• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بزرگ‌ترین هدیه‌ی زندگی ( the greatest gift of life)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

3200 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یوریکو که به بیماری سرطان مبتلا شده است، از همسرش اجازه می‌گیرد که برای مدتی نزد پدرش برگردد تا با او خاطرات زیبا و شیرینی بسازد. برملا‌شدن بیماری یوریکو برای پدرش سخت و طاقت‌فرسا بود، اما آن‌ها تصمیم گرفتند به‌جای ابراز ناراحتی، از بودن در کنار یکدیگر لذت ببرند. این فیلم در ژانر خانوادگی از هرگونه خشونت، ترس و ناهنجاری خالی است و دارای پیام مثبتی درباره‌ی روابط سالم خانوادگی، لزوم توجه به یکدیگر و بروز مهر و محبت در بستر خانواده است.

   

ژانر : خانوادگی

سال 2021 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
13 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم سینمایی «بزرگ‌ترین هدیه‌ی زندگی» محصول سال 2021 کشور ژاپن، یک فیلم ساده در ژانر خانوادگی است که به روایت رابطه‌ی یک پدر و دختر می‌پردازد.

این فیلم نمایشی از خشونت، ترس و ناهنجاری ندارد و همانطور که در بخش پیام اثر به‌طور مفصل به آن پرداخته شد، پیام بسیار ارزشمندی درباره‌ی خانواده دارد. این فیلم به بیان لزوم ارتباط در بین اعضای خانواده، ابراز مهر و محبت و ساختن خاطرات خوش و به‌یادماندنی می‌پردازد. درواقع فیلم باهم‌بودن و توجه به یکدیگر را عامل تحکیم خانواده و سلامت روان اعضای آن می‌داند. از همین روی شما می‌توانید به‌صورت خانوادگی به تماشای این اثر بنشینید و با فرزندان خود زندگی گذشته و اکنونِ خانواده‌ی یوریکو را قضاوت کنید.

در این فیلم بیماریِ یوریکو شرایطی را فراهم می‌سازد که او به زندگی خانوادگی خود فکر کند و برای زدودن خلاء عاطفی‌ای که در میان او و پدرش وجود دارد دست به‌کار شود؛ زیرا یوریکو خاطره و تصویر مشترکی با پدرش ندارد و می‌داند که این مسئله بعد از مرگش باعث حسرت‌خوردن او و پدرش خواهد شد. پدرش نیز درک درستی از این مسئله دارد، بنابراین آن‌ها به‌جای ناراحتی و غصه‌خوردن، علی‌رغم اشتباهات گذشته، از یکدیگر با آغوش باز استقبال می‌کنند و درصدد جبران زمان از دست‌رفته برمی‌آیند.

بروز رفتار همدلانه در شرایط ناراحت‌کننده و سخت، گفتگو کردن، نظرخواهی و انجام دادن کارهای مشترک از اقداماتی بود که یوریکو و پدرش را به هم نزدیک کرد. شما نیز می‌توانید با الهام‌گرفتن از این فیلم، روابط خانوادگی خود را تحکیم ببخشید و از زمان خود برای باهم‌بودن بیشتر استفاده کنید. مثلا شما می‌توانید باهم آشپزی کنید، باهم نقاشی بکشید، باهم کتاب بخوانید، باهم فیلم ببینید و یا باهم یک تفریح خانوادگی ‌ترتیب دهید و آن را به رسم خانوادگی خود تبدیل کنید. شما با انجام کارهای مشترک و ابراز محبت می‌توانید در ذهن خود و فرزندانتان بهترین خاطره و زیباترین تصاویر را خلق کنید.

خلاصه:

این فیلم گزینه‌ی مناسبی برای تماشای خانوادگی است، زیرا خشونت، ترس و ناهنجاری ندارد و پیام ارزشمندی درباره‌ی خانواده دارد. این فیلم نشان می‌دهد که گفتگوکردن و انجام دادن کارهای مشترک ‌‌می‌تواند مسائل جدی عاطفی را پوشش دهد و پیوند‌های خانوادگی را محکم‌تر نماید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود درباره‌ی اینکه در شرایط ناراحت‌کننده و سخت باید رفتارهای همدلانه‌تری از خود بروز دهند صحبت کنید و به این صورت آن‌ها را به داشتن روحیه‌ای قوی تشویق نمایید.

