند که این دو بچه استثنائی هستند و درعین‌حال چالش‌برانگیز.

دنی می‌فهمد معلّم قبلی خودکشی کرده است. او تلاش می‌کند با شجاعت تمام با اتفاقات مرموز عمارت برخورد کند. اما بچه‌ها کار‌های عجیبی می‌کنند و اتفاقات عجیبی در این عمارت می‌افتد. دنی تلاش می‌کند که رفتار بچه‌ها را قاطعانه اصلاح کند. اما درک‌کردن آنچه آن‌ها تحمّل کرده‌اند سخت است.

جزئیات اثر

کارگردان: Mike Flanagan مایک فلانگان

نویسنده: Mike Flanagan مایک فلانگان

تهیه‌کننده: Justin Falvey جاستین فالوی

بازیگران: Victoria Pedretti, Oliver Jackson-Cohen, Amelia Eve ویکتوریا پدرتی، الیور جکسون کوهن، آملیا ایو

شخصیت‌ها:

دنی کلینتون: دختر جوانی که معلم سرخانه‌ی دو کودک در یک عمارت بزرگ می‌شود.

فلورا: دختر کوچکی که به‌تازگی پدر و مادر خود را از دست داده و گاهی رفتارهای عجیبی دارد.

مایلز: برادر بزرگ‌تر فلورا که او هم گاهی رفتارهای عجیبی دارد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Amblin Television

مخاطب اثر: بزرگسالان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سما یاری

۸ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

من خودم ۱۲ سالمه و واقعا از این سریال خوشم اومد و بعضی از صحنه هاش خیلی ترسناک بود ولی از کارگردان ممنونم

بزرگسال

توسط : سما یاری

۸ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

من خودم ۱۲ سالمه و واقعا از این سریال خوشم اومد و بعضی از صحنه هاش خیلی ترسناک بود ولی از کارگردان ممنونم

بزرگسال

توسط : سما یاری

۸ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

من خودم ۱۲ سالمه و واقعا از این سریال خوشم اومد و بعضی از صحنه هاش خیلی ترسناک بود ولی از کارگردان ممنونم

بزرگسال

توسط : سما یاری

۸ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

سریال خیلی قشنگی بود من خودم ۱۲ سالمه و بعضی از صحنه هاش واقعا ترسناک بود ولی خوب زیادم ترسناک اونجوری نبود که بالای ۱۸ سال خیلی دوسش داشتم از کارگردان ممنونم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تسخیر در عمارت بلای

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!