• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بیا بازی کنیم ((Come Play))

author-img

توسط : فاطمه نوری پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2839 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«بیا بازی کن...» نقشه‌ی پلیدی است که لری، هیولای پنهان در پشت صفحات لمسی موبایل‌ها برای آدم‌ها دارد. هدف او اینبار، الیور است. پسربچه‌ای تنها که قدرت صحبت کردن ندارد. او بهترین سوژه برای لری است. چون تنهایی را دوست دارد و حتی حاضر نیست مادرش را بخاطر دلخوری ببیند. بیا بازی کن، فیلمی مخصوص بچها نیست. لری هدفی جدی برای همه‌ی آدم‌های تنها با موبایل دارد. مرگ، سرنوشت هر کسی است که حاضر است با لری بازی کند.
سال 2020 96 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 6 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

محصول حاضر، مملو از صحنه‌های هراس‌انگیز است. ایده‌ی ترسناک داستان، می‌تواند موجب بی‌میلی فرزند خردسالتان نسبت به تکنولوژی شود. شاید این بی‌میلی برای شما به عنوان والد خوشحال‌کننده باشد، اما قطعاً ترساندن، روش کاملاً درستی برای کاهش استفاده از موبایل هوشمند نیست. به کمک فرزند نوجوانتان، لری واقعی را در جهان پیدا کنید. لری می‌تواند، یک سازمان جاسوسی باشد، می‌تواند مومو باشد، یا خود وسیله‌ی هوشمند... نیازمندی الیور به موبایل، نمایش اوج عجز انسان در برابر تکنولوژی است. از فرزندتان بخواهید برای درمان مشکل الیور به راه‌های دیگری فکر کند. نگاه فرزندتان را نسبت به تکنولوژی، بعد از تماشای فیلم بسنجید. ضمن اینکه در محصول حاضر، از نقش مدرسه در حل مشکلات الیور غفلت شده است. در این مورد با فرزندتان صحبت کنید. تماشای جمعی این فیلم در مدرسه راهکار خوبی برای بحث در مورد این مسئله‌ی بروز است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چگونه باید با تکنولوژی ارتباط برقرار کنیم؟ بین وابسته بودن و از بین بردن، راه دیگری وجود دارد؟

سارا چگونه می‌توانست با الیور ارتباط بهتری داشته باشد؟

ارتباط مارتی با الیور خوب است؛ اما آیا همراهی او با الیور در استفاده از تکنولوژی درست است؟

لری در جهان ما، مابه ازای خارجی دارد؟ چه چیزی در دنیای ما می‌تواند جای لری باشد؟

سارا راه دیگری به جز مرگ برای بدیت آوردن دل الیور داشت؟

مدرسه می‌توانست نقش مؤثر تری در حل مشکل الیور داشته باشد؟

خلاصه:  با دیدن این فیلم نظرت در مورد موبایل و بازی دیجیتالی چیست؟

داستان اثر

برای انسان تنهایی که با گوشی موبایل هوشمندش زندگی می‌کند، پذیرش اینکه موجودی مرموز او را از پشت صفحه‌ی لمسی گوشی تماشا می‌کند سخت و ترسناک است. خصوصاً اگر آن موجود مرموز در کمین بچها باشد. الیور هم قطعاً می‌ترسد؛ پسربچه‌ای مبتلا به اوتیسم و فاقد قدرت تکلم که با گوشی موبایلش بازی نمی‌کند؛ زندگی می‌کند. او برای صحبت با دیگران به برنامه‌ی تلفن همراهش نیازمند است. گوشه‌گیر است و دوست صمیمی ندارد. با مادرش، بخاطر اینکه باعث شده، بهترین دوستش، بایرون از او برنجد، قهر است. مادر دروغگو باعث تمام قلدری‌های بایرون است... الیور نمی‌داند که با وضعیتی که دارد، بهترین هدف برای بدترین هیولاهاست. لری، موجود عجیبی است. هرجا که صفحه‌ی نمایشی وجود داشته باشد، لری هم آنجاست. چشم همه‌ی دنیا، بدون اینکه بداند، به لری است. از میان همه‌ی دنیا، لری قصد جان الیور را کرده است. لری از تنهایی ساخته شده و به آدم‌های تنها جذب می‌شود. فقط از لنز دوربین‌های موبایل و تبلت دیده می‌شود. الیور با دیدن لری در شب‌های تاریک اتاقش، سرشار از ترس است. اتفاقات ترسناکی باید بیفتد تا پدر و مادر و دوستان الیور، ترس او را باور کنند. در شرایطی که لری، بایرون و پدر الیور را از پا انداخته، جان الیور و مادرش درخطر است. مادر سعی کرده با عوض کردن خانه و ازبین بردن همه‌ی ابزارهای دیجیتال، فرزندش را نجات دهد. اما تا صفحه نمایشی در دنیا وجود دارد، لری هم زنده است. دو راهی سختی است. یا الیور باید بمیرد، یا مادرش... لری از تنهایی و بی‌تفاوتی ساخته شده، بنابراین، فقط با فداکاری و مرگ تنهایی در خانواده‌ی الیور است که می‌توان از شر لری خلاص شد. در لحظاتی که لری بیشتر از همیشه به آنها نزدیک است، الیور می‌تواند به چشمان مادر فداکارش بنگرد...

جزئیات اثر

کارگردان: Jacob Chase

نویسنده: Jacob Chase

نام تهیه کننده: Andrew Rona/Alex Heineman

نام بازیگران:

Gillian Jacobs

John Gallagher Jr.

Azhy Robertson

Winslow Fegley

نام شخصیت ها:

لری: هیولایی است که بقول خودش از تنهایی ساخته شده؛ تا در جهان صفحه‌ی نمایش دیجیتالی وجود داشته باشد، لری زنده است.

الیور: پسربچه‌ای است مبتلا به اوتیسم و فاقد قدرت تکلم. الیور، هدف اصلی لری است.

سارا: مادر الیور است و از وضعیت فرزندش رنج می‌برد. با پی بردن به راز لری، خود را فدای فرزند می‌کند.

مارتی: پدر الیور است. او هم به نوعی برای محافظت از فرزندش در جدال با لری است.

بایرون: دوست صمیمی الیور است. او که بخاطر یک دعوای بچگانه با الیور قطع ارتباط کرده بود، با دیدن لری به دوستش نزدیک‌تر می‌شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Amblin Partners/ The Picture Company/Reliance Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بیا بازی کنیم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!