خاطرات شیرین خانوادگی خود را از زبان فرزندتان بشنوید. شما از او بخواهید که آن‌ها را تعریف کند.

از فرزند خود بپرسید: دوست داری چه کارهای مشترکی باهم انجام دهیم، و به شرط اجرایی‌بودن آن‌ها حتما برنامه‌ای برای خلقشان ترتیب دهید. یادتان باشد که کارهای مشترکتان را با گرفتن عکس، فیلم یا نوشتن تبت نمایید.

از فرزند خود درباره‌ی ایده‌ی یوریکو و پدرش برای باهم‌بودن و استفاده از زمان بپرسید. آیا آن‌ها کار یوریکو و پدرش را پسندیدند؟ چرا؟ به‌نظرت یوریکو باید حتما مریض می‌شد تا به فکر خاطره‌سازی می‌افتاد؟

خلاصه:

با خانواده‌ی خود کارهای گروهی و مشترک انجام دهید تا خاطرات و تصاویر خوشی برای همدیگر بسازید.

داستان اثر

یوریکو دختری‌ست که بعد از ازدواج به همراه شوهرش در شهر دیگری دور از خانه‌ی پدری‌اش زندگی می‌کند. او سرطان دارد و زمان زیادی برای زندگی ندارد؛ بنابراین از شوهرش اجازه می‌گیرد تا به خانه‌ی پدرش برگردد زیرا خاطره‌ی زیادی با او ندارد.

قبل از فوت مادر یوریکو، در زندگی خانوادگی آن‌ها رسیدگی به امورات خانه و خانواده همیشه بر عهده‌ی مادر بوده است و پدر خانواده همیشه مشغول کار مترجمی بود، بنابراین آن‌ها هیچ‌وقت فرصت زیادی برای ساختن روابط صمیمی ‌با یکدیگر نداشته‌اند.

 پدر یوریکو بعد از فوت همسرش تغییرات زیادی می‌کند. حالا او عهده‌دار تمام مسئولیت‌های خانه شده و تازه می‌فهمد که همسرش چه کارهای دشواری را به‌تنهایی انجام می‌داده است. او بعد از فهمیدن بیماری دخترش تلاش می‌کند تا روابط خود را با یوریکو درست کند. آن‌ها با یکدیگر آشپزی می‌کنند، با هم غذا می‌خورند و حتی نظر یوریکو را در مورد ترجمه‌ی جدیدش می‌پرسد و با یکدیگر بر روی یک کتاب کار می‌کنند. این در کنار هم بودن باعث شد تا روابط خانوادگی و عاطفی آن‌ها تحکیم پیدا کند و درواقع همراهی و ابراز محبت، بزرگ‌ترین هدیه‌ی زندگی آن‌‌ها به یکدیگر بود.

جزئیات اثر

کارگردان: کان ایشی‌باشی/Kan Ishibashi  

 نویسنده: کان ایشی‌باشی، یوشی‌کازو اوکادا/Kan Ishibashi, Yoshikazu Okada   

 نام تهیه کننده: - 

نام بازیگران:  ساتومی‌ ایشیهارا، تاکوزو کادونو، ریو کاتسوجی/ Satomi IshiharaTakuzô KadonoRyô Katsuji 

نام شخصیت‌ها:  

یوریکو: دختر جوانی که بعد از ازدواج به شهر دیگری نقل مکان می‌کند. او مبتلا به سرطان است و تصمیم می‌گیرد قبل از آنکه دیر شود به خانه‌ی پدرش برود تا برای او خاطرات زیبایی به‌جا بگذارد. 

پدر یوریکو: او مترجمی ‌است که پس از فوت همسر و ازدواج دخترش یوریکو به تنهایی زندگی می‌کند.  

کشور سازنده: ژاپن

 

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بزرگ‌ترین هدیه‌ی زندگی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!