• امروز : 23 مهر 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بعد از مرگم (After My Death )

author-img

توسط : سحر صادق ارزیاب کدومو

1 روز پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

93 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
فیلم "بعد از مرگم " اثری از سال 2017 است که داستان لی یانگ هی و حوادثی که بعد از گم شدن همکلاسی اش لی کیونگ مین رخ می‌دهد را به تصویر می‌کشد. بعد از این جریان خانواده کیونگ مین و دوستانش در مدرسه او را مقصر می‌دانند و دلیلش را آخرین دیداری می‌دانند که کیونگ مین با یانگ هی داشته است . حال یانگ هی برای اثبات بی گناهی اش با تصمیمی غیر منتظره و خطرناکی روبروست که انجام دادنش عواقبی کمتر از مرگ ندارد. این اثر به دلیل فضای ناخوشایند و پر خشونت و همچنین ناهنجاری‌های متعدد از جمله همجنسگرایی به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : درام

سال 2017 113 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 18 سال؟ خودکشی و اشاره به علاقه و رابطه‌ی عاطفی میان دختران از پررنگ‌ترین ناهنجاری‌های موجود در اثر است. علاوه بر این خشونت اثر بسیار بالاست و حاوی صحنه‌های دلخراشی است. بنابراین دیدن این اثر به افراد زیر 18 سال اصلا توصیه نمی‌شود. نقش ما چیست؟ اثر فضایی بسیار تاریک و ناامیدانه دارد. دانش‌آموزی دبیرستانی متهم می‌شود که دلیل خودکشی یکی از دوستانش است. در حالیکه حقیقت چیز دیگری است و او اطلاعاتی دارد که نمی‌تواند فاش‌کند. زمانی که یانگ‌هی سعی می‌کند این را فاش‌کند کسی به حرفش گوش نداده و او راهی خشونت‌امیز برای اثبات خود استفاده‌می‌کند. این اثر سعی دارد بگوید ما درمیان انسان‌هایی زندگی می‌کنیم که به دنبال حقیقت نیستند و نقطه‌نظرات خود را مقدم می‌دانند و تنها راه ارتباط با آنها نه حرف زدن بلکه نشان‌دادن حقیقت به بی‌رحمانه‌ترین شکل‌است. کارگردان سعی کرده‌است قضاوت‌های عجولانه را نقد‎کرده و نشان دهد وقتی در دنیایی زندگی می‌کنیم که افراد رحمی درباره‌ی هم‌نوعان خود ندارند چگونه زندگی‌ اطرافیانشان به تباهی کشیده‌می‌شود. در سکانس‌های پایانی یانگ‌هی اعتراف می‌کند که کیونگ مین به خاطر مادرش خودکشی‌کرده‌است گویی کشتن خود را تنها راه ارتباط با مادرش می‌داند همانطور که یانگ‌هی نیز خودکشی و مرگ را بهتین راه اثبات خود می‌داند. در آخرین سکانس تعلیق وجود دارد و مخاطب ممکن‌است متوجه نشود که یانگ‌هی همچنان به خودکشی مجدد فکر‌می‌کند یا هنوز می‌خواهد با مرگ خود از همکلاسی‌ها و معلمان خود انتقام بگیرد. خودکشی از موضوعات حساس به ویژه در کشور کره جنوبی است اما به نظر می‌رسد در این اثر مرگ و خودکشی زبانی است برای تلنگرزدن و ارتباط برقرار کردن با افرادی که تا زمانی که زنده‌هستی حاضر به شنیدن دردهایت نیستند.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

لی یانگ هی : دانش آموزی معمولی که همجنسگراست و در آخرین لحظات لی کیونگ مین در کنار او بوده است. او به همین دلیل مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرد.

لی کیونگ مین : دختری همجنسگراست که در عین حال همکلاسی لی یانگ هی محسوب می‌شود و به او نیز علاقمند است.

داستان‌اثر:

لی یانگ هی پس از گم شدن کیونگ مین ابتدا مورد بازجویی از سمت پلیس قرار می گیرد. او سعی می کند هر آنچه را که می داند برای پلیس شرح دهد اما به دلیل دروغگویی و حسادت یکی از همکلاسی هایش که به او علاقمند است ،سوء ظنی برای اطرافیانش ایجاد می شود‌. در ادامه با بدرفتاری های همکلاسی های دیگر یانگ هی با او مواجه می شویم که شرایط زندگی یانگ هی را نیز دشوار می سازد. از طرف دیگر مادر کیونگ مین نیز او را مقصر مرگ دخترش می داند و در پی خالی کردن خلع هایی است که کیونگ مین با مرگش برای او ایجاد کرده است. یانگ هی که به شدت در موقعیت سختی قرار گرفته است تصمیم می گیرد تا با خودکشی خود حقیقت هایی که دیگران باور نمی کنند را بیان کند. او علیرغم خوردن اسید از مرگ جان سالم به در می برد اما قادر به حرف زدن نیست و با لوله غذا می خورد . پس از این ماجرا همکلاسی های او بار دیگر اتفاقات را بررسی می کنند و متوجه جریان دروغ یکی از همکلاسی ها می شوند و سعی می کنند تا از یانگ هی حمایت کنند تا حس عذاب وجدان خود را نیز کم کنند. اما یانگ هی همه را بخشید و در واقع تصمیم داشت تا با این نوع رفتار خود و دوباره دست به خودکشی زدن آثار بدی که این موضوع روی زندگی اش داشت را برای دیگران نیز ایجاد کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Kim Ui-seok / کیم یو سئوک نویسنده: Kim Ui-seok / کیم یو سئوک تهیه‌کننده: - بازیگران: Jeon Yeo-been / جئون یئو بین Seo Young-hwa / سئو یانگ هوا Go Won-hee / گو وون هی کشور سازنده: کره جنوبی شرکت سازنده:- مخاطب اثر: بزرگسالان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بعد از مرگم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!